1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Nokian akut

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja j-rikifi, 18/10/10.

1. j-rikifi

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    N82 meteor
    Hei,

En pikaisella haulla loytanyt valaisevaa ketjua. Ongelmana olisi etta kasista loytyvat N82 puhelimet (3kpl) vaatisi akkujen uusimista, tata bp-6mt akkumallia ei enaa tietaakseni valmisteta, netti on pullollaan "alkuperaisia nokialaisia" kohtuuhintaan mutta suurin osa lienee kopioita. Elikkas mista ihmiset on tilaillu vara-akkujaan, taman nyt ei tarvitsisi olla alkuperainen kunhan on kuitenkin laadukas ja pitaa latausta. Jos on kokemuksia niin kuulisin mielellani.

2. tonttu

tonttu Supermoderaattori

Tykkäykset:
    3462
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S
    Mää olen tilannut halvimmasta paikasta, ja kun akku on osoittautunut sudeksi, olen sen ostokuitin kera rahdannut Nokian huoltoon josta on uusi toimiva tullut tilalle.

3. j-rikifi

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    N82 meteor
    Kerros lisaa miten tama voi toimia, jos Nokia ei itse myo tata tuotetta enaa niin ottavatko huollossa vastaan naita kopioakkuja jos olen semmoisen hyvassa uskossa ostanut alkuperaisena ja mitenkas taa vaihto toimii jos heilla ei ole enaa naita alkuperaisia akkuja varastossa?

4. tonttu

tonttu Supermoderaattori

Tykkäykset:
    3462
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S
    No ihan kirjaimellisesti juuri noin kuin aiemmin kuvasin.

5. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Onko tosiaan noin ? tai no jos ei valmisteta, niin eikö noita kuitenkin ole vielä riittävän tuoreita varastossa.

Kyllä tarvitettakkin voi hankkia, kun vähän katsoo mitä ja keneltä.

Sitä en tiedä onko kovin hieno ajatus ostaa tietoisesti väärennös ja sitten tyrkyttää sitä huoltoon viallisena orginaalinan tapana hankkia uusi aito.

Tontun kirjaimellisessa kertomuksessa en aivan varman mistä päin mailmaa hän on kopioita ostantanut ja missä huollossa niitä vaihtanut, ja ovatko olleet kuinka hyviä kopioita (no eivät toimineet).

6. tonttu

tonttu Supermoderaattori

Tykkäykset:
    3462
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S
    Siis ihan Suomesta nettikaupasta tilaillut, siis ihan Suomeen huoltoon vaihtoprosessiin.
    Enhän minä voi tietää tilaessani saavani jotain kopioroskaa. Kuiteissa lukee että niissä on Nokia-takuu, loppuvastuu on myyjällä ja Nokialla.

7. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Ok, eli huoltoon mennessä tiesit niiden olevan kopioroskaa (kerroitko huollossa käsityksesi) ? vai kerrottiinko siellä niiden olevan väärennöksiä ? olivatko kuinka hyvän näköisiä, eli siis oliko vaikea erottaa aidosta ?

Kuka/mikä suomessa myy tuollaisia väärennöksiä ?
    Jos ei ole Nokialaisia, niin tuskin Nokialla niistä vastuuta

8. tonttu

tonttu Supermoderaattori

Tykkäykset:
    3462
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S
    Siis tiskillä mulle heti kerrottiin että "taas tätä p****a".
    Ei noita erota maallikon silmin.

Kuitissa lukee aito Nokian alkuperäinen akku jossa takuu, minä saan uuden toimivan akun ja kaiketi Nokia hoitelee oman osansa tuon myyjän kanssa. En minä ole noista kuullut koskaan enää jälkeenpäin, alkuperäisen kuitin ovat halunneet aina huoltoon ja itselleni olen saanut kopion.

9. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Huijarimyyjä voi printtailla kuittiin tietenkin mitä vain, ei se sillä voi vastuutaan muille siirtää.

En tiedä muutitko kertomusta, mutta jos akku muuten vaikutti ihan aidolta, niin voisiko se olla ihan aito ? mutta esim vanhentunut, tai viallisesta, kysehän kuitenkin aika vanhasta.

No on Suomeen tullut myös väärennöksiä ja joita on myyneet sellaiset paikat jotka myyvät myös virallisia aitoja tuotteita. mutta jos myvä niitä vielä aitona ja sysäävät vaihdot Nokialle, niin ei tuollaisia myyjiä kai tarvitse salassa piilotella, jos oli tuollaisesta kyse.

10. Markkanen

Tykkäykset:
    17
    Puhelinmalli:
    Apple iPhone 6 Plus
  11. j-rikifi

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    N82 meteor
    Enpa nyt muista enka uudestaan tietystikkaan loyda sita lahdetta missa luki etta naita ei valmisteta ja mallin olisi korvannut joku heikompi mutta yhteensopiva akku eri tuotekoodilla. Ehkapa luotan sitten siihen etta tuommoinen about 20e hintainen alkuperaisena myyty on alkuperainen ja jos ei niin kayn kyselemassa paikallisesta huollosta.

12. tonttu

tonttu Supermoderaattori

Tykkäykset:
    3462
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S
    En noista ole kuullut jälkeenpäin yhtään mitään, suurimman osan akuistani olen tilaillut Digitarvikkeesta. Ja aina sama kuvio, akun kesto on niin huono että se ei kestä idlenäkään vuorokauttakaan. Kuitin kera vien akun Nokia-huoltoon. Uusi tulee tilalle Anglon kautta.

13. nackerton

Tykkäykset:
    7
  14. Markkanen

Tykkäykset:
    17
    Puhelinmalli:
    Apple iPhone 6 Plus
    Mitäs varte tuossa akussa luke että 4.2V? Eks sen pitäs olla 3.7V?

15. nackerton

Tykkäykset:
    7
    Tarkoittaa varmaan latauksenlopettamisjännitettä, nimellisjännite on kuitenkin se 3.7 volttia kuten yleensäkin litiumakuissa.

16. j-rikifi

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    N82 meteor
    Kiitos Nackerton, tilaanpa yhden testiksi.

Jaa tämä viestiketju