1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Nokian mielestä puhelimien mukana tulleiden sovellusten ei tarvitse toimia

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja 25071997, 24/11/11.

Viestiketjun tila:
Ei auki vastauksille.
  1. 25071997

    Liittynyt:
    29/8/11
    Viestit:
    22
    Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Samsung. Ei enää koskaan Nokia.
    Ihan ensimmäiseksi voin todeta että on todella hyvä kun Nokia lukee tätä palstaa tai ainakin täällä olleet kirjoitukset menevät perille sinne mihin ne kuuluvatkin. Sain tänään oikein Nokian toimesta palautetta että olen tänne ongelmistani kirjoittanut. Kiitos vaan H**** U*****:lle palautteesta.

    Mutta itse asiaan...

    Nokia on nyt kahden henkilön toimesta ilmoittanut ettei heidän myymänsä puhelimen mukana olevat sovellukset tarvitse toimia kuten he lupaavat niiden toimivan.

    Minulle on nyt tämän asian kertonut jossakin erikoisasiakaspalvelussa työskentelevä E*** sekä ilmeisesti Nokian jälkimarkkinoinnissa työskentelevä H**** U*****. Terveisiä vaan heille koska tämäkin teksti varmaan menee myös HU:n tietoon kuten edellinenkin.

    Kumpikaan näistä herroista ei useasta pyynnöstä huolimatta suostunut lähettäämään tätä asiaa kirjallisesti. No sille minä en voi mitään ettei heillä ole rohkeutta seisoa sanojensa takana kirjallisessa muodossa.

    HU myös kieltäytyi siitä että he edes yrittäisivät enää korjata puhelinta ja sen softia vaikka takuu on vielä voimassa. Tätäkään hän ei uskaltanut laittaa minulle kirjallisesti.

    Kysymyksessä kuitenkin 5800 Kartat palvelu jossa on seuraavat viat:
    - kun sovellus on ollut riittävän kauan päällä puhelin hukkaa ensin GPS yhteyden, sen jälkeen myös puhelinyhteyden. Kumpikaan yhteys ei tule takaisin ennen kuin koko puhelimen boottaa. Tätä ei tapahdu jos navigointi on ollut päällä lyhyen aikaa.
    - kun sovellus sammutetaan puhelin boottaa itsensä ihan itsekseen. Tähän ei vaikuta navigoinnin pituus

    Ongelmien esiintyvyys keskiarvona 2/10.

    Nokiaa ei siis kyseisten herrojen mielestä velvoita kuluttajasuojalaki, kauppalaki tai joku muu lainsäädäntö siihen että he vastaisivat myymistään tuotteista. Heidän mielestään riittää kun takuupaperissa lukee ettei softavikoja korjata/korvata. Olettaa saattaa että ko. viat ovat softavikoja koska nämä samat viat tulevat esiin kolmessa eri 5800 puhelimessa.

    Enää en kauheasti ihmettele miksi Nokian kurssi on sitä mitä on... ja tämä case ei ainakaan muuta sitä suuntaa.

    Periaatteen vuoksi aion testata miten tämä asia oikein oikeudessa menee. Pitääkö Nokian korjata (tai jos eivät osaa korjata niin korvata) takuuaikana esiintyvät viat tuotteissaan. Kuluttajariitaa tästä ei saa koska ostajana on yritys, ei yksityinen henkilö. Se on oikeastaan hyväkin asia koska nyt säästetään aikaa.

    Ensimmäinen askel on siis lähettää kirjallinen reklamaatio (ihan kirjattuna kirjeenä) HU:n esimiehelle M**** O*******:lle. Jatketaan portaita ylöspäin kunnes tulee vastaan se henkilö joka uskaltaa paperille kirjoittaa että takuukorjauksista kieltäydytään.

    Luulisi että Nokian kokoisesta organisaatiosta löytyisi joku jolla olisi rohkeutta kirjoittaa kieltäytyminen paperille... ja esiintyä muutenkin kuin pelkästään salaisen puhelinnumeron takana nimellä joka on oikein tai sitten ei.
     
