1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Nokia N85 käyttökokemukset

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja Hedgehog, 16/10/08.

1. Hedgehog

Hedgehog Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    38
    Puhelinmalli:
    S7 Edge, iPhone6
    Tänään saatu N85 käyttöön.

[​IMG] [​IMG] [​IMG]

'Hands-on' mietteitä:

+pieni koko
    +ei kerää sormenjälkiä helposti
    +numeronäppäimissä hyvä tuntuma
    +uusin S60
    +ripeä kamera
    +FM-lähetin toimii OK
    +vankka liukumekanismi
    +hyvä ulkonäkö ja muoto
    +näppäinlukitukselle oma jousella varustettu nappi

-Kannen kiinnitys tuntuu löysältä kun kansi auki :S
    -näyttö hieman himmeä säädöt kaakossakin
    -hieman on vielä softa vaiheessa
    -LED salama (hieman himmeä N82 jälkeen)
    -suuntanäppäin hieman jäykkä
    -puhelin klonksuu kun suuntanäppäintä painelee kansi auki
    -WLAN sekoilee...

N85 Testejä:
    Mobile Review
    Sm@pe

Muutama N85:n kameralla otettu macro kuva: 1 & 2

Ohjelmistoversio: 10.045
    Ohjelmiston pvm: 10-09-2008

Lisätään kokemuksia kun niitä karttuu lisää. :)

2. H3n4

Tykkäykset:
    0
    Ai hitto. Onkohan tuuripeliä, että kenelle sattuu hyvä slideri ja kenelle huono. Varmaan pitää itse koittaa ruuveja kiristää, jos mahdollista. Onko se liukukannen lonksuminen mitenkä pahaa? Onko kaiuttimet paremmat kuin N82:ssa(toivottavasti)?

3. PELLEfin Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    52
    viittitkö napata ihan pimeässä kuvan tuolla niin näkisi kuinka paljon heikompi salama siinä on kuin n82:ssa.
    eikä mitään macro kuvaa vaan vaikka jostain huoneesta kuva.

4. coffee

coffee

Tykkäykset:
    0
    Tuliko paketissa mukana tuo pöytäteline?

5. Hedgehog

Hedgehog Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    38
    Puhelinmalli:
    S7 Edge, iPhone6
    No sen verta paha että voin sanoa sen häiritsevän käyttöä. Kajarit samaa luokkaa kuin N82, tosin vaikeammat peittää estääkseen äänet.

Lisään myöhemmin. Mutta voin jo etukäteen sanoa että kyllä tuo on huomattavasti N82:sta heikompi hämärässä.

Noup, oli omasta takaa.

Paketissa tuli mukana: Känny, 8GT kortti, akku, kuulokkeet, HF yksikkö jossa siis 3,5mm hole, microUSB laturi (aikamoinen könttä verrattuna N95/N82 laturiin), AV-out piuha, USB kaapeli joka siis myös lataa, manuaalit, N-Gage liuska jossa tuo aktivointikoodi yhdelle pelille ja Software DVD.

6. one

Tykkäykset:
    4
  7. Hedgehog

Hedgehog Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    38
    Puhelinmalli:
    S7 Edge, iPhone6
    Tuo WLAN temppuilee kyllä oikein kunnolla. Ei esim suostu päivittämään postilaatikkoa WLAN:in yli...

7,32mb biisin lähetys kestää BT:n yli niin kauan että pistää itsestään poikki... :(

Pitää takakannen ja akun väliin laittaa paperin palanen tai jotain vastaavaa, sen verran löysä tuo... Ei ole kyllä rakenteen laatu samalla tasolla kuin Eldar antoi ymmärtää.

Ei toimi toi paperia takannen väliin kikka kun takakansi vain 3 pisteestä kiinni, se vaan pullistuu ja siltikin kansi liikkuu ja alkanu jopa hieman antisemaan. Falskaus syntyy kiinnitysklipsin huonosta rakenteesta.

8. kallerna

Tykkäykset:
    3
    Sain minäkin puhelimen tänään. Kansi on tosiaan hieman löysä, heiluu. Näytön kanssa minulla ei ole ollut ongelmia, ja puhelin pelittää muuten hyvin. Laitan tarkemman arvioinnin viikonlopun jälkeen, kun kaikkia ominaisuuksia on kokeiltu.

