1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Nokia Musiikkikauppa

Keskustelu osiossa 'Ovi by Nokia', aloittaja pinpal, 26/3/08.

  1. pinpal

    Liittynyt:
    10/2/04
    Viestit:
    224
    Tykkäykset:
    9
    Nyt se on avattu Suomessakin:

    www.nokia.fi/musiikkikauppa

    Onko kokemuksia? Valikoimat näyttää ihan hyviltä mutta kun N80 ei taida tukea DRM-suojausta homma menee vähän hankalaksi. Pitäisi kai ensin polttaa kappaleet CD:lle ja sieltä siirtää puhelimeen. Kappaleiden automaattitunnistus ei toimi ainakaan PC suiten musiikin siirrolla kuin kokonaisten levyjen kohdalla joten vähän säätämiseksi menee.
     
  2. R-Pelle

    Liittynyt:
    15/8/02
    Viestit:
    329
    Tykkäykset:
    0
    [narina]
    Piti käydä katsastamassa mutta ei tuota tule käytettyä kun siellä tarjotaan pelkästään DRM-shittiä jota voi toistaa pelkästään Windows Media Playerilla ja joillain Nokian puhelimilla. Eli kun Nokia kahden vuoden päästä toteaa että musiikkikauppa ei tuotakaan tarpeeksi ja pistää homman pakettiin, ostettuja kappaleita ei enää kuunnella sen jälkeen. Muualla maailmassa ollaan jo pikkuhiljaa sopeutumassa markkinatilanteeseen ja jättämässä nuo suojaussysteemit...
    [/narina]
     
  3. samumanu Vieras

    Pakko yhtyä täysin edelliseen mielipiteeseen, itse kuuntelen musiikkia vain se:llä ja onkelmiahan ton kanssa vaan tulee.
     
  4. Tehy03 Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    3/12/03
    Viestit:
    963
    Tykkäykset:
    82
    Puhelinmalli:
    iPhone 7
  5. taistoj

    Liittynyt:
    27/3/08
    Viestit:
    6
    Tykkäykset:
    0
    Nokian musiikkikaupan suoratoisto ja asiakaspalvelu

    Tilasin pari viikkoa sitten Nokian musiikkikaupan suoratoistotilauksen, joka maksaa 10 euroa/kk.

    20.3 huomasin, että palvelu ei enää toimikaan. Laitoin saman tien palautetta tukikanavan kautta. Suoratoisto ei toimi vaikka yritän eri koneilla ja eri selaimilla (IE tai Firefox, jossa IE Tab). Media bar yrittää "Ladataan mediakäyttöoikeutta", jonka jälkeen tulee virheilmoitus "Virhe uudelleenlisenssoinnissa Käyttääksesi suoratoistoa, tarvitaan uusi tilaus".

    2 kertaa olen laittanut palautetta palvelussa olevan linkin kautta mutta en ole saanut vastausta. Eilen soitin Nokian vaihteen kautta heidän asiakastukeensa. Pääsin aika pian läpi mutta "yhdistän tekniselle henkilölle" odotus kestikin reilun puoli tuntia. Ystävällinen kaveri lupasi palata asiaan mutta ei tuntunut ainakaan heti tietävän mistä vika johtuu.

    Mielestäni tuo suorakuuntelumahdollisuus 10 euron kuukausihintaan on ihan pätevä. Mielelläni jatkaisin kun saisivat sen pelaamaan. Firefoxillakin toimii kun asensin Nokian ohjeiden mukaan IE Tabin. Hyvä idea, että saa suuren valikoiman, jota saa kuunnella järkevällä kuukausimaksulla. Ostaa sitten jos huvittaa.

    Pari päivää on taas mennyt eikä palvelu ole pelannut eikä kukaan ole ottanut yhteyttä. Ei ole tullut meiliäkään.

    Jos Hesari ei tule postilaatikkoon aamulla ja siitä soittaa asiakaspalveluun niin heti pääsee läpi. Lisäksi luvataan tuoda lehti seuraavana päivänä tai jopa samana päivänä. Pahoitellaan, korvataan ja yritetään heti ratkaista ongelma. Nokian kanssa ei nyt tunnu oikein toimivan sama peli..

