1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Nokialle avautumiset

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja Carassius, 17/11/04.

1. Carassius

Tykkäykset:
    0
    Tänne voi avautua vapaasti nokian puhelimien ominaisuuksia tai niiden puutteita koskevissa jutuissa. Älkää ihmiset pitäkö raivoa sisällänne, vaan käyttäkää terapeuttista avautumista hyväksenne.

Itse olen nyt pari kuukautta etsinyt ja odotellut Nokialta puhelinta, jossa olisi
    vga kamera ja radio. Käsittämätöntä, että halvin tällainen puhelin maksaa yli 300 euroa. Esimerkiksi 3220 olisi hyvä puhelin, mutta siitä puuttuu radio, joka löytyy jopa halpismalli 2300:sta. Sitten on puhelimia (3200,6220, 6610i), joissa on radio ja onneton cif-kamera.

Kalliimmissa malleissa, kuten 6230:ssa on sitten kaikkea ylimääräistä, kuten mp3-soitin, bluetooth, irda, edge, muistikortti, kolmitaajuus...joita en tarvitse, mutta jotka nostavat varmasti hintaa...

2. Hapa

Tykkäykset:
    0
    Koskahan tulisi mahdollisuus ostaa puhelin juuri niillä ominaisuuksilla mitä tarvii. Verraten auton ostamiseen; valitaan malli johon lisätään halutut lisäominaisuudet. Lopputulos on juuri sitä mitä haluat.

3. merzy77

Tykkäykset:
    2
    Minä muuten olen miettinyt kanssa, että koska saisin puhelimen sellaisilla toiminnoilla, jotka muuri minulle olisivat tärkeitä?

Olisi kiva "koota" puhelin tietynlaisista "palikoista" ja jättää tarpeeton poissa.

Hinta määräytyisi palikoiden määrän mukaan, tai niiden palikoiden hinnan mukaan mitä itse kukin ottaisi.

Itse en esimerkiksi tarvitse pelejä puhelimessa, vaan vaihtaisin ne esim. radioon tms.

4. Hapa

Tykkäykset:
    0
    Kyseessä ei liene mikään ylivoimainen homma, sillä suurin osa ominaisuuksista on softaa.

5. Legge

Legge

Tykkäykset:
    0
    Ja sitte se hinta oiski jo sama ku normaali luurilla, jossa on kaikki ominaisuudet, ku siihen lisättäis erilliset kokoamiskustannukset ;) Se ois kyllä kätevää, ku vois tilata komponentteja verkkokaupasta ja koota koko luurin ite...niinku tietokonetta kootessa.

6. John Cooper

John Cooper Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Ei se kyllä oikeasti autonkaan kohdalla päde - varusteita kuorrutukseksi voit valita, mutta itse auton ominaisuudet ovat mitä ovat. Samoin kännykkään voit vaihtaa kuoret/soittoäänet/vyökotelon/muistikortin/liittymän/lataustelineen/laturin/hf:n...

7. juzi Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    180
    Aika moni tärkeä ominaisuus on kyllä rautaa. Esmes radio, salama, kamera, lisäkortti, MP3-soitin, näyttö, akku, näppäimistö, EDGE/GSM..., jne. Ja esim. juuri nämä älypuhelimet ovat softan (ohjelmien) osalta aika vapaasti muokattavia.

Ja tällainen "oma muokattavuus" nostaisi varmaan sitä puhelimen hintaa huomattavasti. Autot ovat sen verran kalliita kapistuksia, että niissä tällainen lisävaruste järjestelmä on mahdollista. Eli ne lisävarusteet ovat halpoja suhteessa auton hintaan. Eikös siihen Vertuun saa jo nytkin jotain "omaa" rautaa.

8. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Mun mielestä Jorma Ollila adjuntanteineen sais vetää sen ylimielisen virneensä pikku hiljaa jo pois mediassa.Tuotanto yskii uutuustuotteissa,mutta jätkät sen kun porskuttaa henkseleitä paukuttaen eteenpäin. Joku Nokian hihhuli vois vetää mietintämyssyn päähän ja kertoa seuraavan kerran,että miksi näin?? Kansa odottelee puhelimia,mutta ei näy ei kuulu.

9. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Olis tosi kiva jos vois puhelimeensa valita, ominaisuudet, koon, muotoilun ja lopuksi määrätä sille haluamansa hinnan, on tosi kummalista ettei tälläistä tarjota.

10. Carassius

Tykkäykset:
    0
    Oletko Sovelias täysin tyytyväinen Nokian puhelimiin? Vai oletko vaan niin Nokiafani, ettet kestä sitä, että muut kritisoivat "almightyn" tuotteita.

