1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Nokia Lumia 610 - Käyttökokemukset

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja bussifriikki, 25/5/12.

1. bussifriikki

bussifriikki Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    64
    Puhelinmalli:
    Symbian-MeeGo -linjalla mennään
    Eli nyt kun tää 610 on myynnissä niin olisi mielenkiintoista kuulla muiden käyttökokemuksia. Millainen tämä heikompi Lumia on päivittäisessä käytössä? Kun hypistelin niin muotoilu ainakin tuntui erittäin miellyttävältä.

Päivän käytön jälkeen omat fiilikset:
    + ihan sulavasti käyttäytyy heikommista tehoista huolimatta
    + melkeinpä paremman näköinen kuin 800
    - ei saa tiettyjä sovelluksia.

2. MrFrog Vieras

Kysyn nyt tässäkin että onko tässä kasisatasesta tuttua volumebugia?

3. mustis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    6
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy Ace II/Lumia 520, Elisa
  4. Nokkeli Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    24
    Puhelinmalli:
    SGS6
    Kokeilin yhden illan ja täytyy sanoa ettei win puhelimet ole meikäläistä varten..Lähti samana iltana kiertoon ja nyt matkalla uuteen kotiin. Puhelimen ulko-asu kyllä kiva (sininen) ja mukavasti valikotkin aukesi si siinä mitään.
    Mutta en tykkää sellaisesta aloitusnäytöstä jossa esim. rullaa valokuvat jotka puhelimen muistissa ja sitten osoitekirja, voi jessus mitä sillisalaattia kun siinä näkyi kaikki yhteystiedot, meset jne. a sit se joku ihme Sky Drive, jota en myöskään osannut vielä käyttää..puhelimeen ilmaantui kuin tyhjästä jotain aatamin aikuisia valokuvia..ja pois en saanut.
    Ja itselle tärkeitä asioita muistikirja ja kalenteri. Nooh, yritin laittaa kalenteriin omia merkintöjä, mutta minne lie eetteriin paiskautuivat kun ei niitä siihen tullut näkyviin.
    Entäs sitten muistikirja..no noteen kirjoittelin noita merkintöjä ja sekään ei ollut kivaa kun ne merkinnät sitten rullasi siinä aloitusnäytöllä kun muistikirjan siihen kivasti esille otettavaksi nakkasin. Ja muutenkin koko note ei oikein siihen tarkoitukseen istunut.
    No kameraa koitin testata ja niin olin taas pöllönä, etten saanut kuvia aikaiseksi. Piti aika monta kertaa painella kuvausnappia ennenkun hokasin, että sillonkun suljin ääni kuuluu, ei se vielä kuvaa ota..kuvat sinällään ok.
    Itse tykkään myös jonkin sortin vilkkuvalosta, joka ilmoittaa missatut puhelut/viestit, niin ei tarvitse olla aina sorkkimassa puhelinta. JA ihan viimisenä niittinä tässä kokeilussa oli tuo puheluun vastaaminen; miksi ihmeessä ekana pitää avata näyttö ja sit vielä painaa vastausnamiskaa? Vai mahtoiko olla joku asetus pielessä?
    Ja ei se Zunekaan ihan simppeli ole käyttää, sain kauan torkkia että sain omia soittareita puhelimeen. Ja herätyskello, luku sinällään, ennenkun sain herätyksen pelittämään.

Oma kokemus kyllä että puhelin tälläiselle melkoisen tavis käyttäjälle hankala. Onneksi sain ihan hyvällä hinnalla eteenpäin ja nyt tää Bella Belle 603 tuntuu todella kotoiselle ja mukavalle käyttää. Että tämmöset kokemukset, en osaa arvostaa kovinkaan korkealle ja suorastaan onnittelin itteeni etten haksahtanut mihinkään kalliimpaan malliin.

5. Nicce Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    84
    Puhelinmalli:
    iPhone 5S
    Vähän kyl usererror. Ei se WP todellakaan ole noin vaikea. :D

6. Nokkeli Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    24
    Puhelinmalli:
    SGS6
    Toki toki, en sitä kielläkään että tuo kaikki olis vain puhelimen vikaa. Mutta tosi asia silti on, että pidän itselleni käytettävyyden kannalta sopivampana vaihto ehtona Belleä tai androidia, jota myös käyttänyt. Tuo win ei vaan istu omiin käyttötarpeisiin ja on erilainen käyttää kun symbian, ei siitä mihinkään pääse.

7. pume

pume Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    1881
    Puhelinmalli:
    Vaihtuupi kohtuu usein
    Joo kyllä nyt täytyy sanoa, että muutosvastarinnalta haiskahtaa ja pahasti. Kyllä on käyttäjässä vika, jos ei pysty sitä 15 minuuttia käyttämään, että WP7 tulee tutuksi. Sen pidempään siinä ei nimittäin juurikaan mene. Ja WP on kyllä TODELLA helppo ja yksinkertainen käyttää sekä omaksua...

8. Tune Vieras

En ymmärrä mitä porukka valittaa tuosta herätyskellostakin?! Mitä vaikeeta huonoo siinä on? Samat toiminnot kuin muissakin puhelimissa.

