1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Nokia N80 käyttökokemukset

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja fumer, 3/5/06.

1. fumer

Tykkäykset:
    0
    Noniin, nyt alkaa näitäkin saamaan pikkuhiljaa kaupoista.

Linkkejä asian tiimoilta:

Suomenkielinen käyttöohje
    N80 speksit
    Livekuvia laitteesta
    N80 Vs. K800 3 megapixel camera shootout
    Mobile-Reviewin ennakkokatsaus laitteesta
    Infosyncin arvostelu
    S60 3rd edition softajuttua
    2GB muistikorttien hintaseuranta
    Teemoja

2. Hedgehog

Hedgehog Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    38
    Puhelinmalli:
    S7 Edge, iPhone6
    Re: Käyttökokemukset N80

Ja kyseessähän on "preview" ja tuo testattava laite on erittäin varhainen proto. Ennemminkin esikatsaus kuin arvostelu siis kyseessä.

3. semi

Tykkäykset:
    0
    Joo tänään tuli meille myyntiin. Nopean testauksen jälkeen ei E60:seen huomannut eroa. Kameran kun sai käynnistitettyä pienen etsimisen jälkeen menuvalikosta, käänsi puhelin valikon ja kuvan automaattisesti vaakasuoraan.

4. ssevon

Tykkäykset:
    0
    Vastauksia ketjusssa N80 esitettyihin kysymyksiin

Fumer:

Kuori ei tunnu ihan pankkiholvilta, sa väännettyä sivusuuntaan. Kokonaisvaikutus on kuitenkin oikein laadukas (selvästi "8000-sarjan" puhelin)

Crockett:

Kaikki minun näkemäni puhelimet olivat hopeiset

Wallu92:

Tietäkseni juuri mikään vanalle S60:lle tehty softa ei tässä toimi. Kääntäminen 3rd versiolle tosin pitäisi olla aika helppo nakki joten softaa tulee varmaan kohta enemmän. Täll hetkellä ohjelmia on about 20 markkinoilla. Tosin, tuntuu siltä, että ainakin N80:ssa on selvästi enemmän esiasennettua softaa kuin mihin on Noksuissa tottunut

5. MoonMan

MoonMan

Tykkäykset:
    23
    Tästä laitteesta nopealla tutustumisella jäi mieleen:
    - käsittämättömän hyvä kuvanlaatu
    - käsittämättömän tarkka näyttö
    - riittävän nopea softa (vihdoinkin myös Symbianissa)
    - nettiselain, joka löytyy jokaisesta uudesta (3rd edition) Symbianista. Eli tuo selausmenetelmä jolla näkee pienen osan sivusta kerralla, oikeesti toimii!
    - Kaunis design ja jämäkkä olemus.

- Ja vielä: Minä tahdon. :)

6. HemoHeikki

Tykkäykset:
    0
    Tässä puhelimessa on speksit sitä luokkaa, mitä minä toivoisin puhelimeeni. Harmittaa vain tuo liukukansitekniikka, koska puhelimen kun kerran tiputtaa niin se on hajalla... ja antaa puhelimelle muutenkin vähän laaduttoman tunteen (vrt. 6270).

Jostain olin lukevinani, että puhelimen akkukesto olisi kohtuullisen hyvä. Siinähän on kuitenkin BL-5B akku, joten jäi mietityttämään että mitenköhän hyvin pitää paikkansa moinen väite?

7. ssevon

Tykkäykset:
    0
    (jopa yllättävän) hyvin on akku kestänyt ainakin minun alkuhypistelyni, joskaan en vielä ole WLANia kokeillutkaan

8. Mettis

Mettis Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    134
    Puhelinmalli:
    iPhone 5S
    Isompaa näyttöä vain tuon puhelin kaipaisi..Kerroppas kun oot wlanin saanu wörkkiin ja miten pelitti!?

HemoHeikki: Nykyisin ei paljon 400-700e puhelimien ole enää tarkoitus tippua ja jos sen tiputtaa niin ei siinä voi ainakaan valmistajaa syyttää vedoten vaikka sliderin rakenteeseen tai läppään yms ja tiputtamisen kestävyydellä ole kyllä mitään tekemistä laaduntunteeseen!

9. samumanu Vieras

Kaksi tomosta sain eteeni mut enpä kumpaakaan ota käyttöön, omaksi en saanu mut ilmaiseksi saisin käyttää. En tiiä onko vika vai ominaisuus mut toi liukukansi on kummassakin aivan syvältä ja poikittain. Aukee/sulkeutuu todella hankalasti ja tökkien. Verrattuna 6270:aan ni ainaki noissa kahessa toi toimii todella huonosti. Mun N80 kokemukset jäi luultavimmin tohon, onneks on K750i ni ei tarvi masentua..

