1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

nokian huolto / takuu ei toimi viikko takuun jälkeen.

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja tristola, 20/7/05.

  1. tristola

    Liittynyt:
    20/7/05
    Viestit:
    1
    Tykkäykset:
    0
    Ostin Nokian N-gage puhelimen silloin kun sen sai ostettua halvalla vuosi sitten toukokuussa. se tietysti hajosi juuri viikko takuun jälkeen.
    siis kesäkuun alussa.

    Menin sitten nokian huoltopisteeseen ja kysyin siitä että saako sen korjattua kun on mennyt takuu juuri umpeen, ja he eivät suostuneet ottamaan sitä takuukorjaukseen vaan minun pitäisi reklamoida se nokialle suoraan.
    sain huollosta nokian puhelinnumeron ja soitin sinne ja sieltä sanottiin että puhelin pitäisi viedä huoltoon ja reklamoida siis sinne.
    Huomaatte tässä varmaan pienen ongelman.

    Valitin tästä asiasta sitten nokian nettisivulla ja he eivät ole ottaneet asiasta yhteyttä vaikka pyysin yhteydenottoa ja jätin yhteystietoni.

    Eli ei kannata ostaa nokiaa - heitä ei kiinnosta asiakkaat enää sen jälkeen kun puhelin on myyty jo asiakkaalle.

    Ostin sitten tietysti kilpailijan puhelimen ja en enää ikinä osta nokian puhelinta vaan aina jonkun kilpailijan.
    Eniten tässä nyt huolestuttaa nokian piittaamattomuus asiakkaista.

    Tätä juttua kannattaa levittää eteenpäin - ehkä nokia sitten parantaa joskus tapansa - ettei menetä kaikkia asiakkaitaan.

    eli jos olet ostamassa nokian puhelinta niin harkitse kahdesti haluatko oikeasti puhelimen joka hajoaa heti takuun jälkeen.
    :(

    jos muilla on samanlaisia kokemuksia niin laittakaa jatkoksi.
    kiinnostaa kuulla olenko ainoa vai onko tämä yleistä.
     
  2. jaska915

    jaska915 Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    19/3/04
    Viestit:
    2023
    Tykkäykset:
    89
    Puhelinmalli:
    Z5C
    Jos asia on sinulle tärkeä, niin ota yhteyttä kuntasi kuluttajaneuvojaan, varmasti alkaa Nokiakin kallistamaan korvaansa hänen yhteydenotolleen.

    Tavaranhan on kestettävä sen ajan mitä siltä on kohtuullista odottaa, puhelimien suhteen tämä elinaika on varmasti pitempi kuin vuosi. Takuulla ei tämän asian kanssa ole mitään tekemistä, se on VAIN valmistajan myöntämä VAPAAEHTOINEN lisäarvo.
     
  3. Omenanraato

    Omenanraato Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    11/12/02
    Viestit:
    19841
    Tykkäykset:
    788
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    en kommentoi kyseiseen tapaukseen sen tarkemmin mutta olisin sanonut sekä huollolle että nokiasta käskivät sinne reklamoida ja sit taas nokialle et huollosta sanoivat et soitto sinne.

    ja toisekseen. jos nykyinen puhelimesi, oli se mikä vaan niin hajoaa viikko takuun jälkeen niin uskon että aivan sama juttu tapahtuu..huolto ei ole vastuussa takuuajan ulkopuolella, mutta kun odotetaan et tuote kestää kauemmin niin käsketään ottaa valmistajaan yhteyttä, ja ne ei tunnetusti koskaan ole kiinnostuneet noin "pienistä" jutuista
     
  4. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    42688
    Tykkäykset:
    363
    Jos siinä ei ole enään takuuta nin ei huolto sitä takuukorjaukseen ota, menisi niiden omaan piikkiin.

    Tuotevirhe reklamaatio asioissa käännytään yleensä myyjän puoleen. Valmistajalla/maahantuojalle voi myös reklamoida jos myyjä ei enään ole tai sinne kehoitetaan kääntymään, eli tässä tapauksessa Nokialle, kuten olet tehnyt. Ongelma on vain siinä että sinun pitää osoittaa tuotevirhe. Eli esim huollon lausonto.

    Ja kirjoituksessasi ei se mitenkään selvinnyt, joten vaikea arvioida muutenkaan ja vielä tässä tapauskessa onko kyse edes tuotevirheestä.


    Mainitsemasi valmistajan osalta on takuuehdot muuttuneet ja joiltain osin se on nykyään kaksivuotta.
     
  5. arivi Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    13/7/02
    Viestit:
    7875
    Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Näitä yksittäistapauksia tulee ajoittain kaikilla merkeillä vastaan.
    Tuosta edellä ei esim. käy ilmi millaisesta viasta on kysymys, eli voidaanko valmistajalta edellyttää virhevastuun mukaista tuotteen korjaamista takuuajan umpeuduttua.
     
  6. saeaetaejae

    saeaetaejae Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    12/6/03
    Viestit:
    4601
    Tykkäykset:
    0
    Miten puhelin hajosi?
     
  7. samumanu Vieras

    Jos asiakas haluaa reklamoida esim. edellä mainitusta asiasta niin huoltojen tehtävä on ohjata asiakas kuluttajaneuvojan puoleen eikä ottamaan yhteyttä nokiaan ellei nyt itse niin tahdo. Kyllä sen kuluttajaneuvojan kautta asia ratkeaa suuntaan jos toiseen.

    Huollot ei tietenkään vastaa puhelimen korjauksesta takuuajan jälkeen koska eivät oo myyneet tahi valmistaneet sitä. Kukapa nykyään talkoina leipätyötänsä tekis..
     

Jaa tämä viestiketju