1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Nokia N93 Ongelmia **kiire**

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja joltti, 5/12/07.

1. joltti

Tykkäykset:
    0

Ilmeisesti mulla on jo uusimmat softat ja FW:t kun puhelin on vain 1kk vanha.. :/ Silti kaatuilee, anyone?

Mistä näen mikä firmware/uusin ohjelmisto minulla puhelimessa on? Ja voisitteko samalla N93:n omistajat sanoa että mikä on uusin ohjelmisto/fw?

Vienkö takuuseen vai voiko itse päivittää ilman että takuu raukeaa niin tuota softaa, tai onko mitään fixejä. Liikkeessä sanoivat että olisi uusin softa mutta ei oikeen tunnu siltä.. Viimeisen 2 päivän aikana 5 kertaa kaatunu puhelin.

- Valikot tökkii mm. Galleriassa, kun poistin yhden 5 minuutin videon niin puhelin meni ihan jumiin. Video sijaitsi 2 Gigan Kingstonin muistikortilla ja jouduin sammuttamaan puhelimen ja käynnistämään uudelleen koska se ei reagoinut mihinkään...

- Kun käytin TV:ssä puhelinta Video/Audio-ulostulopiuhan avulla niin se toimi jonkin aikaa, katsoin sen Nokian promovideon sillä ja sen jälkeen kun olin lopettanut katselun ja selailin vähän aikaa valikkoa niin N93 jumittui ja tapahtui sama homma eli meni ihan jumiin.. Joutu taas käynnistämään puhelimen uudestaan että se reagoisi :)

- Akku lämpenee aika paljon, ei kuitenkaan kuumaksi asti mutta lämmin tuo on. :)

- Laturi oli paketissa hajalla, vien sen vaihtoon. Latasin nyt puhelimen tuolla vanhalla laturilla adapterin avulla & puhelin latautui moitteetta täyteen.

Kysyn teiltä siis arvoisat N93:n omistajat ja muut puhelimista tietävät henkilöt.. Voiko tätä puhelinta itse päivittää Nokian virallisilla fixeillä, patcheilla & päivityksillä. Ja raukeaako takuu siinä vai kannattaako puhelin viedä takuuseen? En haluaisi viedä kun sain puhelimen eilen ja kun ei oo oikeen kovin hyvää varapuhelinta jotta pääsisi hyödyntämään rajatonta dataa. :p

Kiitokset etukäteen!

2. Touran

Tykkäykset:
    0
    Tuolta valitset vain puhelinmallisi ja lukaset pari juttu niin päivitysohjelman lataus käynnistyy. Sitten vain etenet ohjeiden mukaan, joíta ohjelma antaa.
    Ja kyseessähän on nokia oma ohjelma joten ei pelkoa, että takuu raukeaisi.
    http://www.nokia.fi/A4368250

3. joltti

Tykkäykset:
    0
    Ok tein hard resetin puhelimelle, en muuttanut mitään.. Sammutin puhelimen äskön ihan heti. Pitänee kohta datakaapelin avulla laittaa tuo uusin softa, kiitti Touran =)

4. Markkanen

Tykkäykset:
    17
    Puhelinmalli:
    Apple iPhone 6 Plus
    Softan tarkistus: *#0000#
    Uusin softa nokia n93 on saatavilla on V 20.0.058

5. joltti

Tykkäykset:
    0
    Mulla tosiaan on jo valmiiksi tuo uusin versio, en vielä kerennyt edes edetä tuohon päivittämiseen mutta nyt koen sen turhaksi.. Katsoin tuolla *#0000# koodilla tuon version ja se tulosti seuraavaa:

V. 20.0.058

21-10-06

6. hatyri

Tykkäykset:
    0
    Jep.. jotain puhelin tekee väärin käsitellessään tiedostoja jotka jäävät keskenkaiken. Useiden ongelmien syynä itsellä on ollut muunmuassa podcasting softa, jonka lataus oli jäänyt kesken joko akun loppumisen tai muusta syystä.
    Sama homma ilmenee silloin tällöin jos videokuvatessa akku loppuu kesken.

Tiedosto saattaa välillä näkyä ja olla näkymättä muistikortilla. Ja kun sen tiedoston saa poistettua tai sitten toisella tavalla eli kopioitua kaikki tiedostot tietokoneelle -> kortti formaattiin -> tiedostot takaisin kortille niin puhelin pelaa taas normaalisti.

Puhelimen käynnitymisaika voi olla myös useita minuutteja jos muistikortilla piileksii tällainen rikkinäinen tiedosto.

Eli jos puhelin jumii niin kannattaa ensimmäiseksi tehdä toi kortin kopiointi ja formatointi operaatio. Eikä paha ole myöskään joskus ajaa windowssin eheytystä kortille muistikortinlukijassa.

Ei ole näyttänyt olevan väliä kenen valmistama kortti on.. sama homma on nokian, kingstonin ja sandiskin kanssa tullut vastaan.

Jaa tämä viestiketju