1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Nokia N70+Elisa+Haittatekstiviestit

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja casparto, 21/12/07.

1. casparto

Tykkäykset:
    0
    Hei, puhelimeeni alkoi tulla noin kuukausi sitten tekstiviestejä kahden kappalleen sarjasssa tämmöisestä osoitteesta kuin: http://dl1.sms247.tv/bin/get/1/ ja joku numerosarja+nimi (esim d5234bdf6c357038c2f7d10474f98812/kijkdoosroodkappie.
    Tulevat tekstiviestit maksavat 0,85e/kpl. Viime puhelinlaskussani niitä oli 28 kpl.
    Lukuisista yrityksistäni huolimatta en ole saanut yhteyttä Elisaan kysyäkseni asiaa. Joten hyvät kanssaihmiset, miten saisin moisen roskan loppumaan? Käytössäni on F-secure virustorjunta, mutta en ole löytänyt mitään haittaohjemasuodatinta joka kävisi N70:seen.
    Joten jelpatkaapa.

2. eeroolli

Tykkäykset:
    0
    haittatekstarit

Eli ei muuta kun soitto Elisan asiakaspalveluun ja he kyllä hoitanevat asian tekstiviestikeskuksesta käsin.

3. casparto

Tykkäykset:
    0
    Okei. Kiitos palautteesta eerolli. Hyvät Pyhät Kaikille!
    casparto

4. Aslak

Aslak

Tykkäykset:
    1
    Tilattu palvelu

Uskon kyseessä olevan wapin kautta "vahingossa" tilatusta palvelusta. Olet jossain wapilla käydessä kuitannut suostuvasi tällaisiin säännöllisiin lähetyksiin. Kyse ei siis ole haittatekstiviesteistä vaikka haittaavathan ne kun maksavat. Miten päästä niistä eroon? Jos copy pasteaisit tänne foorumille sen koko viestin niin voitais katsoa mistä se tulee. Elisan asiakaspalvelu ei voi puuttua asiaan jos kyse ei ole Elisan omasta palvelusta. Lähetykset voi keskeyttää olemalla yhteydessä palveluntarjoajaan.

Mistä tiedän em. Jubinat? Olin itse vastaavissa ongelmissa vuosi sitten mutta löysin palveluntarjoajan sain irtisanottua palvelun jonka olin typeryyksissäni tilannut. Ja kyseessä oli siis Elisan liittymä.

Hyvää Pääsiäistä ja rattoisaa Juhannusta kaikille!

5. ringos

Tykkäykset:
    0
    http://dl1.sms247...

Hei! Mulle tulee myös tekstareita casparton mainitsemasta osoitteesta http://dl1.sms247.tv/bin/get/1/
    Onko kukaan löytänyt palveluntarjoajaa? Pitäisi saada irtisanottua tuo palvelu. Googlesta tuli monta hollanninkielistä hakutulosta tuolla osoitteella.

6. saila-1

Tykkäykset:
    0
    Apua niin minullekin ja

50€ laskukin jo tullut kyseisistä viesteistä.
    Operaattorina Sonera ja eivät asiakaspalvelun mukaan voi sulkea tuota.....
    pitää kuulemma vaihtaa puhelin numeroa jos lähettäjää ei löydy......??

7. skeezer

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia E66 / Saunalahti
    Googlella löytyi tällainen keskustelu Suomi24.fi:stä, jossa nimimerkki kkcrow tarjoaa ratkaisua. Lisää asiasta ja toinen ratkaisu löytyy täältä.

Eli noiden mukaan kyse on palveluntarjoajasta nimeltä Cellorado, ja palvelun saa suljettua joko lähettämällä STOP-viestin heidän palvelunumeroonsa tai ottamalla yhteyttä heihin nettisivujen palautelomakkeella.

8. ^^JuZZe

Tykkäykset:
    5
    Jaahas, tosta se mun yli 200e lasku johtu.. Että v*tuttaa tommonen, hienoo heittää 200e ku kaivoon..

Edit: Ja mullakin N70 (onneks enään vähän aikaa) ja elisa liittymä!

9. JPW™ Vieras

Ollu joskus aikoinaan itsellä lähellä tilata samasta palvelusta joku/jotain, mut Jamba!n tulon jälkeen olin melko tarkkana noiden kestotilausten takia, jolloin luin tarkasti kaikki tilausehdot. Nykyäänhän ei ole enää tarvetta tilata tai maksaa mistään, kaiken saa jo ilmaiseksi(soittoäänet, teemat ym.).

10. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Ei tartte maksaa välttämättä.. kuluttaja-asiamiehelle vaan viette jutun jos se on kusetusta. Mä en ainakaan maksaisi. Haistattasin paskat ja tekisin rikosilmotuksen mielummin. Joka palvelusta mikä tännekin tarjotaan, pitää lukee selvät ehdot. Jos näitä ei ole ymmärtäny, se tietty on jokasen oma moka. Mutta tollaset just käärii miljoonia jos niitä ei vaan pysäytetä.. porukka vaan maksaa suosiolla. Pitäs nyt joku viisaamman selvittää, pitääkös tänne Suomessa olevien palveluiden olla suomeksi jos ne on täälä tarjolla kuitenkin. Siihen seikkaan vois vedota ainakin, jos mahdollista. Valitus kun on tehty, perintä keskeytetään.

11. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    http://www.sms247.tv/

To contact customer care please call: 800-8971499

Ei se ole muuta kuin Hollannista samanlaset tyypit jurnuttamassa, eipä noista tiedä jos ei syvemmin tutki. En osaa hollantia... ompa kumma. Minkä lie ählämivaltion kusetuspalvelun ootte onnistunu tilaamaan? Sinne vaan solkottamaan ja sivuilta lippua kattomaan.

Toi on sellanen ongelma ollu ainaki jo kesästä asti monille Suomessa ja tuttua jo ulkomailla. Taisi siitä tiedottaa jo aikasemminkin joku, osoite vaikuttaa tutulta.

12. skeezer

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia E66 / Saunalahti
    Mielestäni lain mukaan pitää olla ja varmasti kaikki palveluntarjoajat tätä noudattavatkin vaikkei kotipaikka Suomi olisikaan. Siihenhän riittänee suomenkielinen mainos tai nettisivu ja suomenkieliset palvelun käyttöehdot, tulivatpa viestit mistä maasta tahansa.

Nykyään näkee paljon samankaltaisia "kännykkäviihdemainoksia", joissa luvataan halvalla tai jopa ilmaiseksi jotakin. Samalla kuluttaja tulee epähuomiossa liittyneeksi johonkin klubiin, jonka jäsenyys maksaa monta euroa viikossa. Ainakin televisiomainoksissa tästä liittymisestä mainitaan ja kerrotaan miten palvelu suljetaan (lienee laissa säädetty). Nämä ohjeet vain ovat hyvin pienellä tekstillä, eikä niitä ehdi lukea jos keskittyy itse mainokseen. Jälkikäteen sitten selvitellään mihin on liitytty ja miten moisesta roskasta pääsee eroon.

Sitä en tiedä onko joku epähuomiossa liittynyt tällaiseen klubiin vai ei. Joka tapauksessa Euroopan Kuluttajakeskuksen sivuilta löytyy aiheeseen liittyvä uutinen.

13. samumanu Vieras

Sivuilla lukee selkeästi että kyseessä on kestotilaus, kyllä tällöin on kuluttajallakin jotain vastuuta. Jos menee tilauksen tekemään niin kyllä se pitää maksaa, tietää mistä on mitäkin tilannut, osata ohjeiden mukaan se keskeyttää jne jne.

Eli elkää hyvät ihmiset tilailko mitään jos ette täysin ymmärrä mitä ootte tekemässä, lukekaan ne ohjeet yms tarkkaan. Ikävä kyllä harvinaista nykyään ja suruksenne on pakko todeta et oma aatteluni kallistuu nyt HIUKAN siihenkin suuntaan et sitä saa mitä tilaa..

Toki jos ei todellakaan ole heiltä mitään tilannut onkin asia täysin toinen.

14. kimmo Vieras

Ja itse olen sitä mieltä että tällaisilla palveluilla rahastajat pitäisi pistää linnaan, omaisuus takavarikoida ja lahjoittaa kolmannen maailman nälkää näkeville lapsille.
    Soittoäänet, taustakuvat sun muut "lisäarvot" luuriin jotenkin vielä hyväksyn, kuten myös niistä veloittamisenkin, varsinkin jos laskutus tapahtuu käyttäjän tilausten perusteella. Sitävastoin nämä nykyiset "lähetä tekstari, liityt klubiin, lähetämme korkeintaan 15kpl 5€ maksavia tekstareita vuorokaudessa"-palvelut pitäisi laissa kieltää.
    Miten ihmeessä saa nykyaikana rosvota laillisesti rahaa ja operaattoritkin tämän hyväksyy ihan mutinoitta.

15. espenleka

espenleka Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Yksinkertaisesti siksi, että se on *laillista*. Eipä siinä ole operaattorilla mitään sanottavaa, jos kaikki menee operaattorin näkökulmasta säädettyjen lakien puitteissa. Operaattorihan on vain välikätenä asiakkaan ja yrityksen välisessä liikenteessä.

Se nyt vaan on tyhmää tilata ja maksaa mitään ilman, että tutustuu tuotteeseen ja toimitusehtoihin riittävästi etukäteen.

16. kimmo Vieras

Operaattorilla on paljonkin sanomista siitä, minkä palveluntuottajan kanssa tekee sopimuksia. Itse en ole ikinä ymmärtänyt sellaista, että rahan vuoksi pitäisi suostua mihin hyvänsä. Jos/kun puheena oleva yritys on päätynyt jo Euroopan Kuluttajakeskuksen sivuillekin, niin itse viimeistään siinä kohtaa sanoisin palvelusopimuksen irti. En myöskään voisi työskennellä tallaisessa yrityksessä.
    Tästä asiasta täysin samaa mieltä ja täällä linkitetyiltä sivuilta löytyykin selvät ehdot mitkä lukemalla pitäisi riittävän selvästi tulla jokaiselle selväksi mistä kyse.
    Eri asia sitten jos esim. jollain matkapuhelimella netissä liikuskelee, eikä ihan joka sivustolta kaikki käy hetkessä selväksi.
    Oli miten oli, kun operaattorit eivät tekisi tällaisten kanssa sopimuksia, tahi näihin olisi selvät lakipykälät, niin näiltä satojen eurojen laskuilta luultavasti vältyttäisiin.

Jaa tämä viestiketju