1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Nokia vaiko Sony hyvällä kameralla

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja Smocchi, 5/6/08.

1. Smocchi

Tykkäykset:
    0
    Kameran laatu on mulle tärkeä, mutta niin on muotoilukin.

Tässä kaksi vaihtoehtoa joita olen katsellut, ja joiden hintaluokka on ehdottomasti jo kipurajalla:

Nokia 6500 classic

Erittäin hieno puhelin mun makuun pronssin värisenä. Luurin pitää olla ohut. Kameran laatu kuitenkin epäilyttää suuresti Sonyyn verrattuna:

Sony K810i

Tuossa olisi varmaan hyvä kamera (3.2mpix, auto tarkennus, xenon flash ja kuvanvakain), mutta muotoilu ei oikein iske. Paksukainen, mikä tietty ymmärrettävää laatukameran takia.

Jos kamerat olisivat samaa tasoa, valinta menisi nokialle 100-0.
    Mutta kuinka eritasoisia ne sitten on? Onko ero kuin yöllä ja päivällä, saako noksullakin hyviä kuvia? Kuinka noksun käy hämärässä/vastavalossa? Löytyykö netistä mahdollisesti näillä puhelimilla otettuja kuvia?
    Muitakin hyväkameraisia luureja saa ehdottaa, max. 250€. Mulla ei ole mitään hajua esim. LG:n ja Samsungin nykymallien laaduista. Tyylikkäitä vehkeitä niillä kyllä on.

2. t_makela

t_makela Puhelinaddikti

Tykkäykset:
    408
    Puhelinmalli:
    Nexus 6P+Huawei Watch
    SE K810ssa on kyllä selkeästi parempi kamera. Siinä on myös AF ja xenon salama. 6500 classicin kamera on sellainen halpis 2mpix räpellys lisätty ihan vain sen takia, koska kaikissa puhelimissa pitää olla nykyään kamera.

Jos kamera on tärkein, kannattaisi enemmänkin verrata K810iä 6500 slideen. Sen alin hinta oli MBnetin hintavertailussa 287€, joten yli tuon kipurajan jo ollaan. Kuitenkin ehkä paras vaihtoehto mun mielestä olisi Samsungin G600. Siinä on laadukas 5mpix kamera, uudempi kuin tuo K810 ja suurempi näyttö. Pixmaniasta sen saisi kotiin postitettuna hintaan 240€.

G600n arvostelu:
    http://www.gsmarena.com/samsung_g600-review-187.php

Jaa tämä viestiketju