1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Nokian takuupäällikkö?

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja aksu79, 13/10/05.

  1. aksu79

    Liittynyt:
    13/10/05
    Viestit:
    2
    Tykkäykset:
    0
    Vieläkös nokian takuu päällikkönä toimii henry uutela?
    Olis asiaa sille rupee menee herne nenään hullossa juoksemiseen.
    huomena lähtee puhelu sille jos on viä. sille on entuudestaan jo numero. 3 vuoden takaa. kun taistelin nokian 8210 kanssa.
    nyt on ongelmia nokian 6170 . uutena oli jo viallinen. sain takuusta uuden saman laisen ja siinähän on sama vika !!!!!!!!!!! 3päivää ollut kyseinen malli ja 2 päivää hullossa. hyvin alkaa.
     
  2. Sonic Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    2118
    Tykkäykset:
    1
    Niin, se on nykyaikaa se. Kuluttajat testaa ja huoltaa puhelimet. Nykyään on niin kova kiire tuottaa uutuuksia markkinoille niin tässä on tulos.

    En sinuna alkaisi vielä soittelemaan kenellekään. Kuluttajasuojan mukaan kohtuullinen aika huollolle on 2 viikkoa.
     
  3. eissi

    Liittynyt:
    12/3/04
    Viestit:
    108
    Tykkäykset:
    0
    Jos meinaat puhelun lisäksi kirjallista palautetta laittaa em. herralle, niin keskity ensin Suomen kielioppiin...on ehkä hieman uskottavampi valitus!
    HUOM -> :p
     
  4. aksu79

    Liittynyt:
    13/10/05
    Viestit:
    2
    Tykkäykset:
    0
    kuka tässä kieli opista on puhunu. kyllä se palute lähtee ihan suraa soittamalla.
    siellä on taas joku helvetin lukio nörtti.
     
  5. saeaetaejae

    saeaetaejae Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    12/6/03
    Viestit:
    4601
    Tykkäykset:
    0
    Tai yli 16 v. henkilö.
     
  6. samumanu Vieras

    Nykyään kuluttaja-asiamies on se jonka kautta noi asiat hoidetaan, "sääntöjen" mukaan et oo kyllä kärsinyt kohtuuttomasti. Huollosta on noin tuumattu koska kuluttaja-asiamies on puolueeton(ken uskoo ken ei..) ni sen kautta on hyvä hoidattaa asiat ja kai jotkut jättää sillo hoitamattaki valitukset koska on hiukan hankalaa..

    Ja toi kielioppi/asenne on semmonen et en usko kenenkään ihan parasta palvelua antavan tosta asenteesta.(En mä ainakaan, jos asiallista palautetta/valitusta ni sillo kyl saa samaa takas, sitä saa mitä tilaa..)
     
  7. nalle Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    29/7/03
    Viestit:
    1404
    Tykkäykset:
    0
    Eikös se kuitenkin ole kuluttajavalituslautakunta jonka kautta edetään...

    Taitavat olla aika harvassa nuo tilanteet.
     
  8. adapter-

    Liittynyt:
    2/1/05
    Viestit:
    459
    Tykkäykset:
    5
    Ja taas kerrataan näitä samoja vanhoja asioita....

    Kiistatilanne kaupassa/huollossa:

    Suomessa toimii vain yksi kuluttaja-asiamies. Kuluttaja-asiamies ei käsittele kuluttajien yksittäistapauksia. Kuluttajat tekevät selvityspyynnön oman kuntansa kuluttajaneuvontaan.

    Kuluttaja kertoo oman näkemyksensä tilanteesta kuluttajaneuvojalle. Kuluttajaneuvoja antaa asiasta lausuntonsa. Kuluttaja esittää lausuntonsa myyjäliikkeelle/huollolle. Kuluttajaneuvojan lausunto ei sido myyjäliikettä/huoltoa. Asiakkaalla ja myyjäliikkeellä saattaa olla eriävät näkemykset asiasta. Joskus kuluttajaneuvoja ja liikkeen esimies yrittävät suoraan löytää ratkaisua ongelmaan.

    Jos ratkaisua ei löydy kuluttajaneuvojan avulla, voi kuluttaja pyytää apua kuluttajavalituslautakunnalta. Huollossa annettu huoltoraportti/lausunto riittää todisteeksi kuluttajavalituslautakunnalle. Lautakunnan antama päätös on luonteeltaan suositus ja käytännössä suosituksia totellaan hyvin.

    Mikäli asiaan ei vieläkään saada ratkaisua, voi asiakas viedä asian tuomioistuimiin ratkaistavaksi.
     
  9. Aslak

    Aslak

    Liittynyt:
    29/12/04
    Viestit:
    283
    Tykkäykset:
    1
    Tai sitten vie sen jutun suoraan oikeuteen! Sellaiset tapaukset on tosin Suomessa aika vähissä. Kanattaa aina miettiä haluaako olla oikeassa vai viisas, totesi yksi vanhempi juristi. Eli vaikka sen pennin jutun voittaisi oikeudessa niin oikeus ei riita-asioissa läheskään aina laita oikeudenkäyntikuluja häviäjäpuolen maksettavaksi. Eli voi olla että jutun voittaa ja todellisuudessa joutuu maksamaan oikeassa olemisen riemusta. Parempi kärsiä hetki ja jos tilanne ei parane niin neuvotella asiasta myyjäliikkeen / huollon kanssa asiallisesti. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan!
     
  10. vtormane

    vtormane Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    4439
    Tykkäykset:
    0
    En minä vaan vienyt asiaa oikeuteen kun ostamani Nokian puhelin oli uutena rikki. Korjauskin kesti 7 viikkoa mutta ei se mitään.
     
  11. tonza19 Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    6/9/03
    Viestit:
    2367
    Tykkäykset:
    1
    Mitäs tämä herra kuluttaja-asiamies sitten tekee?
     
  12. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    20/6/02
    Viestit:
    4932
    Tykkäykset:
    19
    Valvoo valtakunnallisella tasolla markkinointia ja lakien noudattamista kuluttajien kanssa kaupankäynnissä.

    Tarkemmin tietoa kuluttajaviraston sivuilla.
     
  13. samumanu Vieras

    Ja aikaisemmin tarkotin kuluttajaneuvojaa mut ku ei oo ikänä itellä tommosille asiaa ollu ni hiukan sanat sekoaa.. Tietenki normaali järellä varustettu ihminen toiv älysi mitä tarkoitin.
     
  14. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    42688
    Tykkäykset:
    363
    Mistä voisi tietää, jos tietää, niin tietää asian muutenkin, jos ei tiedä niin sekoilu jatkuu.

    Toki on erittäin yleistä että nuo termit menevät sekaisin, jopa julkisessa sanassa, siksi on tärkeää että ne oikaistaan. Sillä on turha kuormittaa Kulutta-asiamihen toimistoa turhalla (sillä jotkut tosiaan uskoo että sinne valitetaan kun kahvi oli kylmää paikallisella Esolla)
     

Jaa tämä viestiketju