  2. Delli

    Delli Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    26/5/09
    Viestit:
    1378
    Tykkäykset:
    348
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S, 16GB
    Onnea matkaan, tuon perusteella lähes kaikista älypuhelimista pitäisi tehdä reklamaatio.
    Ole tyytyväinen jos sinulla ei tuossa puhelimessa muita vikoja ole, älä vain vaihda mihinkään, niissä saattaa olla paljon enemmän vikoja tai 'ominaisuuksia' joita ei saa korjattua.
     
    6 henkilöä tykkää tästä.
  3. fakifaki

    Liittynyt:
    7/1/03
    Viestit:
    338
    Tykkäykset:
    12
    Onko ääni kellossa muuttunut (vai eikö liity tapaukseen) kun aiemmin olet kirjoittanut:

    Jos olet jo Nokialta jotain korvausta saanut niin en yhtään ihmettele haluttomuutta enää asioida kanssasi.
     
    2 henkilöä tykkää tästä.
  4. MiG

    Liittynyt:
    9/9/05
    Viestit:
    103
    Tykkäykset:
    0
    Kieltämättä tuosta kuvauksesta en ainakaan itse saa mitään kovin vakuuttavaa kuvaa itse ongelmasta, muistan että tämän kaltaisesta selvityksestä oli joku toinenkin ketju. Uskoisin kuitenkin että kyse ei ole mistään mittavasta ongelmasta, kun sille ei ole omaa keskustelu ketjua täällä vaan ennemminkin yksittäisestä laite viasta. Tuosta ei selvinnyt onko laitetta käytetty huollossa tai mitä asialle on edes yritetty tehdä?

    Kyseinen kartta sovellushan on kuitenkin käytössä miljoonissa puhelimissa ja nyt pitäisi uskoa että vain tässä yksilössä sovellus olisi viallinen, eli itse uskoisin ennemmin että itse laitteessa on jokin vika jos kerran GPS yhteys ei toimi niin kun sen pitäisi. Se että mistä tuo johtuu voi olla omasta mielestä aika mahdoton todistaa suuntaan tai toiseen. Valmistaja voi esimerkiksi sanoi että olet pudottanut laitteen ja antenni on vaurioitunut tai sitten että se on kärsinyt kosteusvaurion joka vaikuttaa toimintaan. Vaatii aika suurta asiantuntemusta ja resursseja että pystyy tuon todistamaan, mutta jos oma usko riittää että näyttö on tarpeeksi vahva niin toki jokainen on oikeutettu hakemaan korvauksia kärsimästään haitasta.
     
  5. MiG

    Liittynyt:
    9/9/05
    Viestit:
    103
    Tykkäykset:
    0
    Täytyy vielä tähän lisätä kun tavallaan liittyy etäisesti aiheeseen. Viimeksi kun itse asioin Nokian huollossa viereeni tuli asioimaan vanhempi mies joka valitti samaisen Nokia 5800 puhelin GPS signaalin heikkoudesta ja siitä että laite ei löydä sijaintia.

    Huoltomies otti puhelimen käteen ja sanoi että laitetaan huoltoon ja katsotaan mikä on vikana, samalla hän huomasi että puhelimen takakansi oli laitettu kahdella puuruuvilla kiinni. Huoltomies totesi että "jos laitteeseen tehdään jotain omia virityksiä niin se lopettaa takuun ja kyseisen laitteen huolto ei noiden ruuvien takia mene takuuseen". Asiakas totesi että "oli pakko kun kansi ei pysynyt kiinni", lisäksi mies suuttui ja sanoi että "jos täältä ei kerran saa asiallista palvelua niin hän menee muualle" ja paiskasi oven kiinni mennessään...

    No pointtina tässä oli se että huollossa varmasti on mitä ihmeellisimpiä tapauksia ja aina asiakkaan selitys ongelmasta ja huollon käsitys tapahtumista ei kohtaa. Lisäksi omien ruuvien lisääminen puhelimen kuoreen varmasti vaikuttaa sen antennien toimintaan...
     
