1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Nokia E71 vai E55/52

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja vili-vilperi, 8/9/09.

1. vili-vilperi

Tykkäykset:
    0
    Otsikon mukaisia puhelimia olen katsellut, enkä oikein osa päättää kumpaan päätyisin. Jälkimmäisestä parista E55 on toki lähempänä E71:stä näppäimistönsä puolesta, mutta silti tuollainen "puoli"-QWERTY tuntuu vähän oudolta, joten ehkä noista E5x puhelimista tuo E52 olisi enemmän mun makuun.

E52 on toki huomattavasti uudempi kuin E71, mutta onko siinä silti merkittävästi parempaa rautaa/softaa? E71 tuntuu kuitenkin laadukkaammalta metallisine kuorineen jne. Puhelimet on tällä hetkellä suunnilleen samoissa hinnoissa, joten kaipaisin teiltä apua puhelimen valintaan. =)

2. nallepuh

Tykkäykset:
    0
    Minulla on 1,5 viikkoa ollut käytössä E55 ja vikoja on ollut aika paljon- Puhelin "kaatuu" eli menee kesken puhelin mykäksi- näyttö pimenee eikä tokene ellei käynnistä uudelleen. Käynnistyksen jälkeen herjaa että muisti on täynnä.
    Sähköpostin asentaminen on työlästä ja minä en ole saanut näppäimen alle "VIESTIT" eli se kirjekuori mitään asennettua - koko näppylä on mykkä ja toimimaton. Tämä on työpuhelin joten en ole sitä itse maksanut, mutta hermot menee kun asiakkaiden kanssa keskusteltaessa puhelu katkeaa ja joutuu taas käynnistämään puhelimen.
    Mitä hyvää on puhelimessa - no muotoilu ja käsituntuma. Mutta sen takia ei kannata tätä mallia ostaa - olen todella pettynyt ja vielä Salon tehtaan mukamas laatutuote !

3. Lasselo

Lasselo

Tykkäykset:
    0
    Kaatuilu viittaa siihen että sulla on liikaa taskeja. Pidä taloa painettuna alas ja sulje siitä listasta niitä ohjelmia nii ram-muisti ei täyty eikä vehje kaadu.

Asetuksista saa kyllä vaihdettua niille pikanäppäimille toiminnot.

Sitten varsinaiseen aiheeseen:
    Kaikki 3 puhelinta ovat aika samantapaisia että kyse on vain siitä että miten haluat kirjoittaa. Ite valitsisin e55 koska e71:n vaakanäyttö saattaa aiheuttaa ongelmia sovellusten toimivuudessa ja e52:lla on huono kirjottaa.

4. Reissuruuna

Tykkäykset:
    0
    Ei se kaatuilu niistä taskeista johdu pelkästään. Mulla on nyt ollut E55 puhelin käytössä kolme päivää ja jatkuva kaatuilu otta tosiaan pattiin. Oon varmistanut ettei montaa taskia ole päällä, mutta silti se vaan kaatuu ja hävittää virtoja kesken puhelun. Kerran se kaatui kun näppäilin tekstiviestiä.. No uusi puhelin on tulossa liikeeseen, mutta jos sekin temppuilee niin sitten kyllä valintani on N79.

Taitaa olla laadunvalvonnassa Nokialla ongelmia nykyään, kun ennen tätä E55:ttä mulla oli heinäkuun lopulla ostettu 6700 classic joka sekin sammuili itsestään alvariinsa eikä edes kaksi takuukorjausta Nokialla (tsekeissä) auttanut asiaa..

5. quagmire

Tykkäykset:
    0
    Ihan totta - Nokia E55 on nykyisellä softalla lähes käyttökelvoton! Käytin itse puoli vuorokautta tuota, jonka jälkeen vein sen takaisin kauppaan. Kaatui yli 20 kertaa ilman mitään syytä. Valikot menivät niin jumiin, että pelkkä puhelimen sammutus ei auttanut, vaan piti irrottaa akku. PC Suite tunnisti puhelimen joka 20:s kerta, eikä yhteys pysynyt päällä minuuttia kauempaa. Lisäksi se qw-er-ty oli aika surkuhupaisa räpellys. Eli osta se E71 (loistavaksi todettu) tai sitten E52. E55 kannattaa jättää ainakin siksi aikaa kauppaan, kunnes julkaisevat siihen ensimmäisen softapäivityksen.

Jaa tämä viestiketju