1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Nokian huoltoliikkeet eivät myy enää varaosia?

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja markkuk, 3/1/07.

1. markkuk

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    -
    Kävin eilen etsiskelemässä ehjää kaiutinta omaan kovia kokeneeseen 6230 puhelimeeni.

- Ensimmäisenä menin päämies liikkeeseen, koska olin aikaisemmin ostanut eri kaupungin päämiesliikkeestä kyseisen osan. nämä sanoivat, etteivät enää myy osia.
    - Toiseksi menin nokian valtuuttamaan huoltoliikkeeseen, ja kysyin samaa osaa. Yllätyksekseni kuulin, etteivät myy pelkkiä osia, ja että Nokialta olisi tullut semmoinen ohje, ettei osia saa myydä kuluttajille. Koska myyjän ulosanti oli vähän tylyä, niin menin tietysti kolmanteen paikkan vielä. Ja eihän tässä tokassakaan liikkeessä sitä kaiutinta tietenkään ollut..
    - Kolmannessa nokian valtuuttamassa liikkeessä sanoivat saman litanjan; että Nokialta olisi tullut semmoinen ohje, ettei osia saa myydä kuluttajille. no tässä liikkeessä olisi ollut semmoinen kaiutin minulle, mutta huoltomiehen olisi se pitänyt asentaa. no päätin antaa periksi, mutta huoltomieheltä loppui samalla hetkellä (16:00) työpäivä, niin jäin ilman kaiutinta :D

Eli: onko tosiaan niin, että nokia on kieltänyt osien myynnin kuluttajille?

2. apache

apache Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    507
    mitä luulet jos kolme ihmistä on näin kertonut?

3. markkuk

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    -
    Luulen että mieleeni putkahtaa uusi kysymys:
    - koska ja miksi tämä käytäntö on muuttunut?

4. saguu

Tykkäykset:
    0
    Jep

Joo..ihme homma. Itse törmäsin samaan ongelmaan jokin aika sitten. Onneksi on huutonet ;D

5. rutinof

Tykkäykset:
    0
  6. samumanu Vieras

On mulleki huollosta ihmiset sanoneet ettei niitä saisi myydä, onko toi sit lakien/säännösten mukasta ni asia erikseen mut toisaalta hinnathan saa ite kukanenkin huolto päättää miten tahtoo eli sillä ainaki sais ton estettyä. Tai jos se ei vaan oo kannattavaa, en varmaan itekkään viittis muutamien eurojen osia työkseni kauheesti myydä jos on "parempaakin" hommaa.

Toki tiedän myös että jotkut huollot noita myykin, harmi vaan etten saa/pysty niitä mainihtee.

Jaa tämä viestiketju