  6. jaskavaan Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    14/11/05
    Viestit:
    964
    Tykkäykset:
    119
    Sun pitää valittaa myyjälle. Vai ostitko puhelimen Nokialta?
     
  7. 25071997

    Liittynyt:
    29/8/11
    Viestit:
    22
    Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Samsung. Ei enää koskaan Nokia.
    Älypuhelin?

    Mitä tarkoittaakaan sana älypuhelin? Laitetta jonka valmistuksesta äly on ollut kaukana ja laite sekä ohjelmat toimii miten haluavat?

    On tasan tarkaan viimeinen Nokialainen mitä minulla tulee olemaan. Muutkin ostajat ovat tämän Nokian "laadun" varmaan huomanneet kun Nokian markkinaosuus putoaa ja putoaa ja putoaa...
     
  8. 25071997

    Liittynyt:
    29/8/11
    Viestit:
    22
    Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Samsung. Ei enää koskaan Nokia.
    Puhelimen myyjä on Nokia eli myyjälle olen asiasta valittanut.
     
  9. 25071997

    Liittynyt:
    29/8/11
    Viestit:
    22
    Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Samsung. Ei enää koskaan Nokia.
    Laite on käynyt 10 kertaa huollossa. Vikoja oli pitkä lista joista suurin osa on korjaantunut. Tämä Kartat ongelma on yksi jäljellä olevista, on niitä muitakin mutta ne ei ole "koko maailma".

    Kartat sovellusta käytän useita kertoja viikossa ja se/sen ilmainen käyttö oli yksi iso syy että valitsin Nokian.

    Ei ole kysymys yksittäisestä laitteesta. Nokia on vaihtanut laitteen 2 kertaa mutta vika on ja pysyy. Sama ongelma on... tai oli toisessa samanlaisessa puhelimessa työpaikallani. Se puhelin on nyt jo verkonpainona... tilalla sen merkkinen puhelin mikä toimii kunnolla.

    Ja lisäyksenä toiseen viestiisi se että Nokia, Nokian takuuhuolto tai mikään muukaan instanssi ei kiellä etteikö puhelimessa/ sen softassa ole vikaa. Mikään instanssi ei ole myöskään koskaan edes sivulausessa esittänyt että vika voisi johtua väärästä käytöstä, pudottamisesta, kosteudesta tms. Nokia myyjänä vaan kieltäytyy hoitamasta takuuvelvoitteitaan.
     
  10. 25071997

    Liittynyt:
    29/8/11
    Viestit:
    22
    Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Samsung. Ei enää koskaan Nokia.
    Opettelisit ensin lukemaan KOKO KETJUN ennen kuin tulet tänne esittämään, jooko?

    Aikaisemassa ketjussa oli kysymys korvauksesta siitä että olen joutunut juoksuttamaan puhelinta monta kertaa huollossa. Maksettu korvaus ei ollut siitä että puhelimet ja niiden ohjelmistot ovat sitä tunnettua petojen sukua... susia jo syntyessään.
     
  11. Delli

    Delli Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    26/5/09
    Viestit:
    1378
    Tykkäykset:
    348
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S, 16GB
    Just joo, että sellainen tapaus.
    Kyllä jollakin on aikaa....
     
    3 henkilöä tykkää tästä.
  12. jaskavaan Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    14/11/05
    Viestit:
    964
    Tykkäykset:
    119
    Heitä jo se vanha luuri mäkeen ja lopeta valittaminen. Maailmassa on isompiakin ongelmia, kuin kolme vuotta vanhan puhelimen (satunnainen) toimimattomuus. Lisäksi kyseessä on aivan minimaaliset rahat. Reilu 10 €/kk niin saat uuden luurin, esim. 701, jossa on jo parempi Kartta-softa ja paljo muutakin.
     