9. Nokkeli Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    24
    Puhelinmalli:
    SGS6
    Joo, mutta tää ketju on käyttökokemuksille ja tässä omani. Ja ei todella ihan 15 minsaa riitä että olis tullut tutuksi, ei ainakaan minulle.

10. Coypu

Coypu Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    68
    Puhelinmalli:
    LG G5, Surface 3 LTE
    Ostin vaimolle lahjaksi tuon 610:n. Vaimo on erittäin tyytyväinen puhelimen ulkonäköön, 710 ja 800 hylättiin heti vaihtoehdoista ulkonäön perusteella. Toimintojen oppiminen on ollut yllättävän helppoa symbianiin tottuneelle. Joitakin toimintoja on pitänyt opettaa kädestä pitäen mutta kaikin puolin tyytyväinen omistaja. Irtopisteitä vain ropisee...;)
    Muistin vähyyden vaikutus oli selvillä eikä tuo vaimon puhelimen käyttöä haittaa.

Itse olen vielä n8:n käyttäjä ja vannoutunut symbian friikki joka on tämän puhelinkokemuksen pohjalta valmis vaihtamaan wp puhelimeen. Erittäin helppo ottaa käyttöön ilman wp kokemusta. Androidista on kokemusta samsung galaxy tab 7.7 kanssa, enkä vieläkään ymmärrä sitä android hehkutusta. Jospa syksyllä tulis pureview wp puhelin.

11. pendulum1

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia 5230
    Hankin Lumia 610:n tuossa pari päivää sitten ja täytyy todeta, että kyseessä on paras puhelin jonka olen omistanut. Tiedän, että on niitä parempiakin, mutta hinta-laatu suhde on erinomainen ja käytön oppii varsin nopeasti.

12. Alfredson

Tykkäykset:
    13
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 800
    Itse arvostaisin herätyskellossa ominaisuuksia jotka ovat android/symbianista tuttuja: Kun laittaa herätyksen, se kertoo montako tuntia siihen on, torkkuaika olisi hyvä saada säätää, suomenkielisessä versiossa hälytyksen soidessa vaihtoehdot "Siirrä - Hylkää" ovat hieman oudot, etenkin unenpöpperössä... Monet valittaa kun herätys ei toimi puhelimen ollessa sammuksissa, itse en moista ominaisuutta ole kyllä kaivannut

13. Edward

Tykkäykset:
    1
    Mun mielestä missä tahansa laitteessa on kyllä jotain vikaa jos se alkaa piippaamaan vaikka varta vasten on siitä virrat pois laittanu.

14. Tune Vieras

Niinpä. Minä ainakin jos suljen puhelimen, niin haluan myös että se on pois päältä.

15. MrFrog Vieras

Ollaan jo pirun syvällä OT:n maailmassa mutta ei Androidkaan herätä jos ei ole virta päällä.

16. Teboil

Tykkäykset:
    0
    Onko joku puhelimeen tutustunut saanut tuon muistikirjan poistettua alkuvalikosta? Luulisi alkuvalikon olevan aika muokattavissa. Luulisi myös tuon herätykseen asti olevan ajankin tuovan jossain päivtyksessä vastaan. Kävin tänään hiplaamassa tuota ja onhan näyttö isompi kuin nykyisessä 5230:ssa, joten hyvän tuntuinen halpis. Saako tuohon siirrettyä vanhasta puhelimesta numerot Ovi Suiten avulla vai toimiiko syknronointi vain Zunen kautta?

17. Juzt Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    133
    Minkä muistikirjan?

Jokatapauksessa kaiken saa poistettua siitä Live Tile näkymästä, ja ohjelmalistauksestakin kaiken paitsi käyttiksen peruselementit (puhelin, marketplace, IE, kamera jne. sen sijaan esim. Nokian omat lisäsoftat saa halutessaan pois)

Piuhalla ei luuriin yhteystietoja synkata Zunella tai ilman vaan pilven kautta, jos ei käytä jo jotain pilvipalvelua (Google, firman/koulun/tms. exchange palvelin jne.) niin puhelimeen luotavan Live tilin yhteydessä tulee sellainen. 5230 osaa synkata tiedot suoraan tuonne, mutta toki sen voi tehdä myös Ovi Suiten kautta tietokoneen Outlookiin ja siitä edelleen pilveen.

18. Teboil

Tykkäykset:
    0
    Lähinnä tarkoitin tätä huomiota, mitä oli aiemmin tehty:

Juu, ei ole vielä käytössä pilvipalvelua, pitääkin ottaa selvää! Toisaalta myyjähän voi tehdä myös työtä pyydettäessä. Olen valmis maksamaan hyvästä palvelusta.

19. Juzt Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    133
    En tiedä mistä ohjelmasta tuon kirjoittaja puhuu (tuo ei ole minun kirjoittamaani vaikka lainauksesi niin näyttää), mutta ainakin mitään muistiinpanoja ei oletuksena Live Tile näkymässä ole, ja jos siihen jotain Office OneNoten tiedostoja lisää, niin ei kyllä ainakaan minulla rullaa sisältöä vaan ainoastaan näyttää otsikon.

20. marmoil

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    lumia 610
    Lumia yhteystiedot sim-kortille

Onko kenelläkään havaintoa miten saa lumia 610:ssä yhteystiedot tallennettua sim-kortin muistiin?

Jaa tämä viestiketju