9. nokia80

Tykkäykset:
    0
    Ens maanantaina tai tiistaina saapuu luuri. Pitääpä pistää tänne kokemukset sitten.

10. habbax

habbax

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iPhone 5
    Tämähän tuli hankittua.

Mulla tuo kansi on kyllä jämäkkä. Muuten tuntuu ihan hyvältä paitsi tuo wlani jämähti mulla 10 minuutin käytön jälkeen. Harmi sinänsä, koska se juuri oli luurin yksi ostoperusteitani. No toivottavasti korjaavat jollain softalla.

11. Hedgehog

Hedgehog Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    38
    Puhelinmalli:
    S7 Edge, iPhone6
    Nyt on 1½ vuorokautta kokemuksia takana ja sama virsi. Ei tuo sliderin löysyys enään niin paha, kaikkeen vissiin tottuu. Pitää kyllä käydä vielä Flägshipstoressa tai muualla räpeltämässä toisia N85 malleja jotta tietää onko tässä omassa yksilössä oikeasti vikaa.

FM-lähetintä en tänään saanu toimimaan omassa autossa, työautossa enkä myöskään kotistereoissa. Navigointi tuli kokeiltua ja ihan ongelmitta pelittelee, tosin positiivinen ylläri oli 1 vuoden navigointilisenssi, luulin että mukana tulee vain 3kk.

Vieläkin vilkkuu näytössä tuo "viestimuisti täynnä" symboli, on vilkkunu siitä asti kun loin Gmailin laatikon tuonne viestit puolelle. Ei auttanu laatikon poistaminenkaan, eikä käytettävän muistin vaihtaminen muistikortillekkaan.

Onko tosiaan muutens niin että FP2 tuntee tarpeellisksi ilmoittaa muistikortin olemassaolosta silleen että näytössä palaa kokajan tuo muistikortin kuva?!

12. H3n4

Tykkäykset:
    0
    Tuo näytössä vilkkuva "viesti täynnä" taisi liittyä jotenkin sim kortissa oleviin viesteihin. Ne kun poistaa niin pitäisi loppua vilkkuminen. Jostakin ulkomaalaiselta foorumilta olin lukevinani. Tosin kyseessä oli eri puhelin, mutta sama käyttis kuitenkin. En tiedä onko sitten juuri kyseessä tämä.

FP kakkosissa näkyy minun mielestä tuo muistikortin merkki aina kun on kortti sisällä.

Onkohan sitten maanantaikappaleita liikkeellä tuosta puhelimesta. Kyllä monessa paikassa on kehuttu miten hyvä on tuo rakenne puhelimessa, ei natinoita. Tosin symbian-freak forumilla joku oli kokeillut N85:sta ja siinä oli samalla tavalla tuo liukukansi heilunut :(

13. Hedgehog

Hedgehog Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    38
    Puhelinmalli:
    S7 Edge, iPhone6
    Kiitos H3n4, tuo sim kortin viestien poistaminen auttoi. Mun eka FP2 puhelin.

Toivotaan että ois maanatai slideri, mulla tosin falskaa myös hieman tuo takakansi..

14. habbax

habbax

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iPhone 5
    No niin nyt on puhelinta räplätty ja wlanikin rupesi toimimaan kunnolla kun ensin buuttaili puhelinta ja antoi modeemistakin oikeudet mun verkkoon. Tässäpä muutamia mietteitä:

Eli siis osittai oli käyttäjä vika, kun en muistanut ollenkaan, että mulla oli tuo mac-filteröinti wlan-modeemista päällä ja puhelinta en muistanut sitten siihen laittaa hyväksytyksi. Tosin en tiedä tilttasko se puhelimen wlani sen takia, mutta nyt se on pelittänyt.
    Vielä pitäisi tietää miten saisin verkkojaot näkymään puhelimellani tai puhelimen tietokoneellani, että voisin wlanin yli siirrellä tiedostoja. Jos jollain on joku konsti niin olisin kiitollinen jos kertoisitte?