    Harmi, koska oikeasti haluaisin käyttää tuota palvelua.

    _ _ _ _

    Tilanne jatkuu, 31.3 eikä ole tullut yhteydenottoa. Täytynee taas huomenna jonottaa puoli tuntia tekniselle henkilölle. Siis 11 päivää on mennyt 30 päivästä, että palvelu ei ole toiminut.
    _ _ _ _ _
    3.4. Otin eilen yhteyttä taas puhelinpalveluun. Pääsin nopeasti läpi ja tapaukseni löytyi nimellä. Minut yritettiin yhdistää taas tekniselle henkilölle, jolle jonotin viimeksi 35 min. Ehdotin, että eiköhän odotella kun he ovat keksineet ongelmaan ratkaisu. Minulle myös luvattiin hoitaa hyvitysasia kun ensin saataisiin palvelu toimimaan. Asiakaspalveluihminen yritti selittää, että kun heillä on niin kiire siellä. Siihen sanoin ystävällisesti, että eiköhän tehdä niin, että me molemmat hoidamme omat murheemme ja hän ei vaivaa minua heidän resurssiongelmilla... Puhelun lopuksi sain kuulla jopa pahoittelun.

    Ystävällistä siis oli mutta ilmeisesti heillä ei ole hajuakaan miten ongelma korjataan ja milloin ottavat seuraavan kerran yhteyttä - vai ehdinkö minä ottamaan. Ihan liikaa annetaan vastausta tekniselle henkilölle. Enhän minä oikeasti halua mitään teknistä löpinää kuulla vaan saada arvion milloin palvelu taas toimii. Alan nyt tajuta Applen ajattelutapaa (olen Apple-fani kouluarvosanalla 8), että kaiken pitää toimia vaikka sitten suljetussa ympäristössä. On harmi ja hieman surkuhupaisaa, että tämä musiikkikauppa on rajattu toimimaan tietyllä selaimella, tietyllä käyttöjärjestelmällä, music bar -lisäpalikalla ja se ei silti toimi.

    Siis toimimaton osa on suoratoisto - se selvennyksenä. Tai en kyllä ole yrittänytkään ostaa yksittäiskappaleita.
     
  6. Hedgehog

    Hedgehog Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    15/10/04
    Viestit:
    4006
    Tykkäykset:
    38
    Puhelinmalli:
    S7 Edge, iPhone6
    Koskas se Nokia Comes With Music alkaa sitten? Eihän tämä Nokia Music Store tuo mitään mullistavaa uutta mukanaan, nyt voi sitten vaan ladata biisit suoraan puhelimeen, jos haluaa siis musiikistaan maksaa..

    Eikös Sony Ericssonilla muuten ole ollut vastaava toiminto jo vuosia? Oliko sen nyt Play Now! Samaa DRM paskaa.
     
  7. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    42688
    Tykkäykset:
    363
    Puhelimeen on voinut musiikkia ladata pitkään, mm. Nokia on suomessa markkinoinut Sanoma WsOyn musiikki kauppaa, jos hyvää ola se että luuri ostoksen jälkeen sai "litteran" jolla saman kappaleen sai ladata PClle, toki sitä DRM sontaa kaikki.
    SE on myös ollut kauppa yhteistyössä, mutta tavallaan omaa kauppa virittelee myös nyt, ja taisi aukaista Suomessa myös hijan sen kaupan.

    DRM toki hommaa pilaa, ihmiset ostaisi musiikkia puhelimella, ja monet kokeilleetkin, mutta kun luuri vaihtuu (tai käy huollossa) ja musiikki ei enään soikkaan, niin ei ihme että into loppuu.

    Tärkein tekijä ei ole se PC, vaan se että homma toimii luurilla niin ettei sitä PCtä tarvitse koskaan, ei edes luuria vaihtaessa.
     
  8. juhap76

    Liittynyt:
    29/3/08
    Viestit:
    3
    Tykkäykset:
    0
    Sama vika kuin Taistolla.

