1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Nokia huolto Jyväskylässä?

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja munu, 5/11/09.

1. munu

Tykkäykset:
    0
    Hei, onko enään olemassa missään niin hyvää palvelua Jyväskylässä että puhelimestani (e71) vaihdettaisiin näppäinmattoa odottaessa?

Alle 2kk vanhasta puhelimestani irtosi keskeltä ylhäältä se iso näppäin, ja kuten moni tietää niin tätä näppäintä tarvitaan hyvin monessa asiassa.

Vaikka puhelimessa on takuu voimassa niin saunalahden asiakaspalvelu ei edes vastannut ikinä kyselyihini ja sitten kun vein elisa shopittiin niin siellä todettiin kylmästi että pitää lähettää helsinkiin ja tulee maksamaan.
    Näppäimistömattoja ei kuulemma myydä ja eikä niitä voi vaihtaa itse. Jaajaa.

No sitten kävin midaressa jossa yhtä kylmä palvelu jatkui, sanoi että voidaan vaihtaa joskus, mutta niitä näppäimistömattoja ei kuulemma ole ja vaihtokin olisi hyvin kallis.

Pakko kysyä: MITÄ HELVETTIÄ?

Olen matkapuhelimia käyttänyt vuodesta -95, ennen näppäimistömattoja on myyty varaosina, itse on voinut vaihtaa jopa, ja jos ei niin liikkeessä se on odottaessa vaihdettu.

Mitä tämä peli on? Mistä on kysymys ettei nykyään enään voida näin toimia?

Onko edes normaalia että näppäin irtoaa alle 2kk käytön jälkeen, enkä ole mikään liikemies vaan normaali puhelimen käyttäjä.

Nyt vinkkejä kiitos, varsinkin siitä missä Jyväskylässä vielä huolto&asiakaspalvelu toimii kunnolla.
    Elisa Shopitissa ja Midaressa ei ainakaan toimi.

2. nico...

nico... Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    845
    Puhelinmalli:
    WP, iOS
    Sullehan on bullshittiä puhuttu. Näppismaton saa tilattua itse vaikka klc.fi-sivulta, ja vaihtamiseen ei montaa minuuttia mene.
    Jyväskylän huolloista en tiedä, mutta tuon vaihtaa helposti itse jos haluaa. Myös foorumin kautta voit löytää jonkun joka sen vaihtaa.

3. Kupsu

Tykkäykset:
    0
    Itse olen saanut Jyväskylän Elisa Shopitissa aivan luokatonta palvelua, varsinkin itse myymäläpäälliköltä. Sama pätee myös Midareen, en suotta ala toistamaan sitä viime episodia täällä, mistä olen puhunutkin jo N97 ketjussa. Midaren suhteen asia muuttui vasta sitten, kun kuvioissa oli kuluttajavirasto ja asianajaja.

Mutta ihmeellisellehän tuo kuulostaa, luulisi menevän takuuseen. En kyllä lähtisi Elisan kautta lähettämään tuota Angloserviceen huoltoon, saati sitten maksaisi siitä vielä jotain. Suosittelen että tilaat varaosan ja hankit sille täältä jonkun huollon tjs.

4. Master of the Universe

Master of the Universe Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    1211
    Puhelinmalli:
    SAMSUNG, tietysti. Mikäs muu? No Huawei
    Jyväskylästä ei omakohtaista tietoa . Mutta vehkeessähän on takuu . Sinuna vaatisin sen takuuna kuntoon , veloituksetta.
    http://www.nokia.fi/asiakastuki-ja-ohjelmistot/huolla-ja-kierrata/etusivu/takuu , josta lainaus

Kuinka toimia takuupalvelun saamiseksi

Halutessanne vedota takuuseen tulee teidän palauttaa Tuote tai sen osa (jos kyseessä ei ole koko Tuote) Nokian valtuuttamaan huoltoliikkeeseen. Soittamalla Nokian puhelinpalveluun saatte lisätietoja takuuvaatimuksen tekemisestä. Tietoa Nokian valtuutetuista huoltoliikkeistä ja Nokian puhelinpalvelusta saa Tuotteen myyntipakkauksesta tai Nokian www-kotisivuilta.

Voidaksenne vedota takuuseen teidän tulee ilmoittaa Tuotteessa havaitsemastanne viasta Nokialle tai sen valtuutettuun huoltoliikkeeseen kohtuullisessa ajassa vian havaitsemisesta ja joka tapauksessa ennen Takuuajan päättymistä.

Vedotessanne takuuseen teidän tulee esittää:

Tuote (tai sen viallinen osa),
    alkuperäinen ostotodistus, josta käy ilmi myyjän nimi ja osoite, ostotapahtuman aika ja paikka, Tuotteen tyyppi ja IMEI- tai muu sarjanumero.[/I]"

-------

Ellei ostopaikassa tai lähimmässä nokia valtuuttamassa huollossa hoidu niin kehoittaisin suoraan nokialle antamaan palautetta .( samalla kun nokiaan otat yhteyttä ko. takuuasiassa )

http://www.nokia.fi/jalleenmyyjat --- Huolto linkin mukaan jkl:ssä vain midaressa , etsi seuraava lähin missä hoituu...