Edellleen mulla on takakansi jämäkkä, mutta slideri vähän heiluu kun se on auki. En koe sitä mitenkään haittaavaksi, koska mielestäni se ei heilu paljon. Kai sekin sitten on suhteellista. Valintanäppäimet voisi olla vähän pehmeämmät, kun nyt saa painaa aika kovasti niitä. Myös jokus tuntuu että tuo navi-näppäin on turhan jäykkä.

Kamera kohisee hämärässä paljon, kirkkaalla en ole ottanut kuvia. Poistin kylläkin kuvat, en ajatellut sitten ollenkaan että olisin voinut upata ne tänne ihmeteltäväksi. Tosin kamera nyt ei minua niin haittaa kun on oikeakin, jolla niitä laatukuvia saa.

FM-lähetintä testasin 5 minuuttia ja lähetin taajuudella 107,5 niin hyvin toimi autossa kun puhelin oli noin metrin päässä soittimesta. Mutta taisi lähetin mennä osittai päällekkäin jonkun toisen kanavan kanssa niin heti kun vei kauemmas luuria niin rupesi kohisemaan ja kuulumaan se toinen kanava päälle.

Mulla on aina ollu huonoja kokemuksia nokioista ja varsinki s60-luureista. (E50 oli aina huollossa) Mutta tämä on yllättänyt positiivisesti, ja ihmettelen miten esim. miten hienoja pelejä pyörii tälläisellä. Testailin jotain vakiopeliä missä jollain aluksella ajettiin sellaista rataa.

GPS-toimitoa kokeilin kanssa joku pari minuuttia ja aika nopeasti löysi paikan missä olin. Ja hyvin se myöskin arpoi reitin parin kilometrin päähän.

Kaikenkaikkiaan mielestäni hyvä ostopäätös (ainakin tähän mennessä) kun vertasin n96 joka oli isompi ja paljon kalliimpi, kun sillä tv:llä en tee mitään. Tosin sisäinen muisti olisi jees, mutta en näe sitä muistia niin kalliiksi.

15. JuhaN

Tykkäykset:
    16
    Googleta vaikka SymSMB niihin normaaleihin verkkojakoihin ja UPNP-jaot pitäisi onnistua HomeMedia-sovelluksella puhelimessa.

=)juha

16. JPW™ Vieras

Noita Hedgehogin kuvia kun kattelee, niin kyllä aika muoviselta lelulta näyttää toi laite, eikä ulkonäkökään kovin paljoa mun silmiä hivele... Ihme muovi puhelimia Nokia kyllä nykyään tekee, omakin N95 8GB natisee inhottavasti jostain napeista. Ei luo kovinkaan laadukkaan oloista kuvaa yli 700€:n puhelimesta.

17. H3n4

Tykkäykset:
    0
    Osaatko kommentoida N85:n rakennuslaatua, oliko liukukansi tukeva vai heiluiko se jotenkin?

18. Mandibela

Mandibela

Tykkäykset:
    23
    Puhelinmalli:
    Nokia N900, N950, N9, 808 yms.
    No ikinä en slideriä ole käyttänyt, mutta jämäkältä tuntui: ts. joutui jopa ponnistelemaan kun kantta siirteli puolelta toiselle. Selkeä jousiavustus ja 'pykälöinti' kuitenkin. Tiukassa taskussa kuitenkin varmasti aukeaisi itsestäänkin. En huomannut että ylä-asennossa olisi erikoisesti heilunut! N85:a oli esillä useampia, mutta kokeilin vain yhtä, joten kokemus rajoittuu vain tuohon kappaleeseen.

Joku voisi kaveria auttaa ja väännellä esillä olevat läpi, itse en enää ehdi =)

Sry, OT

19. tissot1

tissot1 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    102
    Noh, lisää kokemuksia tänne! :)

Kiinnostaisi tuo build quality erityisesti ennen kuin käyn puhelimen maanantaina hakemassa.

20. kurrre

kurrre Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    129
    Puhelinmalli:
    S6 edge 64GB, iPhone 6 64GB, Lumia 1520
    Ainakin se kappale mikä otettiin myymälään demoksi natisee ja klonksuu pahasti kun liukuläppä on auki asennossa.

Jaa tämä viestiketju