1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Nokia N86 käyttökokemukset

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja Noma, 23/6/09.

1. Noma

Noma Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    25
    Puhelinmalli:
    Nexus 5
    Ensimmäiset kappaleet ovat löytäneet jo onnellisten(?) omistajiensa käsiin, joten keskustelut kokemuksista tänne.

2. teeba

Tykkäykset:
    0
    Tänään veti puhelin ekat tiltit, näppäinlukko ei toiminu enkä saanu puhelinta sammutettua normaalisti, akun pois käyttö autto :)

3. Fitz-Hume Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    524
    Puhelinmalli:
    XZ
    Vähän OT, mutta nämä käyttökokemukset-ketjut muuttuvat poikkeuksetta kolmen sivun jälkeen puhelinmallin ongelmat-ketjuiksi. Sen jälkeen aika vähän näitä oikeita käyttökokemuksia tulee.

4. Crockett Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    159
    Puhelinmalli:
    Nexus 6P
    Yhtälaillahan ne ongelmat on käyttökokemuksia :)
    Niitä kun tuntuu löytyvän.

5. Hedgehog

Hedgehog Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    38
    Puhelinmalli:
    S7 Edge, iPhone6
    Mielestäni puhelimen KK-ketjussa vois olla edes sellanen aloitus jossa vähän summailtas omakohtaisia kokemuksia.... Toisin kuin nyt.

Mitens onko ihmiset missä liikkeissä käyny noita räpeltämässä? Ainakin Flagshipistä löytyy jo.

Onko se 150gr liikaa? Tuntuuko rakenne tukevalta myös kun näppäimistö esille?

Onko se kamerasofta kuinka tahmea?

6. Hedgehog

Hedgehog Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    38
    Puhelinmalli:
    S7 Edge, iPhone6
    Hoplaa, tuollanen ilmestynyt GSMarenan sivuille.

Nokia N86 8MP review: Lens wide open

Mobile-review:n näkemys:

NOKIA N86

Pistetään mukaan vielä linkki mittavaan specsi listaan. *Klikk*

7. teeba

Tykkäykset:
    0
    Ei ole 150gr liikaa, nopeasti siihen on tottunut. Rakenteen tukevuudesta yllätyin kyllä itsekkin, muutenkin laadukkaan tuntuinen luuri.

8. ennustaja

ennustaja Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    179
    Puhelinmalli:
    Oneplus3
    Onko puhelimen slide-mekanismi hyvä?

Käynnistyykö kamera nopeasti?

Vakuuttaako naarmunkestävä näyttö?

9. Ergonpandilus

Ergonpandilus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    51
  10. vh

Tykkäykset:
    2
    Millainen on tuo N86:n näppis? Heitelkäähän puhelimen omistavat omakohtaisia kokemuksianne luurista tänne niin ei olla pelkkien ulkopuolisten review-juttujen varassa!

11. ayifa

Tykkäykset:
    0
    Olen käyttänyt N86:sta muutaman päivän ajan, ja tässä vaiheessa olen sitä mieltä että paras Nokia puhelin mitä minulla on ollut, ja minulla on ollut niitä noin 30 kpl. Laatu on erittäin hyvä ja näppäimistö on hyvä. Ei ole minkäänlaisia buuttauksia eikä ongelmia ilmestynyt. On ollut kovassa käytössä ne muutamat päivät kun olen käyttänyt. Mutta lähden Ruotsiin huomenna ja yleensä silloin ilmestyy ne ongelmat, puheluiden katkeamisissa ym. Niin että saadaan nähdä miten menee.

12. teeba

Tykkäykset:
    0
    Olena huomannut nyt kun muutaman viikon puhelin ollut käytössä että akku on yllättävän huono, saa olla laturissa joka yö vaikka en kumminkaan älyttömästi puhelinta käytä.

