1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Nokian takuu: PURKAKAA KAUPPA!?!

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja J.J-75, 12/3/04.

  1. J.J-75 Bannattu tunnus

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    22482
    Tykkäykset:
    230
    Nyt alkaa sitten myyjien rankaisu Nokialta. Kirjoitin aikasemmin kuinka viestien äänet oli kadoksissa 6100:ssa... Vyyhti on purkautunut niin että Nokian takuuvastaavan (en viitsi mainita julkisesti nimeä) mukaan kaupan purku tulee kyseeseen kun Nokia ei voi korjata nykypuhelimissa olevia vikojaan. Vika koskee viestimuistia jonka täyttyminen aiheutuu pienestä muistista. Tällöin puhelin menee jumiin. Muistin kapasiteeti ei riitä... (hänen kertoman mukaan) Kaiken lisäksi konetta pitääkin viikon välein resetoida. Kysyinkin että pitääkö minun resetoida joka päivä? Koska kone meni heti seuraavana päivänä jumiin kun tuli huollosta. En saanut suoraa vastausta. Kuulemma Nokia aikoo laittaa kaikkien uusin puhelimien matkaan ylimääräsen sivun käyttöohjeisiin jotka koskee resetointia ja miten se tulee suorittaa. Sanoin et en ala joka päivä siihen. Haukuin asiaa aivan naurettavaksi. Johan -80 elektronikkapeleissä oli reset nappi... miksei Nokialla. (heh) Myös ylimääränen valikko sisältäen ajastimen ois paljon parempi ratkasu... kysyinkin tätä ja hyvä ajatus... No toi tulevien haihattelu ei ratkaise ongelmia. Eli kaupan purkuun nyt vaan kaikki kun ei muukaan auta... Nokia on antanu uuden jo viidennen puhelimen jossa on sama vika. Vikaa ei ole korjattu eikä se korjaannu resetoinnilla (oma kohtainen kokemus). Kuluttajaneuvoja on ihmetellyt myös Nokian tapaa antaa 0600 alkuinen numero takuuasioissa mutta huolto ei tiennyt edes hintaa sinne soitettaessa. Oli kuulema sekin aika epämäärästä myös munkin mielestä.
     
  2. Hakki

    Hakki Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    2987
    Tykkäykset:
    10
    Puhelinmalli:
    iPhone 6
    Voiko saada myös uuden tietokoneen kun kovalevy ei riitä tai muisti loppuu...
     
  3. MJ23

    Liittynyt:
    8/12/03
    Viestit:
    103
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia 5800 XpressMusic
    Jees... mullaki on tietsikal vaan 40Gb kovalevy ja alkaa olee jo niin täynä et tarttis varmaan käydä hakee uus kone! :)

    Ei ny... kyl tollaset ongelmat varmaan vituttaa kivasti!
     
  4. Anonymous

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    0
    Tykkäykset:
    0
    Muuten asiaan kommentoimatta. Se 0600 alkuinen numero on melko tarkkaan 1€/minuutti.
     
  5. stack

    Liittynyt:
    26/8/03
    Viestit:
    436
    Tykkäykset:
    13
    Aij onko kännykkään yhä helppoa&halpaa lisätä muistia kuin vaikkapa peeceehen?
     
  6. Jussi2000

    Jussi2000 Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    22/6/02
    Viestit:
    6950
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Mikä milloinkin
    Niin tai jos on club Nokian jäsen voi soittaa pvm:n hinnalla ja ne kyllä yhdistää sitten tekniseen tukeen sitä kautta. Mutta kyllä noi ongelmat on aika pahoja jos puhelinta pitää resetoida jonkin viestimuistin täyttymisen takia. 6600 mallissahan on kanssa ohjeena sammuttaa puhelin kerran viikossa jottei ohjelmisto ala takelteleen. Omituisia on Nokian ratkaisut ongelmiin.
     
  7. Anonymous

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    0
    Tykkäykset:
    0
    Tuntuuhan omituiselta puhelinta sammuttaa mut alkaahan ne jo olee pikku tietokoneita ja kaikki tietää miten hyvin microsoftin tuotteet pelaa... Ainakin mä oon päässy kännyillä paljon helpommalla ku tietsikalla.
     
  8. hulabaloo

    Liittynyt:
    4/11/02
    Viestit:
    100
    Tykkäykset:
    0
    jos ymmärtäisit jotain tietokoneista ja kännyköistä yms.. Niin et tätä kirjoittaisi, mut anna mennä vaan. Känny kandee resetoida kerran viikossa, piste. Mun maalaisjärki sanoo sen, sun ei ? Kun muisti loppuu niin se loppuu, on se kumma ilmiö :eek: Tsemppiä sulle!
     
  9. J.J-75 Bannattu tunnus

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    22482
    Tykkäykset:
    230
    tarvii kysyy nokialta :))
     
  10. J.J-75 Bannattu tunnus

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    22482
    Tykkäykset:
    230
    kysyinkin siltä äijältä et miksette laita isompaa muistia sitte jos vika hänen mukaansa siitä johtuu... :))

    ei ole, hän vastasi me emme voi asialle mitään.
     
