1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Nokia-ihmiset vs. muu maailma

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja mettaepoeyroeoe, 9/10/06.

1. mettaepoeyroeoe

Tykkäykset:
    0
    Aluksi pahoittelen, jos tämän kaltainen otsikko on jo olemassa (en löytänyt ainakaan) ja jos otsikko saattaa olla harhaanjohtava.

Minua kiinnostaisi kuulla muiden ihmisten mielipiteitä ja kokemuksia ns. "Nokia-ihmisistä" ja muista merkkiuskollisista(ko ?) muiden mallien teilaajista. Esimerkiksi, jos satun mainitsemaan aikeeni ostaa Sony Ericssonin puhelimen, tällainen henkilö saattaa äänekkäästi ruveta paasaamaan, että "Eäh, Nokia sen olla pitää" tai "Ei tuollaiset kestä, osta Nokia". Tietääkseni esimerkissä käyttämäni SE on ihan laatupuhelin ja vertailukelpoinen Nokian kestävyyden kanssa.

Onko tällainen käyttäytyminen ennakkoluuloista, kun ei ole tullut kokeiltua koskaan mitään muuta (ulkomaista) puhelinmerkkiä, kun "kotimaisellakin pärjää"? Itse en jaksa uskoa jonkun tietyn puhelinvalmistajan ylivoimaisuuteen, vaikka esimerkiksi markkinoiden yleisin puhelinten valmistaja onkin. Usein olen myös kuullut Nokian puhelimien olevan reilusti selkeäkäyttöisempiä, loogisempia ja kaikinpuolin parempia kuin muut puhelimet. Tuskin erot sentään maassa ja taivaassa kulkevat?

Tämä viesti ei ole tarkoitettu pelkästään SE:n ja Nokian kamppailuun, vaikka niitä esimerkeissäni käytinkin, vaan se voidaan yleistää ihan kaikkiin matkapuhelinvalmistajiin ja käyttäjiin. Mielipiteitä?

2. Xaser

Xaser Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    29
    Puhelinmalli:
    1020
    Parempi SE on kun nokia vaikko 9300 iteltä löytyy vielä kun SE tekis vastaavia ni vaihtuis aika tiheetä

3. Jollemi

Jollemi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaisia kapuloita
    Eikö tämä merkki kiistely ole paremminkin teini-ikäisten 'ongelma'?

4. escobar

escobar Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Löytyy kaikenikäisiä teinejä, myös ns. ikiteinejä.

5. Arde Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    4
    Mitä itse olen seurannut sivusta menee homma yleensä niin että jos perheessä isällä/äidillä on nokia niin lapsille ostetaan myös nokia.

Olen joskus kysellyt ihnisiltä miksi heillä on nokian puhelin niin vastaus on yleensä "kun on ennenkin ollut", ja lähes kaikilla "pukumiehillä" on nokian communicator ja soneran liittymä, se on jopa niin tavallista että oikein pisti silmään kun näin kerran "pukumiehellä" SE p910i:n :)

Kai se on vaan sitä että ei viitsitä vaihtaa tai kokeilla muita merkkejä ellei jotain mullistavaa ole toisessa merkissä.

6. Arde Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    4
    Jollemi ei nyt ihan ymmärtänyt aiheen ideaa, kysehän on enemmänkin syvemmästä mietiskelystä aiheen tiimoilta :)

7. t_makela

t_makela Puhelinaddikti

Tykkäykset:
    408
    Puhelinmalli:
    Nexus 6P+Huawei Watch
    Onhan se varmaan niin, että ihan perus-käyttäjä (lue: ei-tämän-saitin-käyttäjä, keski-ikäinen, seniili yms.) varmaan miettii monta kertaa ennen kuin vaihtaa käyttiksestä toiseen ihan vaan sen takia vaihtelu virkistää. SE ja Nokia on kyllä ainakin mulle ainoat merkit mitä mietin puhelinta vaihdettaessa, mutta tällä hetkellä ei SE:llä vaan ole mitään mulle sopivaa (lue pieni älypuhelin & hyvä kamera). Mut en nyt voi pitää sitä minään kauheana yllätyksenä, jos jotkut suomalaiset ei pidä ruotsalaisesta kännykästä. =D