13. salkka

Tykkäykset:
    0
    Viikon verran ollut käytössä.Todella jämäkän oloinen myös kansi auki,slide-mekanismi toimii hyvin ja akku kestänyt hyvin vaikka 3g-päällä koko ajan. Näppis paremman tuntuinen kuin N95 8G:ssä,alkuun nuo kannen pienet näppäimet arvelutti mutta hyvin ovat toimineet. Kameran linssin päällä suojus,ihan ok,mutta ei tuossa aiemmassa N95:ssäkään tuo linssi naarmuuntunut vaikka ei suojusta ollutkaan,muuten kamera toimii hyvin eikä ole hidas. Hyvää myös tuo puhelimen latautuminen tietokoneen usb-portin kautta.Ei nyt ainakaan vielä löytynyt mitään moitittavaa.
    Todella mainio myös tuo FM-lähetin,ei tarvitse erillistä laitetta, esim.autossa,voi soitttaa puhelimen biisejä radion kautta. Hyvä myös internet-radio eli ei tarvitse olla kuulokkeet kiinni jos haluaa kuunnella radiota ja kanavia riittää. Ja mukava kuunnella vaikka sähköpostit/tekstiviestit luettuna jos esim. ajaa autoa samalla. Ja tuli kokeiltua tuota ääniviestäkin,eli sanelet viestin ja puhelin nauhoittaa sen ja lähettää vastaanottajalle ääniviestin ,hyvin toimii.

14. vh

Tykkäykset:
    2
    Päivä on tullut luuria näpelöityä ja ihan hyvältä laitteelta vaikuttas. Toistaiseksi ainoa negatiivinen seikka on, että vaikuttas olevan kuuluvuudeltaan vain E71:n tasoa eli näyttää kotona (3g-verkon rajoilla) vain 2g:tä kun esim. 5800 on tiukasti 3g-verkossa.

15. BorG Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    79
    Ensinnäki terve kaikki, uusi täällä kun olen :)

En ole Nokiaa omistanut sitten 3110 :D. Tämä oli siis noin 9 vuotta sitten...ollut Siemensiä kaksi ja tällähetkellä alla on K610i, joka nyt lähenee kolmea vuotta. Olen tähän puhelimeen ollut erittäin tyytyväinen (kuten kaikkiin muihinkin, jotenkin vaan tuntuu mulla puhelimet kestävän, mitä nyt akkuja vaihellut vanhassa Nokiassa). Noniin tarpeeksi puhelin taustastani.

Olen nyt tuota N86 katellut ja arvosteluja ja käyttäjäkokemuksia lukenut ties kuinka monta, en itse ole päässyt kokeilemaan puhelinta, lähin on tuo N85, mitä kokeilin Gigantissa (mikä on laadultaan huonompi, näin olen ainakin ymmärtänyt).

Se tärkein eli ohjelmisto näyttää olevan vankka ja toimiva jo heti alkuun, mikä on hyvä asia. Minulla onkin vain pari kysymystä.

Miten on tuon kaiuttimen laita, onko todella NIIN huono kun jotkut täällä antavat ymmärtää? Onko esim. huonompi kuin nykyisessä puhelimessani(tai vastaavassa), johon olen iha tyytyväinen ja tulee useinkin kuunneltua musiikkia kaiuttimesta?

Olen suunnitellut hankkivani kiinteän kk-maksun netin selaamiseen (9,99€/kk, kai iha ok?).
    En ole mikään koodaja tai vanha Nokian Sympian-järjestelmän käyttäjä, mutta sanotaanko että en ole ihan pihalla ;) Miten vaikeaa tulee olemaan esim. asentaa yliopiston sähköposti tuohon puhelimeen? Oliko niin että sen voi suoraan laitta siihen alkuun kun se kysyy sähköpostia?

Lopuksi vielä yksi kysymys. Miten hyvin tuo radio kuuluu esim. Helsingissä?

Kiitos vastauksista jo etukäteen,
    - Valkoista N86 innolla odottava uudestaan Nokiaan päätyvä puhelinkäyttäjä

16. vh

Tykkäykset:
    2
    Tjaa, jos tarkoitat kuulokkeen kajaria niin itse en ainakaan löydä siitä moittimista. Jos taas stereokaiuttimia puhelimen kyljessä niin eivät ne ehkä aivan Mokian 5800:n veroiset ole, mutta ainakin itselleni riittävät kyllä oikein hyvin. En nimittäin ole ikinä oppinut odottamaan puhelimen stereokajareilta kajarikaappien suoritustasoa...

