1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Nokian puhelimille ikuistakuu Lähi-idässä

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja Saukki, 6/10/04.

  1. Saukki Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    2966
    Tykkäykset:
    0
    Kahdeksassa Lähi-idän maassa toimiva matkapuhelimien jakelija Cellucom markkinoi Nokian puhelimia elinikäisellä takuulla. Yhtiö julkisti ilmeisesti maailman ensimmäisen elinikäistakuun lauantaina Gitex Computer Shopper tapahtumassa Dubaissa.

    Pitää muistaa kuitenkin ettei kyseessä ole kuitenkaan Nokian myöntämä takuu vaan Cellucomin antama takuu.

    Lähde: http://www.itviikko.fi/uutiset/uutisalue.asp?alue=paiva&UutisID=63627
     
  2. rasse

    Liittynyt:
    6/6/03
    Viestit:
    447
    Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Nexus 6
    En pistäs pahitteeks, jos Suomeenkin tulis vastaava takuu =) Kuullostaa kyllä täysin järjettömältä.
     
  3. Jussi

    Jussi Vuoden Foorumilainen 2004

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    12224
    Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Miksi? Tällä tekee varmasti paljon lisäkauppaa ja rajaamalla "takuun" alkuperäiselle ostajalle voidaan sitä kuitenkin käytännössä yrittää välttää. Ihmiset joka tapauksessa haluavat aikaa myöden vaihtaa puhelimensa uudempaan malliin ja vanha jää pois käytöstä, tuskin takuuseen kovin paljoa iäkkäitä malleja tullaan korjauttamaan.
     
  4. rasse

    Liittynyt:
    6/6/03
    Viestit:
    447
    Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Nexus 6
    No jos lähdetään hyvin karkeasti segmentoimaan kuluttajia. Ns. aktiivikäyttäjät saattavat vaihtaa puhelintaan monesti vuodessa. Tämän ryhmän käyttämät puhelimet ovat lähes poikkeuksetta kalliimman luokan puhelimia. Joten he eivät koe saavansa tästä takuusta minkäänlaista hyötyä eivätkä ole valmiita maksaamaan yhtään enempää puhelimeen liitetystä lisäarvosta, eivätkä todennäköisesti osta puhelintaan ko. liikkeestä. Toinen ryhmä; ns. normaalikäyttäjät ostavat halvemman luokan puhelimia, joissa katteiden uskoisin olevan pienemmät. Puhelimien vaihtuvuus tällä ryhmällä on kohtalaisen hidasta, jolloin he tietenkin kokevat arvokkaaksi puhelimeen liitetyn lisäarvon. Sitten vuoden tai parin päästä alkaa puhelimiin tulemaan vikoja ja koska puhelimien vaihtuvuus on hidasta niin saattaa katteista saatua voitto hyvin nopeasti huveta huoltotoimenpiteisiin. Asiaan tietenkin vaikuttaa suuresti liikkeen hinnoittelustrategia.
     
  5. Jussi

    Jussi Vuoden Foorumilainen 2004

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    12224
    Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Mikseivät ostaisi? Tuskin he kaupassa juuri häviävät, "ikuinen takuu" olisi hyvä lisäarvo puhelimelle. Toisekseen, täytyy muistaa myös imagollinen hyöty markkinoinnista, "ikuisen takuun" markkinointi voi synnyttää myös muunlaisia positiivisia mielikuvia myös heavy-usereille ja he saattavat valita liikkeen tuolla perusteella, vaikka olisikin todennäköistä etteivät he koskaan tule takuuta käyttämään.
    Kahteen jaolla kyllä, mutta todellisuudessa välimaastossa on paljonkin "massaa" jotka eivät ole sitä 1610 kanssa taistelevia vaan vaihtavat puhelintaan esim. n. 1,5 vuoden välein. Lisäksi on tietenkin pohdittava, mitkä viat kuuluvat tuon "ikuisen takuun" piiriin ja mitkä jäävät kaikesta huolimatta asiakkaan omalle kontolle korjauttaa.

    Uskon, että hieman vapaamman markkinoinnin (missä esim. "ikuinen" tai "takuu"-sanojen käyttöön ei pureuduta niin tarkasti kun esim. suomessa) alueella saattaa olla yrityksen näkökulmasta hyväkin lisäarvopalvelu. Riippuen sitten tuon "ikuisen takuun" laajuudesta, voi palvelu olla myös asiallinen asiakkaan näkökulmasta.
     
  6. rasse

    Liittynyt:
    6/6/03
    Viestit:
    447
    Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Nexus 6
    Olettaisin, että liikessä, jossa tarjotaan ikuista takuuta ei ole kovinkaan edullinen hintataso enkä näe syytä miksi aktiivikäyttäjät olisivat valmiita maksamaan takuun tuomasta lisäarvosta.
     
  7. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    42688
    Tykkäykset:
    363
    Aihetta käsiteltiin vähän tuolla Huoltoaika? ketjussa

    Minkä ihmeen takia aktiivikäyttäjät ostaisivat yksinomaan luurejaan jostain basaareista, eikö aktiivikäyttäjiä luulisi juurikin kiinnostavan hyvä huolto?

    En kuitenkaan ole kysisen takuun ehtoja nähnyt, niin en tiedä millaisesta toteutuksesta on kyse.

    Meillä yleisesti ei miellettä attä takuuseen kuuluu kuluvat osat, eikä takuu koske ohjeiden vastaista käyttöä.
     

Jaa tämä viestiketju