1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Nokia ja Ati yhteistyöhön

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja Wilppa, 4/5/06.

  1. Wilppa

    Wilppa

    0   0   0

    Liittynyt:
    23/4/05
    Viestit:
    330
    Tykkäykset:
    0
  2. tikox

    0   0   0

    Liittynyt:
    15/1/05
    Viestit:
    698
    Tykkäykset:
    0
    Hyvä homma ettei kerkeä nokia jäämään kovin pahoin jälkijunaan tässä.
     
  3. Eki79

    Eki79 Tunnettu jäsen

    0   0   0

    Liittynyt:
    22/3/04
    Viestit:
    2060
    Tykkäykset:
    84
    Puhelinmalli:
    Galaxy S6 (SM-G920F)
    Ja ATIhan osti hiljattain suomalaisen Bitboysin, joka puuhailee mobiiligrafiikkaratkasujen parissa.
     
  4. HemoHeikki

    0   0   0

    Liittynyt:
    23/12/05
    Viestit:
    41
    Tykkäykset:
    0
    Seuraavaksi nähdäänkin muistikorttipaikkaan tulevia mininäytönohjaimia joiden ansiosta saamme HDR (high dynamic range) ym. efektit kännykkäpeleihin. Mjuu?
     
  5. Pertsa

    0   0   0

    Liittynyt:
    28/1/06
    Viestit:
    105
    Tykkäykset:
    0
    Toivotaan nyt hartaasti että mun elinaikana tämmöset nokialaiset tulevat myyntiin. Aikaa on siis maksimissaan 60 vuotta joten tiukille menee =)
     
  6. Igor

    0   0   0

    Liittynyt:
    2/2/05
    Viestit:
    285
    Tykkäykset:
    0
    No kymmenisen vuotta sitten pelattiin vielä tyytyväisenä 320x240 resolla pelejä PC:llä ilman 3D-kiihotuksia. Joten tuskin ihan 60 vuotta tarttee odottaa vastaavaa kehitystä mobiililaitteissa. :)
     
  7. tikox

    0   0   0

    Liittynyt:
    15/1/05
    Viestit:
    698
    Tykkäykset:
    0
    Nojaa, kun nyt saataisiin ensin tietokoneisiin kohtuullisen hintaluokan raudalla tuo HDR tuki ensin :p sekun vaatii pirusti tehoja... Mutta kyllä hyvä homma tuo rautapohjainen videon purku yms minkä tuo vissiin mahdollistaa sitten joskus...
     
  8. poppah

    poppah

    Palaute - 100%
    1   0   0

    Liittynyt:
    4/2/03
    Viestit:
    549
    Tykkäykset:
    0
    Alle 60 vuoden pc (tms) peleissä on suht realistinen fysiikan mallinnnus ja lujuuslaskenta, millä esim tykillä seinään ampumalla tukee realistista tuhoa, autojen renkaat kuluu, niihin tarttuu hiekkaa, tuulenpuuska vie lentokonetta jne.
     
  9. tikox

    0   0   0

    Liittynyt:
    15/1/05
    Viestit:
    698
    Tykkäykset:
    0
    Öö nyt meni vähän yli. Voitko vähän tarkentaa?
     
  10. Pertsa

    0   0   0

    Liittynyt:
    28/1/06
    Viestit:
    105
    Tykkäykset:
    0
    Ite mielsin ton et "Alle 60 vuoden päästä pc-peleissä on..."
     
  11. postman76

    0   0   0

    Liittynyt:
    14/3/03
    Viestit:
    29
    Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Lumia 820
    Älkääs nyt poijaat alkako pilkun viilailun tielle.

    Alkuperäinen kommentoija tarkoitti tietenkin "alle 60 vuoden päästä" :)
    No eikös tuo ole, mutta kuitenkin hiukan ylimitoitettu mutta toimiva ilmaisu ettei ihan heti sitä ole saatavilla. Varmaankin tuossa 10 vuoden sisään tuo mobiililaitteiden laskentateho saavuttaa tason jossa voidaan "reaaliaikaisesti" laskea halutun voiman suuruus (siis tässä tapauksessa tykin) voima ilman suurempi ongelmia.

    Mitä muuta nämä laitteet voivat tehdä silloin? No siinä on se suuri kysymys?
     
  12. tikox

    0   0   0

    Liittynyt:
    15/1/05
    Viestit:
    698
    Tykkäykset:
    0
  13. Anonymous

    0   0   0

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    0
    Tykkäykset:
    1
    Olis saanu olla tekemisissä nVidian kanssa , ATI on vähä jälessä pikkusen... :/
     
  14. sane Aktiivinen jäsen

    0   0   0

    Liittynyt:
    17/5/03
    Viestit:
    1761
    Tykkäykset:
    13
    Varmasti saavuttaisivat nopeamminkin, taitaa vaan mobiililaitteissa toistaseksi suurin ongelma olla sähkön saatavuus paikan päällä, ja kun kokokaan ei saisi ihan hirvittäväksi paisua.. Meinaan kuka jaksaisi kilon kännykkää kannella taskussa? Tai pelailla kännykällä jolla akku kestää 10sec sitä nettipeliä huippugrafiikoilla ja reaaliaikasilla laskennoilla.. No eiköhän nämäkin ongelmat oo ratkaistavissa tulevaisuudessa, todennäköisesti polttokennojen avulla, mutta senkin jälkeen jää koko-ongelma, eli kuka oikeasti jaksaa tihrustaa jotain 3d peliä kännykän pikkunäytöltä ja hakata pikkunäppäimillä? No okei tuokin varmasti joissain tilanteissa ihan mukava, mutta onko sitten tarpeeksi usei että olisi järkeä ostaa tollainen peli jääkin sitten jokaisen itelle päätettäväksi.
     
  15. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

    0   0   0

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    42687
    Tykkäykset:
    363
    En ainakaan toistaiseksi näe polttokennojen ratkaisevan teho-ongelmia, virransaanti ei sinänsä ole ongelma, vaan se miten tehonkulutus (huippu) saadaan pysymään pienenä.

    Polttokennoista monet toivovat ratkaisuja tai ainakin apuja pidempiin toiminta-aikoihin (tätä tosin jo vuosia toivoittu)
     

Jaa tämä viestiketju