1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Nokia e71 ei käynnisty!

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja jubasa, 23/2/11.

1. jubasa

Tykkäykset:
    0
    (Joo, perustin siis uuden ketjun ko aiheelle. Jospa se näin saisi nopeammin näkyvyyttä?!) :)

Pari kertaa tuli känny tiputettua viime vkolla, eikä mitenkään normaalia pahemmin. Olin tilanteessa, jossa jouduin laittamaan puhelimen äänettömälle. Jossain vaiheessa meinasin tarkistaa puhelut ym, mutta puhelin oli sammunut. Laitoin sen äänettömälle virtanapista ja olen 99% varma että en painanut "katkaise virta".
    Puhelin kytkeytyi päälle ja pelitti. Ja myös seuraavat 2 pvää tämän jälkeenkin.
    Kunnes:
    Nukkumaan mennessä, laitoin luurin herättämään.(puhelimessa oli akkua jäljellä) Enkä sitten herännytkään ajois vaan n. 1h myöhässä. Meinasin tarkistaa herätykseni, mutta luuri oli pimeä.. Eikä ole suostunut käynnistymään ilman muistikorttia, pc kytkettynä, laturissa jne..

Olen ostanut luurin käytettynä, eikä tietty mitään kuittia tallella enää. Kotivakuutuksesta voisi kysellä, uutenahan melko arvokas puhelin tämä e71 on ollut.

En ole kuullut/löytänyt täältä vastaavia vikoja? vaikuttaisi jotaltain softa vialta, kun ei normaalin toimimisen jälkeen suostu käynnistymään?

2. Qwertyi

Qwertyi Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016

Tykkäykset:
    4726
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    Känny tiputettu, ostettu käytettynä joten historiaa ei tunneta. Ei välttämättä softa vika.

Virtanappia kun painaa niin tapahtuuko mitään? Akku paikoilleen, laturi kiinni, kuuluuko piip ja alkaako pakun palkit juoksemaan? Jos alkaa niin akku irti, pieni odotus ja akku takaisin paikoilleen. Koita käynnistää.

Kotivakuutuksesta voit kysyä mutta taitaa omavastuu olla reilusti enemmän mitä tuon luurin arvo nykypäivänä. Uuden hintaahan et tuosta tule saamaan.

3. jubasa

Tykkäykset:
    0
    Luuri on ollut minulla käytössä reilun kuukauden päivät ilman ongelmia. Yön aikana oli tosiaan siis sammunut eikä lähde käyntiin.

Virtanappia painamalla ei tapahdu mitään, ei piippaa eikä näytä lataavan vaikka laturiin laittaa...

Olen kokeillut käynnistää: sim kortilla, ilman simiä, muistikortilla, ilman muistikorttia, laturissa, pc:een liitettynä... (en sentään ilman akkua :) ) eikä puhu sitte niin mitään!

Se siis kertakaikkisesti pimeni ominpäi ja akussakin siis oli virtaa ennenkuin se sammui.

(Kotivakuutuksen omav. on varmaan ~150 eugenin paikoilla... ajattelin aivan, että ne mahdollisesti korvaisivat alkuperäisen hinnan perusteella)

4. jubasa

Tykkäykset:
    0
    Syy löydettiin paikallisessa Nokian takuukorjaus paikassa, kun kävin e71 niille näyttämäs.
    Akun alla oleva punainen kosteusindikaattori oli sinertänyt, joten kosteusvario kyseessä.

Huomasin kyllä tuon sinnerryksen, mutta ajattelin, ettei se vielä mitään meinaa. Ja siksi toiseksi, että en ole uittanut puhelinta ja se minulla on toiminut yli kuukauden.

Palasin ajassa taakse päin ja muistin erään seikan. Pakkasia on nyt pidellyt -25 -> ja olen silti käynyt mettässä hiihtelemässä. Kerrankin kun tulin reisulta, otin puhelin päällistakin taskusta katsoakseni kelloa.. Puhelin oli päältäpäin melko märkä, aiva kuin se olisi märällä luudullu pyyhitty tms.. Tuolta se kosteusvaurio siis täytyy juontaa juurensa. Muita mahdollisuuksia ei ole. (Muillakin kerroilla puhelin on ollut kostea, mutta ei näin pahasti. Jokainen kerta on siis kosteuttanut sitä..)

Pakkanen vaikuttaa asiaan seuraavasti. Hiihtäessä syntyvä hiki pyrkii vaatteiden läpi ja puhelin kostuu jo siitäkin. Taskussa puhelin jää lämpimän ja kylmän väliin ja siitä johtuva kosteuden kondesoituminen metallirakenteiseen luuriin.. (Kuulemma riittävä syy puhelimen pimahtamiseen takuukorjarinkin mukaan, kun tiskillä rupesin äänen tätä muisteleen)

Useampi edellinen luuri on vastaavat olot kestäneet ja ne ovat saaneet suoraakin vesi kosketusta. Vaikka iphone 4:sta ei voi käyttää alle 0 C, mutta en Nokiaa näin herkäksi olis uskonut.. E71 ei siis ole matkapuhelin, vaan ihan kotopuhelin... "ennen puhelimetkin oli parempia.."

5. webbimato

Tykkäykset:
    5
    Niin siis puhelimen akun alla olevan kosteusindikaattorin todettiin altistuneen kosteudelle :) Ilman avaamista ei voi tietää johtuuko vika kosteusvauriosta ja jos johtuu niin koska kyseisen vian aiheuttanut altistuminen on tapahtunut. Kosteus on varsin viheliäinen kaveri elektroniikalle. Onneksi puhelimen suojaksi on kehitetty ratkaisu jo kauan sitten. Minigrip.

6. E71hajoo

Tykkäykset:
    0
    Terve. Mulla olis E71 kanssa samanlainen ongelma. Virtanappi tuntuu jääneen "pohjaan". Sammuilee ja käynnistyy itsekseen. Välillä toimii taas normaalisti ja välillä ei. Virtanapissa ei tuntuisi olevan normaalia liikettä ollenkaan, aivan kuin se olisi painunut "pohjaan".
    Takuuta jäljellä. Mikä taho näitä korjailee? Gigantista ostettu...

7. Qwertyi

Tykkäykset:
    4726
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
  8. E71hajoo

Tykkäykset:
    0
    Jees, tarvitsee selvittää missä huoltoliikkeessä ne katsoisivat puhelinta mahd. pian. On vaan vähän ongelmallista kun koko numeromuisti on E71:ssä. Hieman vaikea nyt kopioida sim-kortille. On tuo varapuhelinkin sellainen vuosituhannen alkuvuosien UMTS-puhelin...

9. Qwertyi

Tykkäykset:
    4726
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    ^ Varmuuskopiot, ne varmuuskopiot. ;)

Jaa tämä viestiketju