11. arkku

Tykkäykset:
    0
    Olisiko tästä apua?:

http://www.nokia.fi/puhelimet/lisalaitteet/aanituotteet/kannettavathft/

http://www.nokia.fi/puhelimet/lisalaitteet/hs2r/

http://www.nokia.fi/puhelimet/lisalaitteet/hs2r/tarkka_tuoteseloste.html

6630 muuttui tuolla suhtkoht sopivasti varustelluksi, vielä kun saa kunnon autosarjan ja ISON DV-muistikortin

12. Juzt Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    133
    Mainitsemistasi ominaisuuksista MP3 soitin on softaa (toki tallennustilaa tarvitsee). Näyttöä ja "EDGE/GSM":ää lukuunottamatta loput ovatkin yleensä vaihdettavia osia tai saatava lisävarusteina. GSM lienee aika vakio-ominaisuus jo nykypäivän GSM-puhelimissa :)

Noiden customointi ei varmaan paljoakaan hintaa nostaisi jos sitä laajassa mittakaavassa tehtäisiin. Se että ostettaessa erilaisissa kuorissa (joita saa jo nyt valita) olisi erillaisia näppäimistöjä (tarvittaessa saisi vaikka millaisenn ufoasetteluun muuntamalla softalla myös näppäinjärjestystä), lisähinnasta saisi tehoakun, isomman muistikortin jne. ei kovin monimutkaista toteuttaa olisi.

13. sane Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    13
    sen voi toteuttaa sekä softana että rautana, tosin softana taitaa nykyisillä prosessoritehoilla olla juuri se 7610 ongelma eli äänet kuuluu monona.

14. juzi Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    180
    Jep, tän perusteella laskin MP3-soitimen rautaosastolle. En tiedä ainakaan yhtään MP3-softaa (S60-alustalle) joka osaisi soittaa äänet stereona.

15. dumm

Tykkäykset:
    0
    Minua harmittaa nokialaisissa nykyään se, että softa on monesti surkeaa ja keskeneräistä kun puhelin lyödään markkinoille.
    Tuo ominaisuuksien muokkaaminen olisi kyllä ihan mukava, jos saisi esim. päättää, että kuinka paljon muistia luuriin laitetaan.

16. MEW3

Tykkäykset:
    0
    No tarjoaako joku valmistaja tällaista "osta puhelin tasan niillä palikoilla joita siihen haluat" palvelua? Missä määrin näitä tarjotaan operaattoreille maihin joissa käytössä liittymä & puhelin kytky?
    Kyllä mulle kävis tuommoinen, ei siinä mitään, mutta ei taida sopia tälle alalle, koska niin ei ole jo tehty...
    Puhelimet ei ole Valtran traktoreita :)Tuotantomäärät "vähän" erilaisia. Eikä Valtroissakaan taida niin hirveesti valinnanvaraa tilaajalla olla...

17. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Vertu taitaa olla juuri tällainen muokattava puhelin, johon voi hankkia uusia ominaisuuksia.

18. Mie

Mie Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    35
    Puhelinmalli:
    Moto Z Play

Toi radio olisi aivan loistava jos sitä vielä pystyisi kuuntelemaan puhelimen kaiuttimesta. Mun korvat kun ei yhtään sovellu tuollaisille nappikuulokkeille (sattuu jo viiden minuutin käytön jälkeen), mutta ihan ääneen kuuluvalle radiolle olisi kyllä käyttöä.

19. oopee

Tykkäykset:
    0
    Arskan kanssa samoilla linjoilla, varmaan pitäis ukkojen vähä mietiskellä millä se 40% markkinaosuus saadaan takaisin vai olikokaan sitä koskaan.

Henkilökohtaisesti olen ihmetellyt Nokian politiikkaan tuoda näitä tuotteita ulos, jotenkin tuntuu, että todellista innovatiivista meininkiä oli jonnekin 2001 vuoteen asti ja sen jälkeen pistetty uutta kuorta ja paria plätformia sisään.

Esim. Siemensin SX1 tuntui melko kokonaisvaltaisemmalta tuotteelta kuin esim. 6600, vaikka perustuukin pykälää aiempaan symbaan. Miksi Nokia ei tehnyt mitään millä se olisi lyönyt lyttyy koko muun puhelin maailman? Mahdollisuudet meinaan oli ja vielä hyvät sellaiset. Nyttemmin alkaa olemaan muillakin niitä hyviä tuotteita ja peli on koventunut...

20. oh1jty

Tykkäykset:
    0
    Minkä helvetin takia joka luurissa expressi vaihtokuoret, jos kerran pakko vaihtaa kuoria kuin sukkia niin pistäis edes kunnon ruuveillä kiinni ettei nitinä ja natina kuulu naapuriin asti.
    Missä on 6110/6150 tyyliset kestoluurit jotka kestävät ilman turhia nitinöitä.

Jaa tämä viestiketju