384-nopeuksinen 9.80 eukkoa/kk on istelleni ainakin hyvin riittänyt kuten useammille muillekin. Ja sähköpostitietojen syöttö on tehty varsin helpoksi. Luonnollisesti pitää tietää oma käyttäjätunnus ja salasana sekä yliopiston mailiserverin tiedot, mutta niiden syöttäminen puhelimeen ei todellakaan pitäisi olla vaikeaa.

Hesassa en ole liikkunut, mutta Mokian muutamiin muihin luureihin verrattuna N86:n radion herkkyys yllätti positiivisesti täällä ruuhkasuomen ulkopuolella.

17. BorG Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    79
    Juh tuota stereokaiutinta tarkoitin, kun N86 ei ole siitä kovinkaan paljon plussa saanut.

Kiitän ja kumarran vastauksista!

18. Raakande

Tykkäykset:
    0
    Kertokaas kyseisen puhelimen omistajat, että onko akun kesto hyvä verrattuna edelliseen puhelimeenne, joka teillä oli.

19. BorG Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    79
    Noniin :)

Kävin siis hakemassa omani (N86), heti alkuun voin sanoa että ei ole maailman halvin puhelin (470€ tuli maksettua kun ei halvemmalla tähän "hätään" saanut), mutta laatu on kyllä todella todella hyvä!

En ole vielä sim-korttia jaksanut tunkea puhelimeen, töissä kun olen, joten en voi nettiä tai muuta kokeilla. Joten kommentoin enemmän ulkopuolisia asioita...

Vaikka painoa on reilunpuoleisesti niin puhelin on hyvin tasapainoinen ja sopii näin "todella vanhan" nokia käyttäjän käteen kuin nakutettu. SE K610i on tämänhetkinen puhelin, ja lelutahan se näyttää N86 vieressä :D...Itse puhelimen koko yllätti jo heti ensimmäisen kerran kun kävin kaupassa kokeilemassa, mutta nyt kun se on tuossa pöydällä SE:ni (joka aikoinaan oli pienin 3G puhelin ;) se näyttää vielä pienemmältä kuin kaupassa. Kaikenkaikkian mielestäni "tarpeeksi" pieni.

Slide-mekanismi toimii moiteitta eikä mikään liiku minkä ei pitäisikään. Loistava laatu on kyllä.

Sympian toimii hyvin, heti kun puhelimen saa päälle ja yrittää valikkoon heti mennä niin on noin ~2 sek viive kun puhelin lataa, mutta sen jälkeen on nopea (varmaankin normaalia).

Videot, mitä nyt puhelimessa oli näytti hyvältä ruudussa. Värit tulevat loistavasti esille! Näyttön flip-toiminta toimii myös nopeasti eikä siinäkään mitään valittamista.

Kamera on nopea ja auto-tarkennus tapahtuu hetkessä. Miinusta tulee todellakin kamera-näppäimestä, hieman tunnoton ja se viimeinen painallus on hieman jäykkä. Napissa on puolipainallus tai mikä lie nimitys, joka activoi auto-tarkennuksen, onneksi viive ei ole pitkä tarkennuksen ja kuvan ottamisessa välillä, plussaa plussaa. Kameran linssisuoja on tukevan oloinen ja ajaa asiansa hyvin. Muovinen kick-standi tuntuu ehkä vähän, noh muoviselta, tämä johtuu siitä että se on ns. pehmeää muovia joka taipuvaa sorttia, mikä on pidemmän päälle ehkä kuitenkin se kestävin vaihtoehto. Kuvien katseleminen puhelimesta onnistuu hyvin, ja tarkkuus näytössä on hyvää (noh, minun kokemuksella loistavaa :)) luokkaa.

Muut näppäimet tuntuvat todella hyviltä, ja ei ole yhtään mitään valittamista. Näppäinlukon "vipu-näppäin" tulee varmasti kokemaan paljon käyttöä, todella kätevä kun on.