8. yepp

yepp Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    41
    Puhelinmalli:
    Oneplus2
    Itse ainakin olen sitä mieltä että jos puhelin on hyvä niin se on sitten hyvä. Ihan sama minkä merkkinen luuri kyseessä olisi. Motorolaa, SE:tä, nokiaa ja samsungia kokeilleena itse ainakin vaan pidän eniten nokiasta. Samsungin z150 oli tuossa kuukausi sitten vähän aikaa, muuten loistava puhelin, jämäkkä ja hyvä käyttää, mutta olivat unohtaneet sellaisen asian samsungilla, että toisessa päässä olevan ihmisenki pitäisi jotain puheesta selvää saada. Muuten olisin kyllä sen pitänyt mielelläni, vaikka nokioita pääasiassa olen käyttänytkin 8vuoden aikana mitä matkapuhelimen olen omistanut.

Toisaalta taas ymmärrän jos on merkkiuskollinen, että on vaikka huonoja kokemuksia toisesta merkistä, mutta sitä en ymmärrä jos ei esim.SE:n luuria suostu edes kokeilemaan sen vuoksi että puhelin on ruotsalainen. En myöskään ihan heti 80v isoisälleni en ostaisi mitään motorolaa, eihän siitä mitään tulisi.

9. ZafaV

ZafaV

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 3GS
    Merkkiuskollisuus on niitä asioita ihmisissä ettei siitä tulla ikinä saamaan selkoa ;)
    Itse olen ostanut aina sellaisen puhelimen jossa on tehty mahdollisimman vähän kompromisseja niihin ominaisuuksiin nähden mitä itse tarvitsen. Tälläkin hetkellä S60 + pieni koko=E50 jne...

10. sane Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    13
    Hmm, taidan itsekkin olla hieman merkkiuskollinen, pelkkiä Nokioita tullu omistettua:D Välissä himotti K750i, mut eipä siinäkää sit loppujen lopuks ollu muuta hyvää kun se kamera, ite kun tarviin/haluun sen älypuhelimen:) Eli ei vaan muilla ole sopivia puhelimia käyttötarkoitukseen, ja on se jotenki isompi kynnys ostaa jotai muuta ku sitä vanhaa tuttua, vaikka jotain muita merkkei kokeillu.. Tosin oha se se parin vuoden sijoitus, et parempi ostaa joku jota ei heti kadu. Lisäksi kun nettiä haluu selata, on s60 omien suppeiden kokemusten varassa parasta mitä kännykät täl hetkel tarjoo..

Ja nämä jotka tuputtaa sitä omaa merkkiä joka väliin, vaikka kyselis jotai toista on kyllä melkosen ärsyttäviä, ite en tiijä miten niitä jotka nokiaa tuputtaa on ku ei oo seurannu ku nokian voorumia juurikaan, mut ainaki monet tuntuu tuputtavan SE:tä usein kun kysyy jotain nokiaa, vrt N73, jonka ketjussa taisteltiin useita sivuja kumpi parempi, K800i vai N73..

11. BlackWolf

Tykkäykset:
    0
    Ei merkki uskollisuudessa sinällään mitään vikaa ole.
    Ehkä ärsyttävintä on sellaiset ihmiset jotka kuvittelevat että jos heillä on esim. Audi niin silloin se on paras auto maan päällä ja kaikilla pitäisi olla sellainen.
    Tai esim jos omaa Mokian puhelimen vaikka n70 niin jaksaa vaan paasata kuinka se on paras. Eikä millään voi myöntää että saattaa nyt omata puhelimen joka on perhanan hidas, paksu ja akku loppuu hetkessä yms.
    En aina ymmärrä tuollaista.

Toisaalta vielä enemmän ärsyttää se kuinka joka puolella tuputetaan mokiaa ja kytkyä.
    Lähes mahdoton kävellä kauppaan ja ostaa esim Motorola kun niitä ei saa mistään. Tai pyydettävät hinnat ovat niin naurettavalla tasolla koska puhelimia myydään kytky ovh hinnalla.

12. kimmo Vieras

Ja kun vanhemmilla on sitä ja kun setä on seniili jasitärataa..
    Itsellä on n70, toinen liittymä toimii t65sella. Yhdella tytöllä on s65, vaimokkeella sgh-x700. Siinä on melko kirjo yhdessä perheessä. Merkillä ei ole väliä, kuitenkin toistaiseksi käytettävyydeltään mielestäni tuo siemens on ollut paras.