  11. J.J-75 Bannattu tunnus

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    22482
    Tykkäykset:
    230
    Nooo... sanotaan nyt että ymmärrän :))
    mun maalaisjärki sanoo myös että joku raja pitää vetää nokiallekin. en tajua et miksi noin tyhmä ratkasu on tehty et kerää "roskia" talteen eikä sitä voi estää millään... esim. lähetytviestit on aina täynä kun jotai talletat jotai. sit pitää erikseen poistaa vaikkapa kaikki lähetyt. yhtä vekslaamista. ei ole nokialla välähtäny laittaa vaikkapa mahdollisuutta estää lähettyjen tallennus tai että viestit tulisi perille ja tallennus arkistoon olisi ensisijaisia toimintoja jotka ohittaisi lähetettyjen viestien paikan. eli sitämukaa viimiset lähetyistä viesteistä edes poistuisi automaattisesti... ettei tarvis joka jumalan kerta vekslata. windows nyt on hyvä vertaus nokiasta...

    oispa Linux... :)
     
  12. zonem

    zonem Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    22/10/02
    Viestit:
    1952
    Tykkäykset:
    0
    Pidätkö muuten tietokonettakin päällä monta viikkoa putkeen? :p
     
  13. Derryth

    Liittynyt:
    14/6/03
    Viestit:
    346
    Tykkäykset:
    5
    Uptime on elämä. ;)
     
  14. Anonymous

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    0
    Tykkäykset:
    0
    Periaatteessa kauppiaan ei tarvitse suostua kaupan purkuun, koska kyseessä on puhelimen ominaisuus, ei siis vika. Kauppias voi suostua kaupan purkuun, mikäli saa sovittua asiasta Nokian takuuvastavaan kanssa ja Nokia lähettää myyjälle uuden myyntipaketin.

    Reklamaatiotapauksissa voi nykyisin olla yhteydessä myös Nokian keskuksen numeroon, jossa asiaasi ohjataan eteenpäin. Nokian takuuvastaavalle ei ole tarkoitus ohjata kuluttajilta tulevia puheluita.
     
  15. arivi Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    13/7/02
    Viestit:
    7875
    Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Jos Nokia on virheen myöntänyt, ei kaupan purkuun, tai laitteen vaihtamiseen toiseen pitäisi olla mitään estettä. On syytä välttää liikkeitä jotka eivät edesauta asiakkaan toiveita. On liikkeen ja Nokian välinen asia setviä keskinäiset ongelmansa (virheellinen tuote), eikä siitä pidä asiakkaalle vaikeuksia koitua.
     
  16. Anonymous

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    0
    Tykkäykset:
    0
    On hyvää asikaspalvelua vaihtaa laite, mutta ainakaan niin ei meillä tehdä, jos Nokialta ei saada asiaan hyväksyntää. Uuteen myyntipakkaukseen voidaan vaihtaa vain, jos Nokialta tulee uusi pakkaus tilalle. Asia selvitetään ensin Nokian kanssa, sitten vasta vaihdetaan.

    PK-sektorin yrityksillä ja erikoisliikkeillä tuskin on varaa ottaa takkiin valmistajan vikojen takia. Annetaanpa esimerkki: Kymmenen liikkeen ketjulla tapahtuu kerran kuukaudessa, että asiakas haluaa 300 euron puhelimesta rahat takaisin/uuden myyntipakkauksen tilalle. Kauppias saa palautetusta laitteesta vielä myöhemmin irti 100 euroa myymällä sen esim. käytettynä. Takkiin otetaan 200 euroa ja valmistaja ei tule vastaan.

    200 euroa kuussa on 2400 euroa vuodessa hukkaan heitettyä rahaa. Jos joka kuukausi tällainen tapahtuisi vielä jokaisessa myymälässä, summa on 24000 euroa.

    Ja uskokaa huviksenne, kyllä näitä tapahtuu...
     
  17. arivi Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    13/7/02
    Viestit:
    7875
    Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Asiakkaallako on varaa ottaa takkiin tälläisissä tapauksissa? Eli liikkeen tulee poistaa myynnistä tälläinen tuote, jos he eivät pysty asiassa vastuutaan kantamaan.
     
  18. Anonymous

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    0
    Tykkäykset:
    0
    Silloin saisimme poistaa kaikki mallit pois myynnistä, koska kaikissa on kuitenkin vikaa. Ei tässä tarvitse asiakkaan tai myyjä ottaa takkiin, vastuu kuuluu valmistajalle. Näistä on muutenkin vaikeaa käydä keskustelua yleisellä tasolla, sillä jokainen tapaus on erillainen. Onko kyseessä puhelimen todellinen vika, ominaisuus vai asiakkaan itse aiheuttama vika? Kuka vian on aiheuttanut, missä vaiheessa se on tullut esiin jne.
     
  19. mrv

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    154
    Tykkäykset:
    0
    No mulla ainakin on 24h kone päällä, kun on sen verran äänetönkin ettei häiritse. Mutta tosiaan jos tietokoneenikin pysyy hyvin pystyssä viikkoja (käyttäen Linuxia), niin voisin toivoa että kännykkäkin pysyisi - se on kuitenkin aavistuksen vähemmän monimutkainen laite kuitenkin vielä, etenkin kun ei ole edes Symbian-känny.

    Sitä vaan siis että mullakin kännyä (6510) joutuu resetoimaan välillä, ihan vaan koska esim. viestivalikkoon ei yhtäkkiä pääsekään enää tai GPRS:n käyttö kaataa puhelimen.
     
  20. wiwwe

    Liittynyt:
    11/2/03
    Viestit:
    759
    Tykkäykset:
    0
    Ahahaha. Ei osata korjata bugia niin pistetään käyttäjä resetoimaan puhelin. Riemuidiotismia <3. Kas kun eivät käskeneet tehdä perus Nokiafixiä, "ota akku pois vaan, ei siinä muuta tarvii!"
     

Jaa tämä viestiketju