1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Nokia N900:n akunkesto

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja NerdFromHelsinki, 23/12/09.

1. NerdFromHelsinki

Tykkäykset:
    0
    Moi!

Elikkäs olen tässä googletellut paikkoja mistä löytäisi N900lle vahvemman akun.
    N900:n akku kulkee mallimerkinnällä BL-5J.
    Alkuperäinen akku sisältää VAIN 1320 mha, joka ei omaan käyttööni ainakaan ole riittävä.

Eli osaako kukaan sanoa mistä saisi isomman akun ja mahd. edullisesti?

2. Bearclaw

Bearclaw

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 6 - Saunalahti
    Itse olen myös semi-aktiivisesti joskus etsiskellyt, huonolla menestyksellä. Toisaalta ei kyllä mitään tarvikeromua viitsisi laittaa luurin sisään, N97:lla tuli hieman ongelmia kun tarvikepatteri oli jotain millin murto-osia liian iso eikä meinannut enää tulla pois puhelimesta. Kesti noin 10h täysillä tolpilla ja sammui sitten, joka kerta :D

3. muto

Tykkäykset:
    0
    Itse olen oppinut sammuttamaan datayhteyden kun en sitä tarvi. Aikasemmat Symbiaanit tämän tekivät "automaattisesti" mutta N900 on kuin tietokone mokkulan kanssa.

Mobiilidata päällä akku ei tunnu kestävän mutta ilman datayhteyksiä akkumittari ei laske esim yön aikana yhtäkään palkkia ja puheluitakin kestää reilusti.

4. NerdFromHelsinki

Tykkäykset:
    0
    Minulla tämä Mobiilidatan sulkeminen ei vain onnistu.

Työni puolesta minun täytyy seurata e-mailejani vähintään sen 5:n minuutin välein, joka on tuo hakuaika.

5. pumo

pumo

Tykkäykset:
    11
    Puhelinmalli:
    OPO
    ei nyt varsinaisesti taas liity asiaan mutta kiinan pojat tehneet jo tolle n97lle teho akun ja kannen ni josko sieltä tulis kohta n900lle, itse en kyllä paksunna yhtään tuota n900sta vaikka akku kesto onkin aika onneton...

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.30178

6. Mr.Tyson Vieras

Mikä mahtaa olla se duuni, että pitää noin tiuhaan hakea? Itse ainakin suljen datan aina käytön jälkeen, koska tällä ei kerran voi soittaa jos se on päällä. Joku väitti ettei 3G datan kuulukkaan katketa, mutta kyllä ihan takuulla kuuluisi datasiirron katketa puhelun ajaksi! Ainakin kaikki muut puhelimet on osannut tuon katkaista..

7. Mannerheim

Tykkäykset:
    0
    Ainakin omassa luurissa puhelut toimii normaalisti, kun olen ollut facebookkia tms. selailemassa.

Jospa en vain ymmärtänyt, kun kaikenmaailman intterwebit päällä yleensä aina koko työpäivän ja puhelinhommatkin on siinä samalla hoitunut.

Samalla kun akku on kestänyt kaikki n. 11-12h työpäivät, joten akussakaan ei ole valittamista.

8. Vitality

Tykkäykset:
    0
    Mitä jos kokeilisit oikeen? :)

9. Hannu83 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    26
    Puhelinmalli:
    SGSII, SGSIII. Saunalahti
  10. Masba

Tykkäykset:
    0
    Jospa perehtyisit hieman GSM ja UMTS tekniikan eroihin? 3G:ssä sen datayhteyden ei kuulu katketa. Osannet itse sen empiirisellä menetelmällä testata.

11. NerdFromHelsinki

Tykkäykset:
    0
    Freelance valokuvaaminen.

Kuvaan medialle onnettomuuspaikoilta.

Omaan tunnukset Pelastustiedon mediapalveluun, josta tulee e-mail aina kun Helsingissä tulee tulipalo,onnettomuus, tms.

Minulle on siis tärkeää että huomaan emailin nopeasti ja ehdin paikalle.

