1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Nokia N73 Music Edition vai Sony Ericsson k810i

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja Aksu#24, 25/10/07.

1. Aksu#24

Tykkäykset:
    0
    Olen ostamassa uutta puhelinta ja noiden kahden vaiheilla nyt sitten olen. Kummassa parempi kamera? Parempi soitin? Kertoilkaa plussia ja miinuksia noista kännyköistä.

2. t_makela

t_makela Puhelinaddikti

Tykkäykset:
    408
    Puhelinmalli:
    Nexus 6P+Huawei Watch
    Hyvässä ja kohtalaisessa valaistuksessa kuvat on molemmilla yhtähyviä, mutta heikossa valaistuksessa K800:lla saa parempia kuvia. Musiikkisoittimena äänenlaatu on kummassakin samankaltaista ok-tasoa. Molemmissa on joystickit, jotka ei oo mitään über-laadukkaita eli voi hajota. Molemmat tukevat java-ohjelmia, mutta N73ME:ssa pyörii myös S60-ohjelmat. Suurimmat erot:
    K800
    -huono linssin suojus (voi avautua taskussa)
    -pienempi näyttö (2,2'')
    -ei edgeä
    +nopeampi peruskäytössä
    +kuvan laatu hämärässä (oikea salama)
    +/- ei ole älypuhelin, josta johtuu hyvä nopeus peruskäytössä
    +Rajallinen multitasking javaohjelmissa

N73ME
    +suurempi näyttö (2,4'', hyvä etenkin netin käytössä)
    +hyvä nettiselain mukana
    +edge
    -hitaus voi häiritä jotakin, mua ei pahemmin
    +/-älypuhelin eli voi käyttää s60-ohjelmia
    +multitasking

Ehkä suurin kysymys on, että haluatko enemmän ja parempia ohjelmia/pelejä/etc ja hieman hitaamman puhelimen?
    Jos vastaus on kyllä -> N73ME, muutoin K800i.

3. Aksu#24

Tykkäykset:
    0

Mutta tarkoitin k810i eikä k800i, et varmaan lukenut huolella mutta ei se haittaa. =D

4. t_makela

t_makela Puhelinaddikti

Tykkäykset:
    408
    Puhelinmalli:
    Nexus 6P+Huawei Watch
    Oho... Otetaan ne silmät käteen ja luetaan kunnolla. =)

Toi vertailu kuitenkin pitää paikkansa sillä K810i on täysin sama puhelin kuin K800i, ainoastaan näppäimet ja kuoret (ja samalla kameran suojus) on vaihtunut uuteen. K810i:n pinta muuten kerää todella helposti sormenjälkiä, että se tulee näyttämään käytön jälkeen aika törkyiselta.

5. Byobbi

Byobbi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    4
    Puhelinmalli:
    Nokia 1110i
    Muistelisin, että tuossa K800i:ssä onpi vain 2 tuuman (2") näyttö. Eli ero N73:n näyttöön on 0,4 tuumaa

6. Aksu#24

Tykkäykset:
    0
    Nyt oon sit kääntyny tuon N73 ME:n puoleen, kun sitä on tunnuttu kehuttavan foorumeila joita olen lukenut. Saan tuon vielä Gigantista suht halpaan hintaan 299e.

7. jaagi

Tykkäykset:
    0
    Itse en ole nokialaista miettinyt vaan kova pohdinta tuon k800i ja k810i:n välillä. hintalappu samaa kaliberia, joten todella vaikea päätös :S k810i olisi ohuempi ja muutenkin hieman sirompi, mutta jotenkin tuntuu että k800 olisi parempi.. en tiedä..

8. t_makela

t_makela Puhelinaddikti

Tykkäykset:
    408
    Puhelinmalli:
    Nexus 6P+Huawei Watch
    Eipä noiden koossa ole paljoakaan eroa. K810i on hitusen ohuempi linssinsuojuksen kohdalta, mutta muuten on samat mitat. K810i:n näppäimiä kannattaa käydä jossain liikkeessä kokeilemassa, koska eivät ole sieltä tavallisimmasta päästä.

Vertailukuvia K800 vs K810
    http://mobile.csonline.com.cn/SJPC/200706/t20070628_692619_2.htm

9. jaagi

Tykkäykset:
    0
    ongelma vaan on, että asun itä-suomessa ja varsin pienessä kaupungissa, jossa ei ole myytävänä kumpaakan puhelinta tietääkseni, joten testaus on vaiketa :D siksi toivoisin omistajien mielipiteitä näistä kahdesta puhelimesta(varsinkin k810 näppäimistä) :)

Jaa tämä viestiketju