    Ostin suoratoiston tilauksen pari viikkoa sitten. Alussa oli ongelmia, en esimerkiksi saanut playeriä toimimaan ollenkaan IE:ssä - ainoastaan Firefoxin alla IEtabs laajennuksella.

    Sen jälkeen toimi hetken aikaa hyvin, nyt ei ole moneen päivään enää toiminut. Kertoo ystävällisesti lisenssin haun yhteydessä "virhe uudelleenlisenssoinnissa. Käyttääkseni suoratoistoa, tarvitaan uusi tilaus"

    Sen ainoan löytämäni palauteläystäkkeen kautta olen yrittänyt tiedustella missä on vika, mutta eipä ole mitään kuulunut. En itse asiassa usko että noita edes kukaan lukee, koska pistin ensimmäiset kysymykset menemään jo pari viikkoa sitten, eikä vastausta kuulunut. Pitänee seuraavaksi yrittää sitten puhelimella.

    Olisin jo moneen kertaa äänestänyt jaloillani, jos vaan olisi joku vaihtoehto.
    Maksavien asiakkaiden ignorointi pistää vähitellen ärsyttämään, mutta ilmeisesti Noksulla on siihen varaa.

    Näiden kokemusten perusteella en Nokian kaupasta mitään DRM suojattua suosittele ostamaan.
     
  9. -Haza-

    Liittynyt:
    1/4/08
    Viestit:
    1
    Tykkäykset:
    0
    Samaa "Virhe uudelleenlisensoinnissa" ilmoitusta antaa minullekin.

    Viikon verran suoratoisto toimi, mutta nyt on pari viikkoa ollut epäkunnossa. Palautelomakkeen kautta antamaani palautteeseen ei vastata. Puhelintuesta sain kiinni kaverin joka kertoi että muillakin on ollut vastaavia ongelmia. Käski myös testata paria WMP:n ja IE:n asetuksen muutosta, mutta ei antanut mitään takuuta että niillä on vaikutusta. Eikä ollutkaan. Sain sellaisen kuvan että heillä ei ole mitään aavistusta mikä virheen voisi aiheuttaa.
     
  10. deadhead

    deadhead Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    12/8/06
    Viestit:
    871
    Tykkäykset:
    26
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 930
    On se onnetonta, ettei aiemmin käyttöön otettuun UK music storeen rekisteröityjä tunnuksia voi käyttää FI storessa. Silti jos yrittää rekisteröidä saman käyttäjänimen Suomen storeen, niin se ei onnistu...
     
  11. Jay86

    Liittynyt:
    6/10/06
    Viestit:
    116
    Tykkäykset:
    1
    Jos esim. albumin on kerran ostanut, saa sen ladattua kyllä uudelleen ilman maksua puhelimeen ja taisi olla myös PC:lle sama juttu...
     
  12. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    42688
    Tykkäykset:
    363
    Tarkoitatko yleisesti, vai jotain tiettyä kauppaa, esim tämä Nokian, HS, vai jotain muuta? Miten käytännössä homma menee?
     
  13. Jay86

    Liittynyt:
    6/10/06
    Viestit:
    116
    Tykkäykset:
    1
    Tätä Nokian kauppaa. Ostettu musiikki jää muistiin tilillesi ja sieltä ne on vapaasti ladattavissa uudelleen jos tarve vaatii.
     
  14. juhap76

    Liittynyt:
    29/3/08
    Viestit:
    3
    Tykkäykset:
    0
    Ilmeisesti aiheesta vastaava tuki-instanssi on Nokia Care. Sinne ainakin kehottivat soittamaan kun soitin Nokian vaihteeseen. Yhteystiedot, jos jotakuta kiinnostaa:

    Nokia Care
    0303 8286 Avoinna arkisin 9-21, puhelun hinta lankapuhelimesta soitettaessa 0,0821 EUR/puhelu + 0,0116 EUR/min. Matkapuhelimesta soitettaessa 0,297 EUR/min.

    Ei ainakaan minulla tärpännyt 20min odottelulla. Toisaalta mikäs siinä, kyllä noilla hinnoilla minäkin pitäisi asiakkaita linjoilla maksimaalisen ajan =)
     
  15. R-Pelle

    Liittynyt:
    15/8/02
    Viestit:
    329
    Tykkäykset:
    0
    Latauskerroissa on ilmeisesti lukumääräinen rajoitus?

