1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Nokia n70 ja sähköposti

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja jancce, 9/1/06.

1. jancce

Tykkäykset:
    0
    Mahtaiskos kellään olla tietoa mikä voi mättää kun menen luurilla soneran postipalvelimelle, niin kyllähän se postit hakee mutta kun ei suostu lähettämään. Siinä vaiheessa kun kun näyttöön tulee lähetetään palkki niin kertoo että ei voi lähettää ja käskee tarkistamaan postiasetukset. Saapuvan ja lähtevän palvelin on sama mail.inet.fi. Tuntuu että olen kaikki asetukset käynyt läpi ja muuttanu niitä mutku ei. Ei niitä asetuksia niin paljon ole.

2. Lende

Tykkäykset:
    0
    Mikä matkapuhelinoperaattori sulla on?

3. lartsi

Tykkäykset:
    9
    Puhelinmalli:
    Vaihtuva...
    Mulla ainakin lähtevän postin palvelin ja saapuvan postin palvelin on eri.

Jos sulla on sama osoite kummassakin, niin voisiko se olla syynä? Vai pitääkö sen todella olla sama lähtevässä ja saapuvassa palvelimessa.

Mulla on esim. saunalahti operaattorina ja luukku.com -sähköposti ja lähtevä ja saapuva palvelin on eri.

4. Timpuli

Tykkäykset:
    1
    Luulen, että sinun tarvii määrittää lähettävä palvelin matkapuhelinoperaattorisi antaman/ ilmoittaman "asetuksen" mukaan ts. vastaanottava ja lähettävä palvelin ei ole sama.

5. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Jos on Soneran liittymä ja sähköposti käytössä niin silloin lähtevä/saapuva palvelin on sama, mail.inet.fi.

Jos taas toisen operaattorin liittymä niin lähtevän postin palvelin pitää muuttaa.

6. jaskavaan Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    119
    lähtevän mailin serveri on aina operaattorin oma serveri, riippumatta mistä olet ottanut mailin.

mä en saanu anopin 6101n luukun tulevia maileja, lähtevät pelaa ok. elisan tuki kertoi, että mtv3n luukku on ilmeisesti tehty siten ettei siihen pääse kiinni puhelimella ollenkaan. onko tietoo onko se totta?

7. PianoPS

Tykkäykset:
    6
    Seuraavat asetukset ainakin itselläni N70:ssä toimivat (liittymänä Sonera):

Sähköpostiasetuksiin:

- postilaatikon nimi: Sonera Email (esim.)
    - Käytett. yhteysosoite: Internet
    - oma sähköpostios.: tähän sähköpostiosoitteesi
    - lähettävä palvelin: mail.inet.fi
    - lähetä viesti: heti
    - Käyttäjänimi: tähän käyttäjätunnuksesi
    - salasana: tähän salasanasi
    - vastaanottava palvelin: mail.inet.fi
    - postilaatikon tyyppi: POP3
    - Suojaus (portit): Ei käytössä
    - APOP-todentaminen: Ei käytössä

Yhteysasetus, jota tuo Sonera Email käyttää:

- Yhteyden nimi: Internet
    - Siirtotie: Pakettidata
    - Yhteysosoitteen nimi: internet
    - Käyttäjänimi: Ei mitään
    - Salasanan kysely: Ei
    - Salasana: ****
    - Todentaminen: Normaali
    - Aloitussivu: Ei määritelty

Jotain voisi varmaan olla toisinkin, mutta noilla olen pärjännyt ihan "ulkomaillakin"...;)

8. jancce

Tykkäykset:
    0
    Näin on mullakin asetukset mut kun ei vaan toimi. Kattokkaas kun mulla oli samat asetukset noksun 6600 ja toimi hienosti ja broidi osti kans n70:sen ja sillä on samat asetukset ku mulla nyt, mut sillä toimii ja sillä on soneran netti ja puhelinliittymä. Ei saatana mee kyl jakeluun. mun operaattori on saunalahti. Täytyy varmaan koodaa soneralle ja kysyy et mitä v....a!!

9. nujumi

nujumi

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 820, E71, 9300
    Jos sinulla on liittymänä Saunalahti, niin tuon lähettävän palvelimen pitää olla silloin posti.saunalahti.fi

10. nujumi

nujumi

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 820, E71, 9300
    Kyllä luukku sähköpostin pystyy lukemaan matkapuhelimella. Siihen vain pitää ostaa plus palvelu, joka lisää siihen pop3 / imap tuen. Se pitää löytyä sähköpostista, että lukeminen matkapuhelimella olisi mahdollista. Itsellä on ollut kohta vuoden luukkussa tuo plus palvelu ja hyvin on onnistunut sähköpostin lukeminen omalla matkapuhelimella (Nokia 6670).

11. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Eikös tuossa niin sanottu vai jäikö sinulta jotain ymmärtämättä?

Soneralla meiliserveri on mail.inet.fi ja se on luonnollisesti käytössä molemmissa kohdissa jos kumpikin palvelu on Soneralta.

12. jancce

Tykkäykset:
    0
    Kiitoksia kaikkille jotka päätänsä vaivasi, asia on kunnossa.

13. AEIMAENKAEKI

Tykkäykset:
    0
    Olisin kyllä eri mieltä tuosta väitteestä. Tottakai ensisijaisesti käytetään sen palveluntarjoajan smtp-serveriä keneltä palvelu otetaan, ei operaattorin. Esimerkkinä: mulla on elisan liittymä ja käytössä Yahoon sähköposti, joten tulevan meilin serveri on pop.yahoo.com ja lähtevä smtp.yahoo.com. Kuten huomaat, niin lähtevän postin palvelimella ei ole mitään tekemistä elisan meilipalvelimen kanssa. Elisalta on käytössä vain internet-asetukset.

Toisaalta saapuvalle ja lähtevälle postille voidaan ottaa käyttöön eri palveluntajoajien asetukset. Eli tuleva on esimerkiksi Yahoolta ja lähtevä Luukulta.

14. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Ensisijaisesti perus systeemeissä käytetään intrnetyhteyden tajoajan SMTP palvelinta, kahdesta syystä, toivottavasti mailmalla ei ole yhtään avointa SMTP palvelinta, eli ei siis voi muuta käyttää, toinen syy on se että operaattorit tukkivat myös roskapostin vuoksi 25 porttia, jolloin vaihtoehdoksi ei senkään takia jää kuin yhteyden tarjoajan SMTP palvelin.
    GPRS käytössä yhteydentajoaja on yleensä sama kuin matkapuhelinoperaattori (lähipiirineen).

Jos email palveluntarjoaja tukee SMTP palvelimella kirjautumista voi se silloin sallia käytön oman verkon ulkopuolelta, tämän käytön mahdollisuus riippuu siitä tukeeko maili clientti haluttua kirjautumista ja päästääkö intrnetyhteyden tarjoaja liikenteen ylos 25 portista. Jotkut saapuvanpostin palvelimet toimivat myös lähtevänä ja sallivat lukemisen jälkeen lähettää ilman SMTP palvelimelle kirjautumista, Tämä tietenkin vaatii sitä että enen lähettämistä on luoettava postia, tai ainakin kirjauduttava, mikä lisää joka tapauksessa vaivaa.

(pitää myös muistaa että vaikka SMTP palvelin vaatisi kirjatumista, ei se tee lähättäjän tiedoista juuri sen luotettavampaa)

Jos emailpalvelun tarjoaja tukee salattua liikenettä SMTP palvelimeen ja siis kirjautumista ja ei siis käytetä salaamattomassa liikenteessä normaalia 25 porttia, niin lähettäminen onnistaa varsinlaajasti intrnetyhteyksissä, tämä tietenkin edellyttää että päätelaite tukee asiaa ja on edes jotenkin riittävän tehokas hommaan. Tämä on firmakäytössä toivottavasti minimi vaatimus sähköpostin käyttöön talonulkopuolelta. Toivottavaa olisi tietenkin että itse viestitkin salattaisiin, mutta sitä on varmaan turha suuremmin toivoa, mutta tuo auttaa jo "sisäisen" postin turvallisempaan liikutteluun.

Onko toki yhteyksiä joissa ei ole SMTP palvelua, ja portteja tukittu muidenkin käyttämiseen, nämä ovat toki lähinnä sopimuksettomia soittosarjapalveluita, silloin helppoon lähettämiseen jää WWW palvelut.

Eli ensisijaisesti käytetään yhteydentarjoajan SMTP palvelinta Ellei salattuun ole mahdollisuuksia.

En tiedä aivan mitä tarkoitat?
    Jos käytetään ilman kuoruruksia olevaa perus asiakasohjelmaa, niin ei voi käyttää kuin sitä mitä yhteydentarjoaja tarjoaa, vuosia sitten oli toki verkko puollollaan avoimia SMTP palvelimia ja oli aivan sama mitä käytti, mutta siitä on aikaa...
    Jos tarkoitat ylempänä mainittuja vaihtoehtoja niin en tiennyt luukkua niin monipuoliseksi.

Jaa tämä viestiketju