1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Nokialaisten musiikkisoittimen äänenlaatu

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja Matti Niemelae, 16/12/07.

1. Matti Niemelae

Tykkäykset:
    0
    Moro!

Jos käytössä on laadukkaat nappikuulokkeet, onko itse musasoittimissa Nokialaisissa jotain merkittävää eroa äänenlaadussa MP3:illa?

Esim onko N95 ja 6151 äänenlaadussa jotain eroa?

Ajattelin vähän päivittää tuota 1110i:tä joka on palvellut pitkään täysin moitteetta, ja tuon 6151 näyttäis saavan saunikselta kertamaksulla 70 eurolla, joka ei ole kyllä mielestäni paha kun saa 3 gee, ilmeisesti hyvän akunkeston, BT:n ja musasoittimen 2 gigan tilalla (kun vaan hommaa sen kortin).

Niin, ja en löytänyt tietoa onko tuossa luurissa se pieni vai normaali kuuloke jack. Mulla on ekasta N-Gagesta vielä se adapteri jäljellä, se varmaan sopii justiinsa tohon 6151?

2. Matti Niemelae

Tykkäykset:
    0
    No eikai tämä nyt niin vaikea kysymys sentään ole?

3. hiphei Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Pitäisi olla molemmat puhelimet käsillä, jotta voisi tehdä tähän kivat taajuustoistokäppyrät, mutta siltikin saattaa olla, ettei kukaan sellaisia jaksa tehdä eikä välttämättä heti näin sunnuntaina.

4. nujumi

nujumi

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 820, E71, 9300
    Tuossa ei ole kumpaakaan kuuloke jack liitintä. Tuossa 6151:ssa on pop-port liitin, joten tuo adapteria ei käy siihen.

5. thezkola

Tykkäykset:
    0
    Mun siskolla on tuollanen. Äänen laatu siinä on ihan hyvä. Siinä oli mun muistaakseni sisäänrakennetut stereo kaiuttimet. kameraa ei oikeestaan muualla voi käyttää ku ulkona päivällä tai sitten pitää olla sisällä hyvät valot. Ellei ole niin tulee aika suttuisia kuvia. Siinä on vaakatason kuvaus tila ja sitten se (etsin?) on kokonäytön kokoinen.
    Muuta en sitte oikeen tiedäkään. Voin tutkia sitä vaikka joskus vähä enemmän.

6. Dopey

Dopey

Tykkäykset:
    4
    Kokemusta viimeksi N95:stä ja N81 8GB:stä. Jälkimmäisen äänenlaatu on huomattavasti parempi (vähemmän ja luonnollisempi ääni ilman ekavalisaattorilla virittelyä).

7. foobari

Tykkäykset:
    0
    Mites muissa Noksuissa tuo ekvalisaattori, ainakin 6110N:ssä ääni menee ihan kamalan epäpuhtaaksi ja säröiseksi jos ekvalisaattoria käyttää lainkaan. Default-asennossa taustakohinaa lukuunottamatta ääni toistuu ihan siedettäväksi, tosin olen koittanut vain vakiokuulokkeilla toistaiseksi.

8. Matti Niemelae

Tykkäykset:
    0
    Hain tässä nyt lähinnä tietoa, että onko äänentaso niissä sama mallista riippumatta, vai onko niissä ylipäätään mallikohtaisia eroja.

Mutta, vähän kyllä näyttäisi nyt siltä että jää uusi luuri hommaamatta, tuo 1110i on omaan käyttööni kuin valettu, enkä sitä viitsi lähetä juurikaan vaihtamaan. Lähinnä siinä tapauksessa, jos tulee joskus läppäri ja tarvii 3G yhteyden sille.

Jaa tämä viestiketju