1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Nokia N70 hävitti tekstiviestit

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja ilona, 1/1/07.

1. ilona

Tykkäykset:
    0
    Moi,

osaatteko sanoa mistä kiikastaa:

Nokia N70 hävitti tekstiviestit "Saapuneet" -kansiosta ja myös "Lähetetyt"-kansiosta. Mikä neuvoksi? Saanko hävinneitä viestejä mitenkään takaisin ja miten voisin estää tällaista tapahtumasta jatkossa?

Kiitos neuvoista!

2. kermis

Tykkäykset:
    1
    oliko viestisäiliö vaihdettu muistikortille ja sittemmin muistikortti otettu pois puhelimesta, kortti formatoitu tai tullut jokin muu laitehäiriö?

tuo tulisi lähinnä ensinmäisenä mieleen

3. ilona

Tykkäykset:
    0
    Moi,

kiitti kermis vastauksesta.

Muistikorttiin en ole koskenut, laitehäiriöitä ei ole ollut. Puhelin on enimmäkseen kiinni ja ja pöytälaatikossa, koska on tällä hetkellä kakkospuhelimena. Esim. valokuvat löytyvät kuten aiemminkin.

Muutama päivä sitten viimeksi avasin ja latasin puhelimen ja tuolloin kaikki oli ok. Tässä välissä ei ole sattunut mitään ja puhelin on ollut suljettuna kotelossaan pöytälaatikossa.

Auttaakohan saapuneiden viestien siirto omaan kansioon tms. suojaamaan ne?

4. Spemu

Spemu

Tykkäykset:
    0
    Tää on varmaan aika turha neuvo,mutta tsekkaa viestit kohdasta "sim kortin viestit"

5. ilona

Tykkäykset:
    0
    Moi,

kiitti vinkistä, tsekkasin SIM-kortin viestit - ei sielläkään mitään. Ne ovat siis vaan yksinkertaisesti hävinneet.

Onko muilla käynyt näin? Ja miten voisin varmistaa, ettei näin tapahdu toiste?

6. redi1

Tykkäykset:
    0
    Mulle kävi samoin. Oli reilu megatavu viestejä muistissa, kansioihin siirreltynä lähettäjän mukaan suurimmilta osin.

Viestit katosivat, tiedostonhallinnan "Muistin Tiedot" kohdan mukaan ne silti vievät muistia kortilta.

Koetin vaihtaa käytettävää muistia ja puhelin kopioi pitkään viestejä omalle muistikortilleni, pois siis puhelimen muistista.

Nyt ne vievät 1Mt molemmilta, + sen jälkeen tulleet viestit, vaan itse pääasia katosi. :p

Niin, ja nyt puhelin ei edes kopioi viestejä puhelimelta kortille, tai päinvastoin, kun vaihdan käytettävää viestimuistia.

7. PianoPS

Tykkäykset:
    6
    Ei ole itselle sattunut, mutta löytäisköhän PCSuiten "viestit" ja synkronointi tai tietojen päivitys luurista noita kadonneita?

Jos viestit ovat puhelimen muistissa, niin muistikortille varmistuskopioidun "puhelimen muisti" -tiedoston palautus voisi myös palauttaa nuo kadonneet viestit.

Noita kopioita on itsellä tapana tehdä ainakin kerran viikossa mm. tuon takia.

8. Spemu

Spemu

Tykkäykset:
    0
    Uskon että ne jossain on kyllä tallessa,kun yleensä ne ei yhtäkkiä kokonaan häviä. Tai voihan tietty hävitä mutta en vain uskoisi

9. ilona

Tykkäykset:
    0
    Moi taas,

ok, kiitos vinkistä. Otan neuvosta vaarin ja ryhdyn myös säännöllisesti varmuuskopioimaan. PCSuitea en ole käyttänyt, mulla on mac. Mulla on ollut tämä kännykkä vasta pari kuukautta, joten tässä taitaa olla paljon opittavaa. En ole käyttänyt Nokiaa vuosiin, joten jo siihenkin totuttelu ottaa aikansa. Ja sitten tietty nämä kaikki hienot ominaisuudet, jotta saisi puhelimesta mahdollisimman paljon irti.

Mutta minkä takia ne viestit voivat hävitä? Onko kyseessä ns. tietokone ja ominaisuus, eli pitää vain hyväksyä että joskus näin käy, vai onko puhelimessa vika tai virus ja kun kerran käy näin, niin voiko tätä tapahtua useinkin? Miten esim. sinä, redi1, nyt varmistelet viestisi tai oletko käyttänyt huollossa tms.?

Muuten, näistäkin vinkeistä viisastuneena, onko teillä kokeneemmilla N70-käyttäjillä antaa lisää vinkkejä aloittelijalle? Siis ihan vaikkapa muustakin käytöstä yleensä. Tosin olen huomannut, että näin oppii paljon, kun ns. menee perse edellä puuhun. Pakko oppia! :)

10. redi1

Tykkäykset:
    0
    Luovuin tallentelusta ja kansioihin kopioinnista, Viestit -osio toimiikin nopeammin kun on vähän viestejä vain muistissa. Kohta puhelimen vaihto edessä kun oon turhautunut N70 (tai lähinnä Symbian ympäristön) bugisuuteen, hitauteen ja akunsyöntiin. :p Vinkkejä hmm.. Noh, kannattaa hakea Autolock -softa että näppis menee itsestään lukkoon itse valitun ajan jälkeen. Valmiustilan kytkeminen pois on myös vaikuttanut hieman akun varauksen kestoon, tai sitten mutu vaan. :)

Jaa tämä viestiketju