12. Mr.Tyson Vieras

Kokeiltu on kyllä. Kuten olen muissa ketjuissa sanonut, niin joskus pystyy soittamaan, joskus ei. Ja ihan saletisti 3G-verkossa olen ollut ja datasiirto päällä kun asiaa olen tutkaillut. Ja miten jotkut sitten kirjoittelee, että ei ole ongelmia ollut soittelun suhteen vaikka naamakirja-widgetti yms pyörii koko ajan taustalla?? Mulle kyllä tulee puhelut läpi, vaikka kuinka on yhteys päällä. Eikö sen kuuluisi sitten vaikuttaa siihenkin? Menee kyllä niin otsikosta ohi tämä aihe, että modet voisi siirtää oikeeseen ketjuun.

13. Directi

Tykkäykset:
    0
    Kauankohan mahtoi mennä tuohon n97 tehoakun ja takakuoren julkasuun puhelimen julkasusta?
    Meinaan vois jopa harkita tähän än9-sataseen moista, vaikka vehkeestä tuliski paksumpi, ku luulis tollasella 3000-3600mAh potkivan aika pitkään.

14. kharinaz

Tykkäykset:
    0
    Ei kellään oo käyny mielessä vaikkapa tehä kotikutosta akkupakettia, jossa olisi usb regulointi että ei tarviis muutakun usbi kaapeli perään ja siitä sais sitten sitä sähköä napattua tarvittaessa?

15. jesi

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    LG G3 + LG G Watch R & Nexus 7 4G
    Kuullostaa aika hooseelta tommonen patentointi...

16. karvis

karvis Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    428
    Puhelinmalli:
    S7 Edge
    Miten ois noksun DC-11?

17. Willeh

Tykkäykset:
    0
    Joissain testeissä nuo dealextremen akut olivat sitten melkoisia pommeja.. että sillä varauksella tuolta tilaaminen.

18. jpjk

Tykkäykset:
    2
    Muutenki DX tilaukset on jumissa toistaiseksi, helposti 1-2kk saattaa vierähtää että saa tilauksen perille.

Toinen hyvä vaihtoehto on:

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=49162
    http://www.zagg.com/accessories/zaggsparq.php

Hintaa tietty vähän enemmän, mutta jos tuohon taulukkoon on luottaminen niin 4 latauskertaa vrt DC-11 yksi latauskerta. Lisäksi on 2 USB liitintä, jos tarvii 2 laitetta yhtäaikaa ladata. Kuvissa näkyy jenkkipistoke, mutta maililla on kysytty ja mukana tulee euroadapteri. Tarkempaa tietoa ei ole onko se adapteri mikä lyödään pistokkeen jatkoksi vai erillinen pää vai millainen. "In regards to your email, the ZAGGsparq does come with a European adaptor."

Itse ottaisin tuon Zaggin. Hintaa ei ole niin paljoa enempää kuin DC-11, mutta latauskertoja mukavemmin. kuitenkin siinä on 6000mAh akku vrt DC-11 1500mAh.

Vielä kaverin kans vähän enemmän asiaa tutkittua löytyi tämäkin. Hintaa näyttäisi olevan £80, joten vähän hinnakkaampi. Mutta jos reissaa paljon ja haluaa N900, niin tuo on hyvä vaihtoehto rinnalle.

19. marakat

Tykkäykset:
    21
    Puhelinmalli:
    Nokia E7
    "Tavoitettavuus" syö akkua

Mun ysisatanen kesti alkuun max. 8-9 tuntia (mailit 30 min välein, forecaweather, rss reader, tavoitettavuus online ja nettiyhteys auki koko ajan) normaalia duunikäyttöä (vähän selailua, puheluita jne.). Yöaikanakin akusta katosi about kolmasosa.

Pistin kokeeksi tuon tavoitettavuuden "offline" tilaan (skypen kanssa tuli pistettyä se päälle). Muuten samat asetukset ja nyt esim. yön jälkeen akku on edelleen yli 80% jäljellä.

20. NerdFromHelsinki

Tykkäykset:
    0
    On tämä akunkesto naurettava.
    Minulla menee akku normaalin koulupäivän aikana (yleensä noin 9 tuntia)
    Saa aina kiirehtiä kotiin, jotta saa virtaa taas illaksi.
    EI PUHELIN VOI NÄIN TOIMIA.

Jaa tämä viestiketju