13. hatyri

Tykkäykset:
    0
    Voi arvata kuinka tota tulee vastaan silloin kun taskussa pyörii Vkmobile VK2020 puhelin. Vetästään juuri joku N-sarjan puhelin ja aletaan onko sitä ja tätä ja tota. Kuitenkin kun tilavuuteensa ja painoonsa nähden toi Vk2020 kun on hyvin monipuolinen ollen täysin huomaamaton taskussa käytettävyyden ollessa isonpuhelimen.
    Ilmeet on silti vielä hauskempia silloin kun sattuu olemaan mukana kaks puhelinta ja vetäsee ton N93 puhelimen takin alta vyökotelosta aikansa kuunnellessa jonkin tyypillisen N-sarjan puhelimen hehkutusta maasta taivaaseen verraten vk2020.

Ihmiset unohtaa usein että on erilaisia käyttötarkoituksia eri puhelimilla. Monelle se N-sarjalainenkin kun on sosisiaalinen puhelin eli oikeasti mitään tarvetta moiselle mutta kun kaikilla muillakin on niin sellainen tarvii olla.

Tosin hauska on myös härnätä porukkaa puolestaan ton vk2020 kanssa että onpa sulla kaamea iso kapula..

14. sensei

Tykkäykset:
    0
    Ei jaksa vähempää kiinnostaa ihmiset, jotka elää jonkun turhakkeen kautta. Vastaan heille vain, että se on sellaista.

15. JoXuZ

Tykkäykset:
    2
    Makuasioista on paha kiistellä. Toinen tykkää äidistä toinen isästä :)

16. Kreivi S

Kreivi S Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    60
    Minun merkkiuskollisuus on täysin käytännöllisyyteen pohjaavaa. Osaan Nokian käyttöjärjestelmät unissanikin ja en vaivaudu muita opettelemaan. Muutaman kerran olen Samsungiin hajoillut, vaan en enää.

17. samumanu Vieras

BlackWolf kirjotti:
    Toisaalta vielä enemmän ärsyttää se kuinka joka puolella tuputetaan mokiaa ja kytkyä.
    Lähes mahdoton kävellä kauppaan ja ostaa esim Motorola kun niitä ei saa mistään. Tai pyydettävät hinnat ovat niin naurettavalla tasolla koska puhelimia myydään kytky ovh hinnalla.

Toi taas on ihan meidän Suomalaisten oma vika eli toiv et myyjiä tosta syytä, ei oo kovin suuri markkinoita muille ku melkein kaikilla pitää olla mokia. Sit jos ottaa myyntiin muita merkkejä ja myy niitä vaikka 1kpl kuukaudessa niin voit arvata et sillon on katettakin saatava, toki jossain mis on paljo immeisiä on se hiukan helpompaa(esim Helsingin pätke).

18. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Nokian 1100 on kestänyt mulla huoltamatta 15kk... Se on paras puhelin venttikympin jälkeen mikä on kestänyt.

19. eralumi Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    30
    Nokia nyt sattuu suomessa olemaan se suosituin malli. ravintolassa yms. paikoissa kun sattuu akku huutamaan virtaa niin yleensä jos jostain laturi löytyy niin se on Nokian puhelimille.

Mulla ei ole mitään ennakkoluuloja muita merkkejä kohtaan. Olen muita merkkejä sillointällöin kokeillut niin aina se on kuitenkin loppupeleissä vaihtunut takaisin nokiaan. S-E taitaa olla yksi yleisimmistä puhelinvalmistajista jolta mulle ei ole koskaan ollut puhelinta, jos niiltä tarpeeksi mielenkiintoinen malli tulee niin voin kyllä sellaisen ottaa.

20. Kontra

Tykkäykset:
    0
    Juu,vaikka mullakin on nyt N70 ja ollut tusina Nokialaista, niin suurin syy siihen on se,että osaan 4 prom humalassakin näppäimet ja toiminnot.Varsinkin kun on ystävällisiä kavereita jotka muuttelee asetuksia kun silmät välttää.;)

On ollut Samsung joskus,ja pakko sanoa että oli ihan hyvä ja helppo puhelin.Rauha hänen muistolleen.Pitikö mennä jussina uimaan se taskussa ;) Ehkä joskus taas sellaisen ostan.

Niin ja kaikkea tulee kokeilla.Paitsi serkkua ja kansantanssia.

Jaa tämä viestiketju