1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Nokia N96 tai Samsung Innov8

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja ayifa, 24/2/09.

1. ayifa

Tykkäykset:
    0
    Olen hankkimassa jompaa kumpaa näistä puhelimista, ja suurin ongelma on se, että tärkeintä minulle on kuuluvuus huonolla kentällä. Tietääkö joku jos tätä asiaa on tutkittu? Minulla on jonkinlainen muistikuva siitä että nokioissa voisi olla parempi kuuluvuus kuin muilla merkeillä. Onko tämä perätön luulo? Muuten Samsungin puhelin on laadultaan jämäkämpi kuin N96.

2. obsifi

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia E7, Sonera
    N96 on aika muovinen loppuunsa. Olen kyllä ollut tosi tyytyväinen muuten, paitsi akun kapasiteetti on turhan pieni. Toivottavasti joku kolmas osapuoli alkaa valmistamaan takakansia, jotka mahdollistavat vaihtamaan pikkuisen isomman akun.

Parhaimman kokemuksen jämäkkyydestä saat, kun käyt hypistelemässä jossain alan liikkeessä. Muutenkin, eikös INNOV8:ssa ole windows mobile käyttis? Vähän niinkuin eri puhelimet muutenkin. Ennemmin vertaisin 5800:een.

E: Sori, eihän se innov8 vissiin ollutkaan kosketusluuri?

3. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Innov8 on Symbian S60 3rd kone. erottuu muista kmeralla, N96 erottu taasen DVB-H virittimellä, jos jälkimmäinen valinta peruste niin ei kannatta Innov8 katsella. jos DVB-H viritintä ei tarvitse niin sitte ilman muuta kannttaa tuo samsung vilasta ja moni muukin S60 kone.

4. obsifi

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia E7, Sonera
    Ei kannata sen DVB-H:n takia ainakaan ostaa N96:sta. Ihan kiva leluhomma, mutta harvoin MTV3:lta tai Voicelta mitään hyvää tulee. Tietenkin jos tosi paljon liikkuu julkisilla niin onhan sekin jonkinnäköistä ajanvietettä..

Esimerkiksi töissä ei ole juuri muuta paikkaa kuin kahvio missä tuo toimii. Isojen koneiden lähettyvillä ei saa signaalia.

Yleensä tuleekin katsottua normivideoita divxplayerillä.

Ei mitään hajua tuosta innov8:n kamerasta muuten kuin että enemmän megapikseleitä tosiaan. N96:en kamera mielestäni samaa tasoa kuin muissakin uudemmissa nokioissa, dual ledit eivät auta paljoa ja pimeässä otetut kuvat ovat aika monesti täynnä kohinaa. Automaattinen tarkennus on ihan kiva, saa otettua esimerkiksi jonkun artikkelin helposti talteen, koska kuvan pystyy ottamaan aika läheltä.

5. jupstejuho

Tykkäykset:
    0
    Nämä kaksi puhelinta liikkuvat aikalailla samassa luokassa, kuten jo soveliaan viestistä voitte päätellä. Itselläni on Nokia N96 ja DVB-H on muodostunut äärimmäisen turhaksi ominaisuudeksi, joka ei tarvittaessa yleensä juurikaan toimi. N96:sen "etu" on tuo DVB-H, kun taas Innov8:n on huomattavasti parempi kamera. Itse vaihtaisin Innov8:iin, jos se olisi vielä nyt mahdollista. Muita varteenotettavia vaihtoehtoja ovat näiden ohella myös mm. Nokia N85 ja Samsung Omnia, jota tosin en itse ostaisi sen windows mobilen vuoksi. On tämä sitten kyllä ärsyttävää kun jossakin mallissa on joku mahtava ominaisuus jota tarvitsee mutta toisessa mallissa on toinen pakollinen ominaisuus.. Miksei kaikki puhelimet voisi ottaa mallia toisistaan ja jokaisessa uusimmassa puhelimessa olisi samat ominaisuudet kun muissakin markkinoilla olevissa :D

6. ayifa

Tykkäykset:
    0
    Kiitos vihjeistä ja tiedoista. Päädyin Innov8:iin ja olen tyytyväinen. Ainoa juttu mikä minua vielä epäilyttää on se että onkohan kuuluvuus heikolla kentällä huonompi Samsungilla kuin Nokialla. Näin minulle on sanottu, mutta en ole vielä todennut että asia olisi näin. Tietääkö joku että onko tämä asia tutkittu?

7. mass243

mass243

Tykkäykset:
    0
    Nokia käyttää ainakin nimellisesti high-end tuotteissa parempaa antennimoduulia kuin noissa Samsungin luureissa on. Suurin eroavaisuus tulee esiin juuri joissakin harvoissa metsäpaikoissa, joissa signaali vielä on kehno. Samsung ihan hyvin kuitenkin toimii suurimmassa osassa paikkoja (ainakaan itse kun sellaista joskus kokeilin, en löytänyt paikkaa jossa ei olisi kuulunut), johtuen signaalia paremmin johtavista mounting-/soldering-materiaaleista. Väitän, että Samsungin kanssa pärjäät kuuluvuuden puolesta...

8. mjkall

Tykkäykset:
    13
    Kuuluvuus

Asia on ihan toisinpäin. Pieninkin Samsung-läppäpuhelin toimii vaikeissa kellariolosuhteissa - siinä missä ueimmat nokialaiset menevät kentättömiksi jo ovella. Olen jutellut asiasta asentajien yms kanssa asiasta. Työssäni yksi kiusallisimpia juttuja on pätkivät matkapuhelinyhteydet. Yleisesti ottaen aika moni nokialainen pätkii jopa kaupungeissa. Varsinkin kentän vaihdot 3G:n ja GSM:n välillä ovat aika kova pala uusillekin puhelimille.

Jaa tämä viestiketju