1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Nokialle etua vai haittaa ettei kaikkea löydy talon sisältä?

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja Anonymous, 16/7/03.

1. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Luulisi että nykytilanteessa SE ja Samsung olisi paremmassa tilanteessa uusien tuotteiden osalta kuin Nokia, kun niillä talon "sisältä" löytyy osaamista kameroista, näytöistä ja Samsungilla vissiin löytyy kaikki mahdolliset komponentitkin... SE:n tukena tietysti vielä Ericssonin verkkopuoli...

Tietysti Nokialle on etua, ettei sen tarvitse maksaa noiden tuotekehityksestä suoraan... mutta jo nykyäänkin tuntuu että teknisellä puolella Nokia tulee muita jäljessä puolesta vuodesta vuoteen. Luulisi että Nokialla olisi varaa tehdä esim. 8000-sarjan puhelimiin viimestä teknologiaa, kun niissä hintaa on niin sairaasti (tosin ne kenelle nuo on suunnattu, eivät välttämättä välitä onko näytössä 4000 tai 65000 väriä ja millä tekniikalla tuo näyttö on toteutettu.)
    Kamera-kehitys on erityisesti ollut pettymys mielestäni, olisin odottanut 6600-malliin jo parempaa kameraa, mutta ehkäpä Nokia julkaisee moisen jo ensivuoden cebitissä... (sitten taas itseäni mollatakseni, mitä iloa on 1M kamerasta, kuvia ei voi lähettää MMS:nä, jonkin jutun mukaan pitäisi olla 2M että kannattaisi tehdä noista paperikuvia, no voihan niitä lähettää kaverille sähköpostina...)

ps. asiat voivat olla olla vähän niin ja näin, mutta ei kai hopolta muuta voi odottaakaan

2. Guest Vieras

Oletko koskaan kuullut nimen Nokia Networks?? Nokian divisioona joka kehittää ja tekee verkkoja.

3. dille Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Näin voisi olla mutta annetaan matkapuhelinyritysten ensiin rahastaa noilla vga-kameroilla=) Luulen että tulee liian kalliiksi pistää 3.2 tai edes 2 mp kenno puhelimeen.

4. kenopaeaenaali

kenopaeaenaali Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Hassua, mun pöydällä on monitori, jossa lukee NOKIA.
    No enivei, ei noi taida olla Nokian tekemiä, olikohan fujitsun tms, mutta luulisi nokialla silti olevan jotain tietämystä monitoreista.

Kameroista sen verran, että jos/kun kameran ostan, niin ehdottomasti oikean digikameran, ei mitään kameraluuria. Ainoa miinus mielestäni kamerassa kameraluuriin verrattuna on juuri tuo, että kuvia ei saa lähetettyä yhtä rivakasti.

--kpn

5. Guest Vieras

Itse asiassa sen on Nokian tekemä monitori. Nokialla oli salossa monitori tehdas jonka se sitten myi Viewsonicille.

6. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    On, jos se on muutaman vuoden vanha. Viewsonic sai jonkin aikaa käyttää Nokian nimeä.
    Tosin ei Nokia TFT elementtejä tehnyt koskaan itse.

7. Omenanraato

Omenanraato Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    788
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    jossain just joku sano että ei samsung tuu pärjäämään ku tekee kaikki ite.

nokian ja samsungin systeemeissä on omat hyvät ja huonot puolensa

8. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Motorola on tehnyt suurelta osin itse kaikki. ja myöhemmin ulkoistanut, tosin piiri ym tekevät itse, mikä varsin ymmärettävää kun ovat myös sen alan talo.
    Nokia on myynyt pois kaiken heidän mielstään epäoleellisen mukaan lukien komponentienkin valmistustakin.
    Kuitenkin luureissa on mm. "Nokian" piirejä vaikka eivät niitä itse valmista.

9. Omenanraato

Tykkäykset:
    788
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    nii-i....biltemassakin on bilteman tavaroita vaikka ne ei niitä ite valmista

10. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    No en tiedä kuinka paljon Biltema tavaroitaan suunnittelee taitaa pitkälti tilata vain nimen päälle.
    Nokian luureissa taasen tarkoitin että jotkin piirit ovat pitkälti Nokian suunnitelemia, mutta eivät teitenkään niitä itse valmista, ja niitä ei väitetä Nokian piireiksi.

11. Omenanraato

Tykkäykset:
    788
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    ne suunnittelee ne antaa alihankkijalle piirustukset ja sit noksu ostaa ne niiltä

12. blade Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Motorola Milestone
    Motorola taisi olla ainoa valmistaja, joka valmisti puhelimensa alusta loppuun itse käyttäen omia komponentteja.Kuten sovelias tuossa totesikin, niin on ulkoistanut valmistusta jonkun verran viime vuosina.

13. murto

murto Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Tekihän Ericssonkin ne suurelta osin itse ja siihen se moneksi vuodeksi kaatuikin. Nokia ulkoisti komponenttien valmistuksen alihakkijoille aikaisessa vaiheessa, juuri kaikkien yritystoiminnan sääntöjen mukaan ja nettosi siitä todella hyvin vastustajien kompuroidessa.

14. kenopaeaenaali

kenopaeaenaali Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Tiedän ja tunnen tehtaan (olen käynytkin). Enää se ei taida olla toiminnassa. Kyllähän sieltä tuli ulos ruutuja, joissa luki "NOKIA", mutta ei ne silti tainneet Nokian omatekoisia ruutuja olla. Korjatkaa joku.
    --kpn

15. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Jos on Nokian valmistama (tehtaita oli muuallakin kuin Salossa) niin onhan se Nokian tekemä. Itse TFT komponenttia eivät tietenkään tehneet, ja muistaakseni mahdollinen kuvaputkitehdas (ITT) katosi jo TV tuotannon aikaan.

16. Colibri

Tykkäykset:
    2
    Niin kyllä Nokialla oli oma monitori tehdas tai paremminkin tehtaita. Yksi oli Salossa, Yksi Unkarissa ja yksi Meksikossa. Nokian monitori tehtaalla tehtiin myös muita merkkejä, kuten Dell, Fujitsu, HP, Compaq...

Jaa tämä viestiketju