1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Nokia Lumia 920 vai Samsung Ativ S

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja Jyrjo, 28/1/13.

1. Jyrjo

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia N9
    Heips,

Allekirjoittaneelle on tullut aika hankkia uusi puhelin nuupahtamassa olevan N9:n tilalle. Ehdoton "must" spekseissä on ollut windows 8... Vaihtoehdot ovat näin tutkimuksen jälkeen oikeastaan rajattu noihin otsikossakin oleviin malleihin..

Siispä: Kumpaa noista kahdesta foorumi suosittelisi? Jotenkin näin maallikkona ei Nokialainen ole sen 130e lisäsijoituksen ja odottelun arvoinen verrattuna tuohon samsungin luuriin... etenkin kun ilmeisesti nokia drive on tulossa yleiseen levitykseen? Muutenhan ominaisuudet ovat suurinpiirtein samat (parempi kamera versus muistikorttipaikka jne)..

Vai olisiko vielä joku musta winukka-hevonen joka veisi noista molemmista voiton?

Kiitos jo etukäteen.

2. Sipsipussi

Sipsipussi Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    203
    Puhelinmalli:
    Lue sigu
    Riippuu vähän mistä pitää, toisessa isompi näyttö/kevyempi jne. Kannattaa käydä kokeilemassa molempia ajan kanssa.

3. mankku81

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Sony Ericsson Xperia X10 Mini
    Hankin Ativ S:n just sen takia kun halvempi hinta kuin Lumia 920, muistikortin ja akun vaihdon mahdollisuus, en välttämättä näytön suuruuden takia. Ja sitten sen takia (vaikka 920:lla on hyvät herkut kuten hyvä kamera, ekvalisaattori äänensäädöissä, jne., Nokian softat) kun lukiessani netin blogeissa 920:ssa huono / tai ei huono akku, järjestelmä instabiili jne. Kuitenkin olen lukenut että myös Ativ S on joillakin kaatunut usein, mutta ei minulla tähän asti 3 viikon tyytyväisenä ATIV S-omistajana. Jos tykkää kuunnella musiikkia niin Ativ S:llä on mielestäni aivan mahtava äänenlaatu kun käyttää vähän paremmat kuulokkeet, äänensäädöt kuten ekvalisaattori toki puuttuu, mutta jos kerran on hyvä äänenlähde niin mitä sitä sitten mennä muokkaamaan. Kun olen koekuunnellut L920, äänentuotto on kyllä erilainen, en tiedä onko huonompi, mutta hiljaisempi äänentuotto kuulokkeella.

Sitten taas peruspuhelintoiminnossa Ativ S:n ominaisuudet on heikot, huono epäselvä ulkoinen kaiutin puhelun aikana. Tämä on ehkä ainoa miinus.

Mutta kannattaa kyllä kokeilla molemmat puhelimet ennen ostospäätöstä.

4. jaripi Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    210
    Puhelinmalli:
    Lumia 920 & 1520
    Kaikissa WP8 puhelimissa on vielä jotain käyttisbugeja (samat kaikissa brändeissä), mutta käytännössä nopea ja toimiva ... Lumia 920:n äänenlaatu on todella hyvä ja käytän 20-24/30 äänen voimakkuutta (myös equalisaattori asetuksissa) - itse käytän Nokia:n WH-920 Purity Monster kuulokkeita ja olen todella tyytyväinen äänenlaatuun ... kamera (kuvat/videot) ja mikit on parasta mitä saat (rich recording) - varsinkin jos halaut kuvata joskus hyviä videoita, joissa on myös hyvä äänen laatu ... itse en arvosta tätä akun vaihtoa, kun saatavilla on ulkoisia lataavia vara-akkuja (käytettävissä kaikissa puhelimissa, ei vain yhteen tiettyyn puhelinmalliin), kuten Nokia DC-16 ... jos pelaat, niin saat Nokia:lta ajoittain uusia ilmaisia pelejä (Nokia Exclusive), esim. just nyt "CD Sonic" ja "Sega Super Monkey Ball 2" ... itse en ostaisi Samsung Ativ S:ää, vaan Lumia 920:n (WP8) - jos ostaisin Samsung:in, niin se olisi Note 2 ...

EDIT: Ativ S on vain 3G vs 4G Lumia 920 ... näyttäis olevan paljon paremmat pingit (vaste) 4G verkkossa, puhumattakaan nopeudesta, ja 4G hinnat on tullut jo varsin alas, joten jos vähänkin ajattelet pitää sitä pidempään, niin yksistään tämä kääntäisi kelkan Lumia 920:lle ...

5. Neutral Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    58
    Puhelinmalli:
    Oukitel 10000
    Suurin etu samsungissa on parempi akun kesto. Samoin nettisivut on mukavampia selata suuremman näytön takia. Keveys on tietty etu. Mulla on molemmat olleet vakaita, kumpikaan ei ole bugannut. Kameroissa ei mielestäni ole niin suurta eroa, samsungin kamera on mielestäni hyvä. Omassa lumiassa kamera on ajoittain epätarkka, päivitystä odotellaan..

Jos navigointi ei ole suuri juttu niin samsung on hyvä valinta..

6. jaripi Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    210
    Puhelinmalli:
    Lumia 920 & 1520
    Uskoisin että on hyvä valinta ... mutta ei olisi minun valinta, mutta jokainenhan tekee valinnan omien toiveiden mukaan ...

Voiskohan olla niin että tän 3G mallin virrankulutus on alhaisempi kuin vastaavan 4G mallin ... ainakin tää artikkeli antais viitteitä siihen suuntaan (artikkelissa ko. puhelimen 4G malli) ...

http://www.theverge.com/2012/12/21/3788102/samsung-ativ-s-review

Jaa tämä viestiketju