5. Pikkuhannu

Pikkuhannu Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    38
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 830
    Midaressa menee kuulemma pari viikkoa, vaikka vaihtaisi vain kuoret... Jos mahdollista, käy kokeilemassa Äänekoskella, http://www.viestilaitehuolto.com/index.php?osio=3.
    Kokemuksia ei ole, mutta ainakin mainostaa, että ei tarvitse turhaan odotella...

6. Siniviiva

Siniviiva Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    102
    Kuulemma? Pari viikkoa sitten huollatin takuuna E51:n virtakytkimen huonon toiminnan. Sanoivat, että menee hieman yli viikko ja 8 päivää siinä meni. Oli vaihdettu moduli, jossa tuo kytkin on sisältäen mm kameran. Lisäksi ohjelma oli päivitetty. Odotusaika ei riipu työn vaikeusasteesta vaan siitä, että odottavat työt tehdään ensin alta pois.

Niistä parista kerrasta mitä olen Midaren huollossa asioinut, ei ole ollut valittamista. Korjauksen aika-arviot ovat pitäneet paikkansa eikä muutakaan huomauttamista ole ollut.

7. Pikkuhannu

Pikkuhannu Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    38
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 830
    Näin asian viimeksi toiselle asiakkaalle midaressa totesivat, kun olisi pitänyt takuuseen kuoret vaihtaa. Luuri pitää ilmeisesti jonnekin kirjata ja raportoida nokialle, koska eivät muuten saa rahoja sieltä päästä.
    Em. asiakas sitten sanoi ostavansa kuoret, jolloin olisi saanut heti vaihdettua, mutta joustivat siinä sitten, jotta sai heti kuoret paikalleen.
    Itse useamman luurin käyttänyt, ja lähes aina se pari viikkoa ollut jonoa, mutta ei mitään valittamista ole...

8. PaBu

PaBu Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    435
    Vaihdatin Midaren huollossa takuuseen puhelimeeni (E63) näppiksen, koska E-kirjain oli haljennut. Lähemmäs kaksi viikkoa se sillä reissulla viipyi.
    Näppiksellä on Midaren mukaan 6kk takuu, joten takuuseen tuo sinunkin vaihto-operaatio menee.

9. samumanu Vieras

Aika paljon luvattu ihmiseltä joka ei ole puhelinta nähnyt, alan työntekijä tahi midaressa töissä. Taitaa sen 100% vastauksen saada vain paikan päällä käymällä, ja huoltoja ei ihan joka kulmassa ole joten toki hiukka hankalaa sen suhteen. Itse en kyllä uskailtisi toisten puolesta mennä asioita lupaaman..

10. PaBu

PaBu Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    435
    Alkuperäisessä tekstissä oli ainoastaan, että 2kk vanha puhelin. Tämän perusteella ei pitäisi olla mitään ongelmia takuuhuollon suhteen. Jos taas on niin kynttilä, että näppiksen on itse hajoittanut, luulisi tyhmemmänkin tajuavan takuun rauenneen sen osalta.

11. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Alkuperäisessä viestissä mainittiin myös
    Jonka kommentin on antantut laitteen nähnyt ja asiakkaan kanssa keskutellut henkilö, lopulinen totuus se ei välttämättä ole, mutta en usko että tuosta näkemättä voi mitään faktaa sanoa ammattilainen.

Palstalla ja ilmeisesti muuallakkin on hyvin tyypillistä että omat vanhinkot yritetään saada takuunpiikkiin, lisäksi on niitä jotka uskovat että mitään omaa mokaa ole ollutkaan, ja yllättävän moni luuluu että takuu/virhevastuu on jokin vakuutus.

Jos kyse tosiaan allepuolevuden vanhasta laitteesta, ja virheestä ja myyjään on oltu yhteydessä, mutta mitään ohjeita ei ole tullut, niin sytyneitä kuluja ja vaivoja ylös.

Tosin jos kaksipaikkaa totetaa että maksullia juttuja, niin kovasti vaikuttaa että ei kuulu virhevastuuseen/takuuseen.

Jos itse haluaa vaihtaa, niin netistä voi tilata näppismattoja, jos itse näppis rikki, niin uutta luuria katseleen

12. asterix

Tykkäykset:
    0
    Posted via Mobile Device

13. asterix

Tykkäykset:
    0
    Ei löydy palvelua Jyväskylästä mutta meneppä Äänekoskelle Viestilaite Huoltoon niin homma toimii.Ykkösluokan palvelua. E75 näppäimistön vaihto 1 h ja takuuseen. Midaressa 2 vkoa 49 €, ei takuuseen.Pikahuolto 4 vrk + 19 €.Että silleen...
    Posted via Mobile Device

14. burt

Tykkäykset:
    16
    midare

mulla ennen joulua valkoinen susi7 tuli tunnin pikahuollossa kuntoon :D ei valittamista...
    siis jyväskylän seppälän midaressa. (gps ja linssin naarmuuntuminen) mut kamera vielä susi jos käyttää salamaa.

Jaa tämä viestiketju