    "Saat vähintään kolme täyttä käyttöoikeutta jokaista lataamaasi kappaletta kohti, joten käytössäsi on korvaava käyttöoikeus siinä tapauksessa, että menetät alkuperäisen."

    Tuo "vähintään kolme" ei kauheasti lämmitä esimerkiksi viiden vuoden aikajänteellä.
     
  16. eitulemieleen

    Liittynyt:
    3/4/08
    Viestit:
    2
    Tykkäykset:
    0
    vaatii..

    Rekisteröidyin palveluun heti kun se aukesi. Suoratoisto toimi viitisen päivää. Laitoin Nokialle palautetta reilu pari viikkoa sitten, ei vastausta. Kymmenen päivän odottelun jälkeen soitin samaan maksulliseen numeroon. Ei apua eikä tietoa. Ainut vinkki oli, että ehkä kannattaa ottaa luottokortti pois tulevan kuukauden velotuksen tieltä.

    Halusin kuitenkin antaa palvelulle vielä mahdollisuuden ja rekisteröin uuden tunnuksen hintaan toinen 10e. Tämä toimi taas viitisen päivää.. No, tässä vaiheessa kumpikaan tunnuksista ei pelittänyt, mutta eilen illalla ensimmäinen tunnukseni alkoi mystisesti taas toimia, siis reilun kahden viikon tauon jälkeen.

    Olisi mielenkiintoista kuulla, onko KUKAAN saanut vastausta sähköisestä 'asiakaspalvelusta'? Rahat lienee pakko periä takaisin
    luottokorttiyhtiön kautta. Hieman hankalaa tosin kun Nokialla ei haluta tietää kuka surkeasti toteutetusta palvelusta vastaa.

    Samalla olisi mielenkiintoista kuulla, onko ketään rekisteröitynyttä, jolla palvelu toimisi edelleen.

    Koko setti on melko otollinen uutisaihe myös..
     
  17. Sammy81

    Sammy81

    Liittynyt:
    20/8/03
    Viestit:
    293
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia 5800 & Sonera
    Itsellä tismalleen samat ongelmat. Ei vastauksia -> pyydetty numeroa jotta voidaan soittaa takaisin jne. sähköisesti ei kukaan viitsi vastata mitään.

    Muistaakseni Visalla ainakin on jokin ostoturva josko vaikka sen kautta saisi takaisin rahansa vaikka onkin vaan 10 €. Silti taidan tehdä tästä reklamaation Nokialle kuluttajaneuvojan kautta, jos vaikka joskus saisi palvelunsa toimimaan.

    Mielestäni Nokialta erittäin ala-arvoista asiakkaiden palvelemista vaikka Suomi onkin pieni pieru Saharassa heille. Luulisi silti edes jotakin saavan toimimaan asiointi kanavansa.
     
  18. mobiilisti Vieras

    20.3 tilattu ja hyvin toimii...
     
  19. taistoj

    Liittynyt:
    27/3/08
    Viestit:
    6
    Tykkäykset:
    0
    Toimiiko suorakuuntelu

    Toimiiko sulla suorakuuntelu? Mikä IE:n versio sulla on? Jos vaikka me käyttäjät itse keksisimme mistä tämä mättää kun toisilla toimii, toisilla ei. :)
     
  20. mobiilisti Vieras

    suorakuuntelu nimenomaan toimii, kokeilin juuri äsken. IE 7.0.573013 ja kaikki XP:n päivitykset on ladattuna.

    Ongelmia on ollut mullakin, mutta vain musiikin kopiointioikeuksien siirtämisessä N95 8GB. Mediaplayer ei siirtänyt lisenssejä vaan jokaiselle biisille piti hakea oikeudet erikseen puhelimella. 8800 Sapphiren kanssa kokeilin ja siinä taas homma toimi moitteetta. Samoin N95 muistikortilla homma pelitti Mediaplyerin kautta.
     

Jaa tämä viestiketju