1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Nokia E90:lle seuraaja

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja tomhut, 6/2/09.

1. tomhut

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    LG G4
    Nyt asiantuntijat mielipiteitä kehiin:
    Pitäisi löytää seuraaja Nokia E90-puhelimelle. Ominaisuuksia olisi hyvä olla saman verran, mutta koko saisi olla pienempi. Tähän mennessä olen pyöritellyt mielessäni seuraavia vaihtoehtoja:
    SonyEricsson Xperia (paras näyttö?)
    HTC TouchPro (paras näppis?)
    HTC Touch Diamond (pieni koko)
    Samsung Omnia (paras kamera?)
    Nokia E71 (kaikki ominaisuudet kohdallaan?)
    Samsung i-780 (hyvä hinta-laatu-suhde?)
    HTC Touch HD?
    Onkohan missään näistä yhtä hyvää videokuvausta kuin Nokia E90:ssä?
    Tuntuu, että kaikissa on jotain hyvää, mutta mikään malli ei voita Nokia E90:ä
    ominaisuuksissa. Nokia E90:n huono puoli on vain sen koko.

2. samumanu Vieras

3. Qwertyi

Qwertyi Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016

Tykkäykset:
    4683
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
  4. HIGHEND

HIGHEND Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    39
    Puhelinmalli:
    S5
    Laitteessa on "vain" 2 megapikselin kamera, mutta eipä se menoa haittaa. Litteesta löytyy nimittäin GPS, toinen kamera, Windows Mobile 6.0 (voi päivittää ilmaiseksi 6.1-versioon, ja vain tähän malliin!), WLAN, EDGE ja hyvä web-selain. Etpä tällä 299 eurolla paljoa parempaa saisi. Niin, ja tässähän on vielä se kosketusnäyttö! http://www.luurinetti.com/products.php?p=853741

5. t434

Tykkäykset:
    1
    En itse kyllä E90:stä tuohon vaihtaisi. Lisäksi siinä on 320x320 näyttö, joten ohjelmat eivät sovi täydellisesti.

Näyttö on 800x480, 3 tuumaa. Myös älyttömän hyvä akku ja QWERTY löytyy.

Näyttö 640x480, 2.8 tuumaa. Eipä tosin löydy suomenkielistä valikkoa sekä akku huonompi kuin Xperiassa.

Sama näyttö kuin Prossa. Ei suomimenua ja paska akku.

Kyllä, paras kamera mainitsemanistasi (meniköhän oikein?). Näyttö vain 400x240, 3.2 tuumaa ja tulee varmaan ikävä oikeaa QWERTY:ä.

Jepp.

800x480 3.8 tuuman näyttö. Muuten aika iso, ei suomenkielistä valikkoa eikä salamaa tai QWERTY:ä.

E90: 132 x 57 x 20 mm 210g - valmiusaika 330h, puheaika 5h
    X1: 110.5 x 52.6 x 17 mm 145g - valmiusaika 833h, puheaika 10h

6. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Listallasi oli pitkä litania WinMobile koneita, oletan että olet alustanvaihdon sisäistänyt.
    WinMobile koneista yleistäen kannattaa katsella HTCn koneita.

Jos S60ssä meinaat pysyä niin mainittu E71 on varsin soiva peli, mutta edellyttää sitä että E90n isoa sisänäyttö et kaipaa. Nokialla ei ole isoissa näytöissä toistaiseksi tarjolla kuin 5800:n ja se ilmeisesti leikkikalu sinun käyttöön, joten sen voi unohtaa. Jos laitteen hankinta on nyt ajankohtainen niin N97 ja mahdollisest muut virallisesti julkistamattomat eivät kerkiä tähän lähtöön edes vaihtoehdoksi.

Joten jos isoanäyttö kaipaat niin Nokia ei tarjoa vaihtoehto ja jos winmobile ei haittaa tai jopa kiinnostaa niin no, vaikka Xperiasta en ole innoissani niin se ehkä sittenkin kannattaa katsastaa. tai sitten aitoja HTCkoneita.

7. hiltieetu

Tykkäykset:
    4
    Itse olen pähkäillyt samaa ongelmaa ja samasta syystä. Tekisi mieli pienempää luuria taskuun. Nyt tämän viikon olen kokeillut e71:stä, kun siitä on kuulunut moneltä hyvää palautetta. Hassua kyllä mutta olen jäänyt kaipaamaan syvästi e90:n kansi näppistä t9:llä. Kahdella kädellä toimiessa e71 näppis toimii mutta esim. kävellessä yhdellä kädellä pikaista vastausta tekstariin näpytellessä tuo näppis ei enää toimikaan tai sitten se vaan vaatii opettelua. Itse asiassa itselleni tuo ominaisuus on niin tärkeä että ajattelin kokeilla seuraavaksi e66:n eli tulisinko toimeen ilman tieturi puolen näyttöä ja qwerty-näppistä.
    Mietinnässä on ollut myös tässä mainitut win-laitteet, mutta kun.. jotenkin ei vaan iske ja uutta ei taida jaksa niin paljon opiskella.. Ehkä xperia on vielä myös testattava, jos e66 ei tunnu riittävältä ja kun ei nyt oikein "täydellistä" laitetta ole nokialla tarjolla. Siitä taas puuttuu sport tracker ominaisuudet, johon on itsensä totuttanut.. hmm. :-s

8. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Jos ei kiirettä ja uskoo huhuihin ja viitsii odotella julkistamattomia malleja, niin ehkä poikkeuksellisti voi melkein ehdottaa kovasti huhuttua E75:sta, jos ei sitä sisänäyttö E90sta kaipaa.

9. hiltieetu

Tykkäykset:
    4
    Tämä on totta, e75 huhut kuulostaa hyviltä. Ainakin jos viitsii odotella. Tosin julkaisemattoman laitteen odottelu on vähän kuin tavoittelisi taivaalta jotain näkymätöntä kuuta,jonka olemassa olosta ja näkyväksi tulemisesta ei oikein ole varmuutta.. :)

10. t434

Tykkäykset:
    1
    Mobile World Congress 2009 starttaa kuudestoista, todennäköisyys että E75 julkistetaan on todella suuri.

11. AIF

Tykkäykset:
    0
    Aikaa hieman vierähtänyt tästä topicista. Mutta erittäin ajankohtainen.

Minun E90 alkaa myös reistailemaan, monella eri osa-alueella. Minulle on erittäin tärkeä sopivan suuri koko, käyttöpuolta. Tuo perinteinen puhelinpuoli ja sitten tieturi puoli.

Näyttä kuitenkin siltä, ettei ole yhtään vastaavaa puhelinta markkinoille. Vielä Jouluun ainakin voi sinnitellä nykyisellä, mutta väistämättä lähestyy se hetki, jolloin puhelin on vaihdettava. N97 on periaatteessa HTC puhelin sumbianilla. E75 on taas niin snadi, etten sellaista halua. Selaan nettiä ja foorumeita puhelimella ERITTÄIN paljon. Onko kellään edes tiedossa tulevia malleja jotka voisivat oikeasti korvata E90 kaikilla E90 osa-alueilla?

12. gyaeae

Tykkäykset:
    0
    N900 voi olla lähimpänä? En tiedä löytyykö softavastaavuutta ihan kaikkeen mahdolliseen (ainakaan vielä), mutta nimenomaan netin selailussa vaikuttaisi olevan ihan omaa luokkaansa.

13. AIF

Tykkäykset:
    0
    Mjoo N900 on jotenkin ok. Mutta siitäkin puuttuu se perinteinen puhelinpuoli. Puhelinta käsiteltäessä on kiva käyttää numeronäppäimistöä, kun taas tieturia käyttäesä on kiva käyttää sitä puolta. Ärsyttää kun nykyää tehdään vaan tää suuri kosketusnäyttö, jonka on muka korvatta fyysiset napit! Pöh sanon minä :)

14. Hedgehog

Hedgehog Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    38
    Puhelinmalli:
    S7 Edge, iPhone6
    Kyllä ainakin itse pidän E75sta E90 korvaajana.

15. AIF

Tykkäykset:
    0
    No valitettavasti se, että jonkun mielestä E75 korvaa E90 ei nyt juuri hirveästi lämmitä :)

E75 on makea puhelin, mut eipä sillä hirveästi viiti nettiä selailla, ainakaan jos sitä kokemusta vertaa E90.

16. gyaeae

Tykkäykset:
    0
    Jep, E75:n 320x240 näyttö ei ole tätä päivää jos nettiselailua meinaa harrastaa. Se riittää satunnaisiin googletuksiin mutta pidemmän päälle menee vaan hermot.

Kosketusnäyttö vaatii toki vähän totuttelua alkuun, ja avoimen mielen että on valmis hieman muuttamaan käyttötottumuksiaan :) Mutta samat asiat silläkin lopulta saa hoidettua.

17. HIGHEND

HIGHEND Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    39
    Puhelinmalli:
    S5
    Tosiasiahan on se, että E90:nelle ei ole kunnollista korvaajaa. Nokian insinöörit tunkevat QWERTY:n ja muut turhuudet liian pieneen pakettiin, ihankuin E90 ei olisi tarpeeksi pieni (E75)

18. AIF

Tykkäykset:
    0
    Onhan mulla Nokia 5800. Ihan kiva mp3 soitin ja teknolelu, mutta ei siitä ihan puhelimeksi kuitenkaan ole :) Ei ole kyllä mitenkää pystynyt syrjäyttämään E90 ;)

Jaa tämä viestiketju