1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Nokian kännykät ja takuu... vai onko takuuta?

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja vesseli, 21/6/04.

1. vesseli

Tykkäykset:
    0
    Tässä olisi tänään tarkoitus viedä "pimahtanut" 3650 huoltoon. Kyseinen tuote on reilun vuoden vanha. Käsittääkseni huolto pitäisi saada vielä ilmaiseksi, jos kuluttajalakiin on uskominen?
    Tosin.. Kaverini vei reilun vuotta vanhaa nokian 8950 luuria huoltoon, niin kieltäytyivät siellä korjaamasta "ilmaiseksi", koska nokia ei anna heidän korjata. Kaverini otti yhteyttä kuluttaja-asiamieheen ja siellä sanottiin, että nokia pitää vuoden takuuta ja sen jälkeen ei ota mitään vastuuta, että useammat ovat valittaneet, mutta tuloksetta.
    Onko nokia oikeasti ylempänä kuin kuluttajalait yms?
    Onko minulla oikeus vaatia kännykkääni korjattavaksi, vai meneekö se 100% omaan piikkiin. (se pitäs saada resetoitua, kun ei kotikonsteilla enää mene)

2. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Aiheesta lukuisia ketjuja.

Nokian myöntämä takuu on yksi vuosi ostopäivästä.

Kuluttaja suojaa koskevia asioita on kästelty toisaalla ja sinne vot jatkaa, mutta lyhyesti.

Myyjä on vastuussa myymistään tuotteista ja palveluista, takuuta saa tarjota jos se tarjoaa lakisääteistä enemmän. Kestokulutustavaroissa myyjälä on puolivuotta suhteellisen kova vastuu, sen jälkeen tuotevirhe pitää asiakkaan osoittaa (paitsi jos takuu) Myyjä on vastuussa tuotteestaan oletetun eliniän. Jos myyjä katoaa vastuu siirtyy ylöspäin.

Matkapuhelimen osalta, laitetta pitää olla käytetty ohjeiden mukaan, vika pitää osoittaa johtuvaksi tuotevirheestä, ja että kyse ei ole normaalista vikaantumisesta ja että myyjä on vielä vastuussa tuotteesta.

Nokian takuuehdot ovat lainmukaisia ja kiistanalaisisti kohdista on oikeuden päätös.

3. vesseli

Tykkäykset:
    0
    20e köyhdyin. En jaksanut mitään sen ihmeempia.. Harmi ko 7370 ja 7780, eikä mikään resetointi kotikonstein auttanu. Mutta sen takia huollot pysyy leivissä, kun ei itse voi formatoida omia puhelimia. Harmittaa kyl semmonen..

4. kaikas

Tykkäykset:
    0
    Tai 15kk valmistuspäivästä. Tällä perusteella ainakin itse olen saanut korjautettua/softattua vielä hieman vajaan 15kk vanhan 3650:lani aikanaan.

5. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Totta että 15kk on olemassa, mutta ei kuluttajalle luvattuna.

6. arivi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8

Jaa tämä viestiketju