1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

nokia puhelimien takuu

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja jaketson, 30/12/06.

1. jaketson

Tykkäykset:
    0
    korvaako takuu jos on itse käyttänyt auki puhelinta (ruuvit). Onko niissä mitään sinettejä että ne näkee jos on käytetty auki?

2. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Ei periaatteessa ole sinettejä... 5140 menee rikki ainakin muistaakseni kumit herkästi jotka suojaa kosteudelta. Niillä ei mitään sinällään ole virkaa muuten. Jos ruuvit käyttää auki, Nokialla menee takuu, jos avaat puhelimen... jos tunnustaa. Ainahan voi sanoa tiukanneensa kun oli irti melkeen ja matkoilla. Mun mielestä siinä mitä Nokia ei pysty osoittamaan, ei saisi mennä takuu. Eli syy-yhteys olisi sellainen. Ainoa millä Nokia periaatteessa voi todistaa aukaiseesi on, että momenttiavaimella ei auennu ja tunnustat syyllistyneesi siihen ja myös aukaisuun.

3. wta

Tykkäykset:
    0
    No takuuhan ei vaikuta normaaliin virhevastuuseen. Eli vaikka takuu menisikin ruuvien aukomisella niin kuluttajasuojalain mukainen virhevastuu säilyy. Siis mikäli tuo ruuvien aukominen ei ole aiheuttanut puhelimessa olevaa virhettä (esim. softan sekoilu) niin tällöin Nokia tulee puhelin korjata vaikka takuuta ei olisikaan.

4. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Joo, kyllä näin on.

5. Jankka

Jankka

Tykkäykset:
    0
    Mitenköhän on sellaisten pienien vikojen kanssa kuten takakannen löystyminen ja joystickin tunnottomuuden lisääntyminen yhteen ilmansuuntaan? Eli olisivatko nämä ns. ½-vuoden takuun alla niinkuin esim. akku?

6. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Kyllä ne päänsääntösesti menee kuluviksi osiksi sellaset, mutta kyllä takuuseen on paljon mennyt sellastakin. Jos siinä tuotteessa mista takuuseen yritetään saada rikkoutunutta tai liian kuluvaa osaa, todetaan selvä käyttövirhe, se menee kuluttajan vastuulle. Mutta jos tuote ei ole toiminu odotetulla tavalla tai siinä huomataan virhe muuten tuotteessa, se menee ja pitäs mennä takuuseen. Kannattaa käydä huudattamassa, olisi mun neuvo tuohon taka kannen löystymiseen ja joystikiin. Missään ei lue mikä on normaali ja sallittu määrä ainakaan käytölle. Mutta monesti olen nähny bussissa tai jossain näitä takakansia kuin neuroottinen kliksuttelemassa.

Mun tekstiviestien ja soittojen määrä sai aikanaan Nokialla hermot menemään kun puhelimia kuskasin yhtenään huoltoon, jopa seuraavana päivänä korjauksesta. Silloin kuluttajaneuvoja pisti kyselyä puhelu ja tekstiviestimääristä kun Nokia kielsi korjaamasta yhtään tuotetta päivänkin yli takuun ja heittäyty hankalaksi sanoen, "soitat ja lähetät liikaa". Kaikki puhelimet menisivät lautakunnan kautta siitä lähin ;))

7. monrulen

monrulen

Tykkäykset:
    0
    Päivittääkö nokia softan ilmaiseksi takuun aikana taikka meneekö se ylipäätänsä takuuseen? Nokian huolto vaan kivikovana väitti että ei mene takuuseen.

8. Jussi2000

Jussi2000 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Mikä milloinkin
    Yleensä softa päivitetään aina huollon yhteydessä, mutta ei sitä ihan vaan päivittämisen takia takuuseen tehdä. Aina jotain vikaa löytyy minkä verukkeella Nokian huoltoon saa niin sinähän toi päivityskin hoituu samalla

9. monrulen

monrulen

Tykkäykset:
    0
    Ja ainahan voi keksia jonkun pikku vian (kamera ottaa epäselviä kuvia välillä jne.)

10. Qwertyi

Qwertyi Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016

Tykkäykset:
    4674
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    Nyt vaan kysyn että miksi pitäisi takuunalaista laitetta itse mennä aukomaan? Askartelijoitahan on paljon ja modaamista halutaan tehdä, mutta jos laitteessa vikaa ja takuuta jäljellä niin huoltoon ja jos haluaa modata laitetta niin ottakoon itse vastuun.

11. M K

M K

Tykkäykset:
    17
    Puhelinmalli:
    Moto G Plus
    Puhdistuksen takia en kyllä viitsi vaivautua muutamaksi päiväksi huoltoon viedä, kun itse saa 15min näppäimistön puhdistettua. Ja jos ei osaa jälkiä jättämättä aukaista tai ei tiedä mitä tekee, niin ei ehkä kannata yrittääkkään.

Jaa tämä viestiketju