1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Nokialaisen suunniteltu elinikä 7 vuotta.

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja Ammattilainen, 5/9/02.

1. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Kalevan HighTech Forumin mukaan Nokian matkapuhelimen pitäisi kestää huolellisella käytöllä seitsemän vuotta.

Tarkoittaako tämä, ettei kentät saa alkaa häviämään tai näyttö pimenemään ennen kuin puhelin on yli seitsemän vuotta vanha? Jos näin tapahtuu aikaisemmin, onko se käyttäjän syy? Silloinhan puhelinta ei ole käytetty huolellisesti, vai kuinka?

http://hightechforum.kaleva.fi/index.cfm?alue=1&Id1=251524&OpenStory=1&lang=1&scs=1

2. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    HIH!
    Aikaisempaan vikaantumiseen voi olla valmistusvika :)
    Parinvuoden sisällä tuollaiseen laitteeseen tulee herkästi suositusten vastainen käyttötilanne.
    Tai voi olla että laite ei yksinkertaisesti toimikkaan suunnitellusti.
    Monen mielestä vanhat luurit ovat hyviä, vaikka myyntiin tullessa niitä olis haukuttu yleisesti.
    Eli onko asia niin että ne kestää reilun vuoden tai seitsemänvuotta, vai vaikuttaako nurenpuhelimen kohtelu (vert. lapset) sen elinikään niin kovasti.

3. Flyer Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    N97
    Tuo seitsemän vuotta on suunniteltu kestoikä, joka pitäisi olla saavutettavissa keskimäärin normaalikäytössä. Yleensähän puhelimen elinkaari jää lyhyemmäksi uusien mallien puskiessa markkinoille. Vai kuinka moni käyttää enään esin 2110:llaa aktiivikäytössä. Tuskin kovin moni käsi nousee pystyyn.
    Miten puhelinta kohdellaan vaikuttaa tosiaan myös suuresti puhelimen kestävyyteen. Joillain käyttäjillä vuoden vanha luuri on tosi "räjähtäneen näköinen" ja toisilla taas kuin pakasta vedetty. Tietysti jos puhelin tilttaa kaksivuotiaana niin se voi olla valmistusvika

4. Jollemi

Jollemi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaisia kapuloita
    Mulla on yleensä känny vaihtunu vuoden välein. Ei sen takia että ongelmaa olis vaan sen takia että haluaa välis vaihtelua tai uusia ominaisuuksia. Vuoden vanha känny mun käsittelys on ihan uutta vastaava. Jotkut kaverit valittaakin että oon liian tarkka kännykän kans :)

5. Pakana

Tykkäykset:
    0
    Yhdellä kaverilla on "aktiivikäytössä" Nokia 5000 (eli 2110 erilaisella näppäinjärjestyksellä). Tosin se aktiivi käyttö tarkoittaa sitä että päivät sillä on duunikapula (muistaakseni n6150) johon yksityispuhelut on käännetty ja kun duunit on ohi työsuhdepuhelin sulkeutuu ja se käyttää omaansa, mutta kyllä tuo sillä luurilla aina muutaman kymmenen euron laskun puhuu.

Mutta aika harvinaistahan tuo tänäpäivänä on kuulla se oikea säkkijärvenpolkka saundi jonkun kännykästä. Joskus aina sillointällöin näkee jotain vanhoja erkkejä (esim ga628 yms, joka on kokonsa puolesta kuitenkin ihan fiksu) tai 16xx-sarjan luureja ihmisillä.

6. Whig

Whig Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    54
    Faijalla on yhä käytössä mun vanha Nokia 5000 =)
    On itseasiassa kunnoltaan, kuin uusi.

7. Harald73

Tykkäykset:
    0
    Oliko se nyt 7 vuotta vai 7 päivää? No, omani eivät ole toimineet edes tuota 7 päivää kunnolla. Kai ne avaamattomassa paketissa pankkiholvissa säilyvät tuon 7 vuottakin...........epäilen kuitenkin.

8. Dj_Clue

Tykkäykset:
    1
    Aika utopialta tuo kuulostaa=) no mun vanha 2110 pelittää hyvin vain akku on pimahtanut ja mun eno oli ostanut sen vuonna 94. Samaa ei voi odottaa nykyajan puhelimilta.

9. sjl

Tykkäykset:
    0
    No ei kai kukaan valmistaja sano, että heidän valmistama puhelin kestää ostopäivästä vuoden ja kolme päivää. :)

10. Gaiza

Tykkäykset:
    0
    Uimassa

No joo... oma mummoni ihmetteli parivuotta sitten kun puhelin on ruvennut käyttäytymään oudosti ja kun yritin kysellä onko jotain tapahtunut niin vastaus oli vain "ei mitään erikoista"... no pitkien tutkintojen jälkeen kävi ilmi että puhelin oli ihan "vähän vaan" pudonnut laiturilta järveen... eikä hän ymmärtänyt sen olleen vahingollista...

Käyttäjiä on moneen junaa ;)

11. Pakana

Tykkäykset:
    0
    Heh... onhan mulla toi nmt vuodelta '92 (kai). Ja kyllä mä sitä aina sillointällöin iltaisin ja vkl käytän, tosin tuo ei enää ole 100% kunnossa, puhelujen lähtemisessä on toisinaan ongelmia (vai ajaako sonera hiljalleen nmt:tä alas laskemalla tehoja tms...)

Jaa tämä viestiketju