10. mustis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    6
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy Ace II/Lumia 520, Elisa
    Käsittääkseni kyllä kaikki koneet käyvät tiputtelu- ja paiskomistestit läpi ja hyvin on N70kin säilynyt vaikka on pari kertaa otteesta livennyt. Itse asiassa paremmin kuin moni vanhempi malli, ei jälkeäkään missään.

11. Vertikaali

Vertikaali

Tykkäykset:
    17
    tupla....

12. Vertikaali

Vertikaali

Tykkäykset:
    17
    Mulla ei oo ollut tuota ongelmaa, ja muutenkin mekaniikka on minusta keskimääräistä selvästi parempaa.

13. Paerae

Paerae Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Kuuminthottiii+Elisa:)
    duoda duoda.. kameran pitäs käynnistyä kun painat sitä laukasunappia pitkään pohjaan (yli 1.5 sek tai jotain)

pistetään nyt vihdoin omiakin kommentteja kun laitteita on myynnissä ja ketju auki :)
    + koko on todella kiva (vaikkakin keskimäärin sen 5mm paksumpi kuin nuo muut 3rd-ed-luurit)
    + web selain on jumalainen tällä resolla
    + kuvat todella hyviä (oikeassa valaistuksessa)
    + UI yllättävän nopea perustilanteissa

- pienenä miinuksena se että näppis aukeaa hieman liian helposti taskussa :(

[edit] sanumanulla on joku paska proto ilmeisesti.... mulla liukuu todella hienosti. :D ja oikean sormiotteen löydyttyä laitteen käyttö sujuu mallikkaasti täysin yhdellä kädelläkin.

Eli (oikean käden ohjeet):
    1. (laite auki) etusormi powernapin viereen koukuun puhelimen oikeaa sivua vasten. 2. pikkurillillä tiukka tuki puhelimen pohjasta (eli siitä missä on popport ja laturireikä. 3. muilla sormilla tuki akkua vasten.

vaatii hieman harjoittelua mutta sitten sliderin käyttökin onnistuu hienosti yhdellä kädellä. :)

14. Mettis

Mettis Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    134
    Puhelinmalli:
    iPhone 5S
    Mites toi gallerian nopeus? Miten nopsaa se aukee ja miten kuvat/videot aukee yms? Verrattuna esim N70:seen joka on tuskasen hidas tuossa hommassa, ehtii yleensä käydä kahvit keittämässä ennen kuin galleria on auki ja päivittynyt:D

15. HemoHeikki

Tykkäykset:
    0
    Onko mitään puhelinta tarkoitettu tiputettavaksi? Aivan, ei ole. Siltikin ja varsinkin kun puhelimesta maksaa sen 400e - 700e niin olisi ihan hyvä ettei se yhdellä kertaa leviä p*llun päreiksi kun se luiskahtaa vaikkapa taskusta betonille.

Siksi siis itse suosin kiinteämallisia puhelimia (N70), vaikkei ehkä nyt sigusta näy, koska ne yksinkertaisesti kestävät käyttöä paremmin.

16. JwL

Tykkäykset:
    0
    Mistäs porukka on oman puhelimen ostanu ja paljonko maksoi?
    Onko helsingissä (tai pääkaupunkiseudulla) yhtään kivijalkaliikettä josta puhelimen saisi ja millä hinnalla?

17. Nist Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    E90 ja Elisa, retroiluun 3310
    Mites, noita kuvia oon tihrustellu, mutten oikeen saa selkoa: onko tuossa kameran linssille jotain suojaläppää, vai onko linssi alttiina jatkuville rasvaisille sormenjäljille ja taskunpohjalla lilluville hiekanmuruille?

18. HemoHeikki

Tykkäykset:
    0
    Kamerassa ei ole suojaläppää, mutta tuossa kun äskein näpräilin hieman niin siinä näyttäisi olevan jokin macromoden valitsin... Eli onko puhelimessa macro? Tämä tuli yllätyksenä koska en ole lukenut moisesta aikaisemmin. Tuo liukukansi on kyllä huomattavasti jämäkämpi kuin 6270:ssa ja kohtuullisen pienikin tuo puhelin loppujen lopuksi.

19. mustis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    6
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy Ace II/Lumia 520, Elisa
    On siinä makro. Voitko ottaa kuvan vaikka kolikosta taqi tikkuaskista malliksi?

20. Touho..

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Htc one dual sim
    Onkos joku kokeillut toimiiko navicore kyseisessä laitteessa vai pitääkö odottaa päivitystä?

Jaa tämä viestiketju