1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Nokia N82 vai E66?

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja veber, 11/8/08.

1. veber

veber

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Apple Iphone 5
    Helou, pitkään olen pohtinut puhelimen vaihtoa SE k750i:n hyvin palvelleena. Hakusessa olisi n.300-400 euron puhelimet. Puhelimessa arvostan kameraa, näppäryyttä ja mukavaa kokoa. (oho, täähän rupee kuulostaan joltain treffi-ilmotukselta) :D Mutta nämä kaksi puhelinta on pinttynyt päähäni, Nokian e66 ja n82 eli jompi kumpi se näistä on!

e66:ssa kamera on paljonkin huonompi, mutta siinä arvostan sen ulkonäköä ja käytettävyyttä. n82 on peruspuhelimen näköinen mutta kamera on huippua.

Mutta, elisa liittymä+puhelin -pakettia olen harkinnut ja nämä puhelimet ovat saman hintaisia, kun valitsee pakettia. Joten kumpi olisi järkevämpi vaihtoehto?

Myös muita ehdotuksia otetaan mielellään vastaan! n95 8gb maksaa jo liikaa, joten sitä ylemmäs on turha mennä ;)

N82: http://www.nokia.fi/A4688002
    E66: http://www.nokia.fi/A41155102 ,jos joku ei vielä tunne ko. tapauksia :)

Kiitokset jo etukäteen, toivottavasti (oikea)puhelin löytyy kohta taskusta! :)

2. tonttu

tonttu Supermoderaattori

Tykkäykset:
    3462
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S
    tuli tuplat

3. tonttu

tonttu Supermoderaattori

Tykkäykset:
    3462
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S
    Mulla on ollut molemmat.

E66 kamera jää N82:n kameralle, mutta käytettävyyden osalta E66 pesee kilpailijansa.

Itse ottaisin E66:n.

Käy jossain räpläämässä molempia niin itse voit tehdä valinnan.

4. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Raudassa E66 häviää kameralla rankasti, eli sen suhteen noista ainoa vaihtoehto N82. Raudassa N82ssa videout myös plussaa N82lle.

E66 ehdottomasti plussaa 900 3G. ulkonäkö, näppis sitten makukysymyksiä. rauta (prossa) toteutuksissa eroa, mikä näkyy joissain asioissa. (pelit, nopeus)

Softassa on myös eroa, joista E66 painottunut työkäyttöön, salaus ym. pientä kivaa. N82 enemmän mediakäyttöön.

Luurti eivät ovat siis varsinerilaisia, ja käyttökohteen mukaan valinta.

5. veber

veber

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Apple Iphone 5
    nojuu, näppäilty on! e66 tuntuu paljon paremmalta kädessä ja muutankin ehkä se "mun juttu". Mutta silti se kameran heikkous vähän mietityttää!

n82:sta tuli kans ekaa kertaa hypisteltyä, ja se tuntu vähän tönköltä ja näppäimetkin oli imo liian pienet, mutta kamera oli kyl mahtava..

Muuten, e66:ssa kamera ilmoitti että se on käytössä jollain toisella sovelluksella.. ja näin on käynyt muissakin liikkeissä sillä leikkiessä.. Myyjäkään ei tiennyt mistä se johtuisi, eikä kameran kyllä pitäisi olla millään muulla sovelluksella käytössä...

6. mabo

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    E51 / Elisa
    Jos olet todellakin kameramiehiä/-naisia, kannattaa hankkia tuo N82:nen. Itse edelleenkin ole erillisen kameran kannattaja ja pidän E-seriesistä todella paljon, joten itse ostaisin kyllä E66:sen.

7. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Moni on näppäimiä sanonut alkuun pieneksi, mutta muuttaneet mieltään. toki pienessä tilassa ovat, mutta lähinnä verrattuna muihin n-sarjalaisiin jossa samalla alalla isommat napit, niin N82:n toteutus monen mielestä käytettävämpi. Samaa ilmiötä kuin monella SE:n käyttäjällä malleista joissa pienet mutta väljät napit.
    On tietenkin niitä joille tuo näppis ei uppa ja varsinkaan se multimedia nappi.

E66ssa (ja myös joskus E71) on joidenkin kommenttien mukaan silloin tällöin tuo ilmiö että kamera varattu, korjaukseksi esim. buuttaus. jossain siis pieni bugi.

N82:n jälkeen jotkut jotka kantoivat aina digipokkaria mukana, ovat alkaneet unohteleen pokkaria kotiinsa,

8. veber

veber

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Apple Iphone 5
    nojuu, varmasti niihin pieniin näppäimiin tottuu ja pian.. ja itekkin tykkään kyllä kuvailla ja omistan puolijärkkärin, mutta en sitten tiedä tarviinko noin hyvää kameraa.. pitää vielä pohtia..

9. mabo

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    E51 / Elisa
    Jos sulla on superzoom, tykkäät käyttää sitä ja kuljetat sitä mukansa, niin osta ihmeessä E66!

10. veber

veber

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Apple Iphone 5
    Jep, superzoomi löytyy ja kyllä se yllättävän paljon kulkee mukana, vaikka sillä kokoakin löytyy.. MUTTA tuli sitten ostettua tuo e66! Ei ainakaan vielä ole hirveästi miinuspuolia tullut ja kamerakin yllätti positiivisesti.. varmasti hyvän puhelimen ostin, pitää nyt alkuun tutustua kunnolla tuohon kun ei ole ollut nokialaista muutamaan vuoteen, niin vähän on hakusessa..

Kiitos kaikille kysymyksiin vastanneille/ehdotuksia antaneille!

Jaa tämä viestiketju