  13. fakifaki

    Liittynyt:
    7/1/03
    Viestit:
    338
    Tykkäykset:
    12
    Luin kyllä koko ketjun (kun jäit jo elokuussa mieleeni), mainitsit mm.:

    Täten tuon ketjun viimeisestä viestistä sain käsityksen että olet saanut Nokialta korvauksen ja koko huoltoprosessin olevan onnellisesti ohi. Väärinymmärryksen välttämiseksi kysyinkin "vai eikö liity tapaukseen?" .

    Onhan sinulle huollossa muistettu mainita että merkistä riippumatta nykyajan älypuhelimet kannattaa silloin tällöin uudelleenkäynnistää. Tämä auttaa usein hitauteen ja jumiutumisiin. Mutta ihan oman aikasi ja vaivasi säästämiseksi suosittelisin kuitenkin puhelimen myyntiä ja merkin vaihtoa.

    Minusta, anteeksi jo etukäteen, tuntuu että haet tällä aiheella vain näkyvyyttä tuolle omalle taistelullesi ja siten sympatiani ovat täysin Nokian puolella. Toivot jonkun henkilön Nokiasta huomaavan viestisi ja "suuremman kohun" välttämiseksi sopimaan asian joko hyvittämällä tai vaihtamalla mopo moottoripyöräksi. Älä provosoidu tästä vaan mieti mikä on minkäkin arvoista. Mallisi alkaa olla elinkaarensa puolesta saattohoitovaiheessa, en usko että noihin enää ohjelmistoa päivitetään. Jos noissa jotain isompaa olisi ollut, lehdistö varmasti olisi pitänyt huolta sen tiedottamisesta.
     
  14. iknu

    iknu Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    29/7/09
    Viestit:
    132
    Tykkäykset:
    25
    Trolli

    Paljonko maksavat sinulle?
     
  15. 25071997

    Liittynyt:
    29/8/11
    Viestit:
    22
    Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Samsung. Ei enää koskaan Nokia.
    Minun Nokailaiseni hoitaa tämän boottauksen ihan itse. Se bottaa itsensä ainakin kerran kahdessa viikossa tuon navigaattorin ansiosta.

    Ei tuollaista puhelinta voi kellekään myydä. Ei sillä ole arvoakaan.

    Tämä on lähinnä periaatteellinen kysymys. Edelleenkin suomen lakien mukaan myyjä on vastuussa myymistään tuotteista... edes Nokian kohdalla laki ei tee poikkeusta.
     
  16. 25071997

    Liittynyt:
    29/8/11
    Viestit:
    22
    Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Samsung. Ei enää koskaan Nokia.
    Luurin heitän kyllä mäkeen ja tilalle tulee sellainen missä ei lue Nokia.

    Jos et satu tietämään niin Nokian puhelimissa on 2 vuoden takuu. Ja jos luurissani on takuu voimassa niin se ei voi olla 3 vuotta vanha.
     
  17. jaskavaan Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    14/11/05
    Viestit:
    964
    Tykkäykset:
    119
    Sulla tulee oleen vaikee elämä. Muista punnita ostamasi karkit ja tsekata että siellä on grammalleen kaikki mukana.

    Kyse on kymmenistä euroista, ei elämästä ja kuolemasta.
     
  18. MiG

    Liittynyt:
    9/9/05
    Viestit:
    103
    Tykkäykset:
    0
    Ihan tosi tarina, ja ei maksettu mitään. En tosin edes ymmärrä mistä tuossa olisi maksettu ja kenelle?
    Tervetuloa todellisuuteen.
     
  19. Delli

    Delli Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    26/5/09
    Viestit:
    1378
    Tykkäykset:
    348
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S, 16GB
    Et voi alla tosissasi, noin harvoin.
    Ole onnellinen, sillä minulla buuttaa jotkut puhelimista useamman kerran viikossa.
     
  20. Link

    Link Supermoderaattori

    Liittynyt:
    24/4/10
    Viestit:
    3250
    Tykkäykset:
    891
    Puhelinmalli:
    Puhelin
Viestiketjun tila:
Ei auki vastauksille.

Jaa tämä viestiketju