1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Nokia E90 ja VOIP-liittymän vastaaja

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja Penninvenyttaejae, 21/7/09.

1. Penninvenyttaejae

Tykkäykset:
    0
    E90:ssä voi määritellä pikavalintaan 1 sekä perinteisen puhelinverkon että VOIP-liittymän (internetpuhelin) vastaajan. Tavalliselle vastaajalle annetaan puhelinnumero, VOIPille "osoite". Mikähän tuo "osoite" voisi olla muodoltaan kun kyseessä on Saunalahti Nettipuhelin, tietääkö joku?

2. PJL

Tykkäykset:
    0
    Tilausvahvistuksen mukana mulle tuli ihan numeromuodossa oleva vastaajan numero. Saattaa löytyä myös OmaSaunalahdesta?

3. Penninvenyttaejae

Tykkäykset:
    0
    On se vastaajan numero tiedossa ja sinne voi soittaa normaalilla tavalla, mutta tuo nokialainen haluaa voip-vastaajan tiedot pikanappiin jossain muussa formaatissa kuin pelkkä puhelinnumero.

4. PJL

Tykkäykset:
    0
  5. Penninvenyttaejae

Tykkäykset:
    0
    Se nyt toki tuli ekana mieleen, ja on kokeiltu muodossa 045... ja +35845... mutta aina vaan tulee sama "Osoite ei käytössä"-herja.

Muita hyviä arvauksia? Onhan tuo kierrettävissä tekemällä osoitekirjaan joku voicemail-entry ja laittamalla se johonkin toiseen pikavalintaan kuin ykkönen, mutta noin periaatteen vuoksi kiinnostaisi tietää, minkä OSOITEEN nokia tuohon haluaa!

6. Penninvenyttaejae

Tykkäykset:
    0
    No nyt selvisi: sip:045.... toimii sittenkin. Tuo oli kyllä ensimmäisenä kokeilemieni joukossa myös, mutta ilmeisesti olin typottanut sen kun nyt uudelleen yrittäessäni toimi.

Olisihan se kyllä hienoa, jos nokia osaisi tuon sip:prefiksin lisätä siihen itse, tai esim. helpeissä kertoisi, että sellainen tarvitaan. Arvauksia kuinka moni voip-asioihin yhtään perehtymätön osaisi sen sinne lisätä..

7. PJL

Tykkäykset:
    0
    Yritysten ja erehdysten kautta mä tuon nettipuhelimenkin sain omassa puhelimessa (N95 8GB) toimiin. Vähän ylimalkaiset on sekä Sauniksen että Nokiankin ohjeet.
    Hyvä tietää tuo vastaajan numero, jos sen vaik jossain välis virittää käyttöön.

Jaa tämä viestiketju