1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Nokia luopunut "DAP" -vaihosta

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja tuutinen, 19/12/02.

  1. tuutinen

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    449
    Tykkäykset:
    0
    Nyt sitten uusien Noksujen ostajat huomio: pyytäkää saada kokeilla uutta puhelinta ennen ostoa. Tämä kahden päivän -käytäntö eli rikkinäisen puhelimen vaihto uuteen kahden päivän sisällä ostosta, on poistunut käytöstä. Ostohetkestä lähtien puhelin siis lähetetään vain huoltoon. "Mikäli asiakas on poistunut liikkeestä ja ottanut laitteen käyttöönsä vasta kaupanteon jälkeen ja laite osoittautuu vialliseksi, on ainoa vaihtoehto toimittaa laite huollettavaksi."

    Lähde: Nokia -tiedote jälleenmyyjille
     
  2. la

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    590
    Tykkäykset:
    0
    DAP? DOA:sta olen kyllä kuullut..
     
  3. tuutinen

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    449
    Tykkäykset:
    0
    Dead On Arrival ja Dead At Purchase. DOA vaihdosta kaikki puhuukin, eli sinänsä kuluttajalle 'sama asia'. =)
     
  4. yellow Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    6/8/02
    Viestit:
    2919
    Tykkäykset:
    0
    Nokia vetaa kylla aika tiukkaa linjaa.
     
  5. veppis

    veppis Supermoderaattori

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    9357
    Tykkäykset:
    194
    Eikös tämä ole ristiriidassa kuluttajansuojan kanssa? Ainakin minun muistaakseni. Nokia taitaa koittaa taas kepillä jäätä.

    Aika ikävää kyllä kuluttajan näkökulmasta.
     
  6. --- Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    1690
    Tykkäykset:
    1
    Eihän se nyt noin voi mennä? Tuohan on laitonta, kyllä se liikkeestä pitää ehjänä saada hemmetti...

    Eihän uuden puhelimen osto voi missään tapauksessa alkaa parin viikon huollolla?
     
  7. Anonymous

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    0
    Tykkäykset:
    0
    Aika typerää ja outoahan tuo on mutta tämmöiset on ohjeet meille huolloille/myyjille annettu. Puhelin pitää testata ennenkuin poistuu liikkeestä. Kyllähän tuo aika laittomalta haiskahtaa...
     
  8. O.J. Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    9496
    Tykkäykset:
    108
    Tietää jonoa ruuhka-aikana ja vihaisia asiakkaita, jos käy huono tuuri ja ei tiedä kyseistä muutosta/myyjä ei kerro tarkemmin.
     
  9. dr650

    Liittynyt:
    23/9/02
    Viestit:
    209
    Tykkäykset:
    0
    Asia on varmaan syytä saattaa Kuluttajaviraston tietoon,
    taitaa olla jotakin vastaavaa kiistaa vireillä jo ennestään..

    - dr
     
  10. Anonymous

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    0
    Tykkäykset:
    0
    onko toi nyt laitonta kun siitä on jo etukäteen ilmoitettu? eih'än se voi olla laitonta!
     
  11. vtormane

    vtormane Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    4439
    Tykkäykset:
    0
    Tuon säännön saa vetää suoraan hanuriin, kuluttajasuojalaki sanoo jotain ihan muuta...
     
  12. peuhka66

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    214
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    0503141592
    Eikö se ole niin että asiakas on aina oikeassa. Jos mulle toi sattuisi ja myyjä rupeisi puhelinta huoltoon lähetämään niin olisi kyllä viimeinen kauppa siinä liikkeessä. Enkä usko että myöskään kukaan tuttavistani kyseiseen liikeeseen astuisi.
    Joten kännykkäkaupiaiden on parasta tarkistaa että myyvät toimivia puhelimia.
     
  13. Nool

    Liittynyt:
    20/6/02
    Viestit:
    19
    Tykkäykset:
    0
    Olin yhteydessä kuluttajainasiamieheen kun juuri ostamani puhelin oli viallinen ja halusin tietää mitkä ovat oikeuteni asian suhteen.

    Vastaukseksi sain että kauppiaalla on oikeus päättää yritetäänkö puhelinta korjata vai vaihdetaanko se uuteen. Eli mikään laki ei velvoita myyjää suorittamaan DOA-vaihtoa, vaan puhelin voidaan lähettää huoltoon välittämättä asiakkaan tyytyväisyydestä.
     
  14. Esa Sakkinen

    Esa Sakkinen

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    870
    Tykkäykset:
    0
    Netti- ja postimyynti käsitellään vanhaan malliin. Eli mikäli asiakas kahden (2) arkipäivän kuluessa reklamoi, suoritetaan normaali DOA-vaihto. (Lähde: Nokia/Uutela)
     
  15. veppis

    veppis Supermoderaattori

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    9357
    Tykkäykset:
    194
    Jos tämä Nokian uusi käytäntö menee läpi, niin kännykkäliikkeiden on paras pitää testiakkuja valmiiksi ladattuina, jotta luurin voi nopsasti testata liikkeessä ennen ulos marssimista.
     
  16. Anonymous

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    0
    Tykkäykset:
    0
    Tulee voimaan vuoden alusta.
     
  17. Dumari

    Dumari

    Liittynyt:
    26/10/02
    Viestit:
    160
    Tykkäykset:
    4
    No tota minäkin funtsin. Milläs ***vetillä niiden toiminnan testaat siellä liikkeessä ennen kuin akku on ladattu. Tulee aika pitkiä kauppareissuja kun liikkeestä ei uskalla poistua ennen kuin akku on ladattu ja puhelin testattu :))
     
  18. dr650

    Liittynyt:
    23/9/02
    Viestit:
    209
    Tykkäykset:
    0
    Lähetetään susikappale postissa asiakkalle, jolloin se onkin myyty postimyyntinä :)
     
  19. Tanjuzka

    Tanjuzka Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    11/7/02
    Viestit:
    3324
    Tykkäykset:
    10
    Puhelinmalli:
    Iphone 5S
    Tämä on aivan sikamaista :(

    No nyt saadaan asiakkaat ostamaan muita merkkejä, kuten siemensiä ja sony-ericssonia.

    :)
     
  20. personal jesus Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    5057
    Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Lumia 1520, 930, 640ds, 435, SGS5mini
    No tuo on tosiaan asian valoinen puoli.

    Nimim. "melkein tasapuolisesti Noksu/Erkki -fani"
     

Jaa tämä viestiketju