1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Nokia N81, N81 vai 6301?

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja Friday--, 31/12/07.

1. Friday--

Tykkäykset:
    0
    Noista kolmesta mallista pitäisi siis päättää uusi puhelimeni:

Nokia N80

Nokia N81

Nokia 6301

Olen vertaillun nokian sivuilla tietoja, mutta en ole päässyt oikein kunnolliseen päätökseen asiasta, joten kyselisin teidän mielipiteitänne asiasta.

Kännykältä siis hakisin:

- Iso näyttö (ja tarkka)
    - Musiikkiominaisuus
    - WLAN

Kiitos mielipiteistä!

2. Jessica

Jessica Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    140
    Puhelinmalli:
    S7 edge/iP5E/S6
    Tässä joitain ajatuksia. N80 on mun mielestä jo eilispäivän puhelin, eli sitä en kovin vakavasti enää pitäisi tuossa valintalistassa. N81:n ja 6301:n isoin ero lienee itse N-sarja vs. ei N-sarja ja tietysti käyttöjärjestelmä. N81 on series 60 puhelin, kun taas 6301 ei. Jos et tarvitse symbiania, niin asialla ei ole sinulle suurta merkitystä. Mutta juuri mm. musiikki- ja videopuolella luultavasti haluat asentaa lisäohjelmia puhelmeen, mikä ei juuri ole mahdollista 6301:ssa. Näytön koossa on myös eroa näiden kahden kohdalla, N81 näyttö on 2,4" kun 6301 on 2,0", näyttöjen värimäärät ja resoluutiot on samat. Lisää vertailuja voit tehdä itsekin joko Nokian sivuilla tai puhelinvertailu.com:ssa.

Noiden listaamiesi kolmen ominaisuuden näkökulmasta N81 on selkein valinta, mutta saatan olla vähän puolueellinen :) Oma N81 on toiminut todella hyvin. Se natisee yhä vain, mutta musiikkipuoli, wlan ja yleinen käytettävyys on olleet todella hyvät.

3. mustis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    6
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy Ace II/Lumia 520, Elisa
    Ota listalle vielä myös N82. Hinta aika liki N81:tä, mutta mielestäni laajempi valikoima ominaisuuksia.

4. Legge

Legge

Tykkäykset:
    0
    Minä kääntyisin myös N82:n puoleen (eikä tietysti N95:kaan ole poissuljettu). Tosin, jos tässä oli kyseessä perus N81, eikä 8GB, niin hintaeroa taitaa olla kuitenkin ~100 euroa.

Omaan käteen tuo N81 tuntui hieman halvalta rimpulalta avaussysteemin ja natinoiden osalta. Voihan noissakin tietty olla yksilökohtaisia eroja.

5. Jessica

Jessica Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    140
    Puhelinmalli:
    S7 edge/iP5E/S6
    Halvantuntuista ainakaan tosta minulla olevasta kappaleesta ei kyllä saa, mutta takakansi natisee kyllä.

Itse olin ostamassa N82 ensin, mutta päädyin sitten perus-N81:iin ja 4GB:n muistikorttiin. Ei ole kaduttanut.

6. Legge

Legge

Tykkäykset:
    0
    No tuo minun käpälöimäni kappale piti juurikin hirveää natinaa vähän joka nurkasta ja liukusysteemi oli löystynyt melko lailla. Toki nuo kauppojen testiyksilöt kuluvat nopeasti arveluttavaan kuntoon, joka varmasti hieman vääristää vaikutelmaa.

7. semi

Tykkäykset:
    0
    N80 - Valmistus lopetettu
    N81 - Peli- ja musiikkipuhelin
    6301 - Peruspuhelin, joka ei tule Suomen markkinoille
    ELI noista N81 ainoa vaihtoehto

8. villef

Tykkäykset:
    0
    Lähdettä tälle?

9. hiphei Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Tuo on UMA-puhelin ja ei siinä mitään estettä ole, miksei se Suomen markkinoille tulisi. Ilman UMA-liittymää siitä ei niin paljon iloa ole ja UMA-liittymää ei tarjoa kuin Saunalahti Suomessa.

10. Opferi

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    E90 & Sonera
    Jos hakusessa oli WLAN-tuella varustettu puhelin, niin ei tainnut tuo 6301 tukea WLANin kautta kuin sitä UMA-verkkoa. Ihan kuten 6136:kin.

Voi olla että muistan aivan väärin, korjatkaa ihmeessä.

Edit: olis tietty voinu ensin käydä Nokian sivuilla tarkistamassa. Tukee siis WLAN-tiedonsiirtoa.

11. hiphei Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Ei tue, ellei GPRS/EDGE:ä UMA-yhteydellä sellaiseksi lasketa.

Jaa tämä viestiketju