1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Nokia N92 käyttökokemukset

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja tonikopi, 8/11/05.

1. tonikopi

tonikopi

Tykkäykset:
    0
    Ajattelin laittaa tällekkin luurille topicin! Mitäs mieltä kännykäyttäjät on tulevasta "ehkä" hittipuhelimesta!? Mielestäni loistovehje jos vaan hinta ei nouse älyttömyyksiin...

2. McTom™

McTom™ Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    En usko, että N92:sta tulee hittipuhelinta, mutta mikäli TV-ominaisuus saadaan Suomessa toimimaan, niin itse aion ostaa puhelimen.
    Muotoilu ei ole kovinkaan onnistunut mielestäni, mutta se ei haittaa kun ominaisuudet on kohdallaan.

3. McTom™

McTom™ Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
  4. WYX

WYX

Tykkäykset:
    0
  5. temppa200

Tykkäykset:
    0
    Tätäkin topiccia ylös...

Eli onko tuo N92:n näytön fyysinen koko 2.1 vai 2.8 vai mikä?
    Entäs N71?

6. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Muistaakseni 2.8" ja niin
    Nokian sivuillakin sanotaan :)

Sekin sanotaan
    Nokian Sivuilla (2.4”)

7. temppa200

Tykkäykset:
    0
    Kappas vaan :) Siellähän ne oli.

8. tikox

Tykkäykset:
    0
  9. Pertsa

Tykkäykset:
    0
    Mahtaakohan kellään olla tietoa että mitkä operaattorit on Suomessa ottamassa käyttöön tän DVB-H -tekniikan, minkä tarttee et tolla puhelimella voi kattoa telkkaria :) Ja mitäköhän kanavia sillä sitte vois kattoa?

10. MaTiAz Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Ainakin mun muistaakseni Maikkari, Subtv ja joitain ylen kanavia sillä pystyi seuraamaan. Yksi mun sukulainen oli mukana testaamassa sitä DVB-H:ta, täytyy kysyä siltä mitä kanavia siinä oli.

11. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Googlella voi hakea suomekielisilsta sivuilta juttua DVB-H tekniikasta. Kyse ei ole matkapuhelinverkosta, vaan DVB-H tekniikasta, tällähetkellä on toimilupa hakemukset käsittelyssä, ilmeisesti lähikuukausiensisällä kuullaan kuka sen saa. Sen jälkeen alkaa hahmottuu ketkä siellä alkavat lähettää, ymmärtääkseni kotimaiset TV yhtiöt ovat asiasta kiinnostuneita, samoin ainakin kaksi suurta operaatoria ovat kiinnostuneita jopa verkko operoinnista.

12. Pertsa

Tykkäykset:
    0
    Telkkari kännykässä on kyl niin kutkuttava juttu et mä oon ekojen joukossa ostamassa tota puhelinta jahka vaan tulis markkinoille. Eikös sen tän vuoden toisella vai kolmannella vuosineljänneksellä pitäny tulla myyntiin? Mun mielestä ei ainakaan oo kovin paha hinta joku reilut 600e. Toivotaan että tolle DVB-H:lle tulis joku inhimillinen hinnottelu :p

13. steku

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    S3
    Tällä hetkellä Sonera ja Elisa tarjoavat Mobiili TV palveluita.

Ja digita tarjoaa verkon dvb-h:lle n.20 kaupungissa on varattua yksi taajuusalue tms. dvb-h:lle jotka voidaan ottaa käyttöön sitten kun päätelaitteita aletaan myydä.

Operaattorit hoitavat palvelusta veloituksen arviolta 5-10€/kk

Ja muistaakseni tällä hetkellä pystyy katselemaan ylen kanavia, mtv3, subtv ja nelonen

14. mpkk2

Tykkäykset:
    0
    Itse en ole kyllä mitenkään valmis maksamaan 5-10€ joka kuukausi tuosta. Varsinkin nyt kun itsellä on matkapuhelin etuus töiden puolesta ja olen melko varma ettei tuon käyttö sen kautta onnistu. Eli joutuisi sen vuoksi avaamaan toisen liittymän ja kikkaileen korttien kanssa.

Tuon maksun pitäisi ehdottomasti sisällyttää operaattorien kuukausimaksuun jolloni kaikki maksaisivat ja näin yksittäinen kuukausimaksu olisi euron luokkaa. Samalla teknologian käytön leviäminen oli huomattavasti nopeampaa... Taitaa vaan taas tulla tuostakin rikkaiden huvi.

Minusta on ok jotta tuollainen DVB-H laitteen ostaminen olisi suhteellisen kallista, mutta en ole valmis maksamaan älytöntä kuukausimaksua sellaisesta jota en ehkä käytäkään niin paljoa.

15. Pertsa

Tykkäykset:
    0
    Mun mielestä ei ainakaan oo kohtuuton tommoi 10e kuussa, varsinkaan ku ite en lörpöttele jatkuvasti puhelimessa ni ei sitä laskua pääse liikaa kertymään. Monesti vaan ois kiva saada aika kulumaan ku venailee bussia tai sitte bussimatkan aikana. Veikkaisin et toi palvelu tulee jossain vaiheessa halpenemaan, kuhan noita laitteita alkaa vaan olla useammalla.

16. MaTiAz Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Kyllä mun mielestä olis parempi se, että kaikki maksaa euron enemmän ja kaikki saavat käyttää sitä, ja käyttökynnys laskee kun DVB-H kuuluu jo liittymän kuukausimaksuun eikä tarvitse sitä erikseen tilata.

17. Pertsa

Tykkäykset:
    0
    Mut jotenkin veikkaan että kaikki ei välttämättä haluu maksaa ees sitä euroa, että vain harvat ja valitut saa kattoa telkkaria :p

18. steku

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    S3
    Jossain vaiheessa oli suunniteltu että tulisi "kategoria kohtainen hinnoittelu"
    että voisi ostaa esim: urheilu-, uutis- tai elokuvapaketin

Tähän asti Suomessa dvb-h verkon datavirta on ollut suojaamatonta ja sitä on pystynyt katselemaan jos vain omisti päätelaitteen ja elisan tai soneran liittymän, mutta se pääte laitteiden saanti on ollut vain vähän vaikeaa tähän asti.

19. Pertsa

Tykkäykset:
    0
    Eikös muuten jossain lukenu (en muista missä), et noita n-gagen pelejä alettas tunaamaan näihin uudempiin n-sarjalaisiin? Kuuluukohan n92 näihin puhelimiin, joihin on mahollista tulevaisuudessa hankkia n-gagen pelejä?

20. rixa Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    OT:entäs n80?

Jaa tämä viestiketju