Aluksi en yhtään pitänyt mustan puhelimen näppäimistä (keltaiset numerot lähinnä), mutta nyt en valkoista puhelinta haluaisi, musta yksinkertaisesti näyttää laadukkaammalta. Se että numerot ovat keltaiset ei näin livenä ole olenkaan pahan näköstä. Valkoisten (valaistujen) kirjaimien vieressä se tuo jotenkin sitä klassisen matkapuhelimen tuntua (ja heti tietenkin tulee mieleen että kaikkihan oli paremmin ennen ;)

Täytyy sanoa että hieman ihmettelen stereokaiuttimien saamaa kritiikkiä, minusta ne ajavat asiansa hyvin, ehkä ei viereisen pöytäradion laatuun yllä, mutta ääntä lähtee ja mielestäni todella paljon paremmin kuin K610i:ssäni, mihin olen ollut iha tyytyväinen (tullut usein laitettua puhelin pöydälle soittamaan kun on kavereitten kanssa ollut terassilla tai rannalla ym.). Ei kyllä mielestän tarvitse hävetä sen äänenlaatua jos sen laittaa soimaan.

On kyllä mahdottomasti eri säätömahdollisuuksia, mutta se on varmasti ihan normia sympian 60:stä :D
    Päävalikon saa ainakin kolme eri teemaa, jotka kaikki muuttavat sen ulkonäköä , mutta mielestäni normaali näkymä on kyllä se paras (totettelua kun on, ja paljon).

Ylipäätänsä on vaikeaa löytää mitään valittamista. Ja kameranäppäin siis toimii hyvin, se on vain hieman jäykkä ja tunnoton, ei juurikaan kyllä häiritse kuvaamista. ja jos se jää noin jäykäksi niin varmasti tottuu, eikä sitä ajatellisi enää.

Arvosanaksi näin nopealla parin tunnin näppituntumalla antaisin kyllä 8½/10, jos akku, netti, sähköposti, soittaminen, sms ja gps toimii niinkuin pitäisi niin arvosanaksi ehdottomasti 9/10...vain hinta on 10 esteenä. Tämä on siis ensimmäinen Sympian nokia mikä minulla on ollut, jotenka en voi tietää onko ohjelmiston sisältö parantunut, vai onko tämän ja esim. N85 ainut ero kamera ja akku. Mielestäni ei kyllä kuitenkaan pääse sen ympäri että puhelin vaikka ei toisikaan paljoa uutta, niin sen laatu,toimivuus ja ominaisuudet (tähän saakka) tekee kyllä kokonaisuudesta loistavan.

Toivottavasti tämä nyt tuo edes jotai iloa joillekin.

Edit: tulipa laitettua se sim-korttikin puhelimeen =) . Radio toimiii moitteettomasti (Porvoon seudulla), sekä stereokaiuttimen että kuulokkeiden kautta. Nettiäkin vähän surffasin eikä ongelmia ilmennyt, mitä nyt pitää tuo Helsingin yliopiston sähköpostiservu jostain löytää että sais sen asetettua puhelimeen, että ei tarvitsisi laittaa pikakuvaketta siihe alkuun :D - Tietäiskö joku mistä löytyis tarvittavat tiedot, kun ei yliopiston sivuilta millään tahdo löytyä :(

Yllätys yllätys, puhelujen äänet ovat loistavat eikä vastapuolikaan mitään turhia ääniä huomannu. Tekstiviestiä en vielä ole lähettänyt ;P

Minusta tulee myös siitä että mukaan ei tule TV-liitäntäkaapelia...vaan se pitää hankkia erikseen, tämä kun rupeaa olemaan sellainen vehje että voisi jo kavereitten kanssa katella kuvia suoraan telkkarista jos ei jaksa koneelle niitä siirtää heti. Tilasin itse sellaisen samalla kun puhelinta hankin, kaapeli oli ihan tarpeeks arvokas (25€) jotenkan voi olla hyvä idea yrittää ruinata se mukaan kun ostaa puhelimen.

Nyt vähän enemmän käyttäneenä voisin sanoa että puhelin tottelee aina vain paremmin, kun rupeaa nopeutta löytymään valikkojen selauksessa jne. Sympian 60 OS on kyll kova, vähän mitä vaan voi säätää ja kaikki toimii. Palaillaan jos löytyy jotain huonoa tai hyvää.

20. ennustaja

ennustaja Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    179
    Puhelinmalli:
    Oneplus3
    No niin. Saatiin ensimmäinen kunnon raportti käyttökokemuksista. Lisää tällaisia. Kauankohan vielä malttaa olla ostamatta. DNA Kimppa loppuis joulukuussa...
    Posted via Mobile Device

Jaa tämä viestiketju