1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Nokia E50 käyttökokemukset

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja Daniel Braun, 8/8/06.

1. Daniel Braun

Tykkäykset:
    0
    Jeps joo, päivän verran nyt räplätty tota kamerallista versiota E50:sestä ja tuntuu heti ekan päivän jälkeen että ei voi tosta puhelin paremmaksi muuttua.
    Joillekkin 3G ja wlan mahdollisuuksien puuttuminen on iso miinus, mutta näin alkuun on sanottava että henk.koht. mulle noi ei o iso miinus.
    Wlan on turha omassa käytössä, kun olen sellaisessa paikassa jossa wlan verkko on, on mulla todennäköisesti iBook mukana.
    Ja jos ei ole niin voi voi, voi sitä nopsasti tsekata sähköpostit/surffata verkossa gprs:n kautta...
    3G:tä en näe myöskaan tarpeelliseksi, itse puhumiseen se ei käytännössä nykyisillä verkon kuormituksilla paljoa vaikuta, data toki liikkuu nopeammin, mutta mihinkä mä sitä nopeutta tarvin puhelimen selaimella...

Mut joo asiaan, itse puhelimeen siis.
    Aivan uskomaton kone, koko on melkolailla täydellinen s60 koneeksi.
    Paksuus, tai oikeasti ohuus miellyttää, pituus on sopiva ja leveys myöskin sekä laite sopii käteen erittäin hyvin.
    Näppäimet ovat tunnokkaat ja riittävän isot, viitsii näpytellä pidempiäkin viestejä...
    Näyttö on tarkka ja selkeä, webbisivut pienenpienellä fontillakin ovat vielä luettavissa, värit ja tarkkuus <3
    Yleinen fiilis koneesta on todella hyvä, uskomattoman metallinen tuntuma, sanotaan vaikka näin että ei pahemmin kalpene tuntumassaan 8800 joka on monin verroin kalliinpi kone paaaljon heikommilla ominaisuuksilla + tää on ulkonäöllisesti selkeän simppelin tyylikäs...
    Luuri ei natise, nitku, kitise tai muutakaan.
    Jämerää tekoa siis.

Se mitä en vielä osaa sanoa on akun kesto, mutta sekin toivottavasti on kohtuullisen hyvä.

Yleisfiilis koneesta on kyllä kouluarvosanalla täys kymppi.
    Kun en a) tarvitse kameraa b) 3g verkkoja c) wlania, niin tässä on käytännössä kaikki riittävät ominaisuudet ja vielä niin törkeän halvalla.
    Se tuntuma mikä puhelimessa on voisi viestittää että on kyse kalliinmastakin puhelimesta, mutta ei.
    Alle 300,- kivijalkakaupoissakin :) kelpaa mulle...

Paikalliseen elektroniikka paikkaan tais tulla yhteensä 3-4 konetta (kaks mustaa josta toinen mulle ja yks valkonen) ja kaikki meni tän päivän aikana, joten taitaapi olla olla pien yleinenkin näky laadukasta luuria arvostavien piirissä :)

Lisää kokemuksia lisäilen sitämukaa kun niitä tulee...

2. motow

motow

Tykkäykset:
    0
    Hienoa kuulla että puhelinta on alkanut saamaan. Itsekin olen tätä mallia harkinnut ja yritin löytää tietoa näytön fyysisestä koosta, mutta en löytänyt. Onko teillä jollain tätä tietoa?

3. mobiilisti Vieras

Ihmettelen, sitä, että miksi pitää aina niin hitosti perustella sitä miksi tulee toimeen ilman jotain ominaisuutta? Vain harvoja kiinnostaa tuollaiset subjektiiviset näkemykset. Jos ei ole WLANIA, niin ei ole ja sillä selvä. Jos ei tarvitse WLANI, niin hyvä on ja sillä selvä.

Itse olisin tarvinnut sekä WLANin että 3G:n. Muuten olen täysin samaa mieltä...aivan loistava puhelin!!! Jotenkin tulee mieleen verrata sitä menneitten aikojen 6100:een varsinkin kokonsa puolesta :)

4. Voimalaituri

Tykkäykset:
    1
    Noniin, tämä viesti tulee e50:sta. Kyllä on näppärän kokoinen laite ja hinta kohdallaan. Loistava näyttö ja rivakka webbi soneran edgellä.Qwertya vaan tulee ikävä.

5. John Cooper

John Cooper Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Enemmän kokonsa ja muotoilunsa puolesta tuo on sarjaa 6210 - 6310(i) ja mikä parasta tähän löytyy/käy taas pitkästä aikaa tavallinen akku (5C) ja "tehoakku" (6C). Käytettäessä tuota suurempaa akkua pitää vain vaihtaa sille sovitettu takakansi.

Millaisia puheaikoja olette saaneet tuolla vakioakulla?

6. vsa

Tykkäykset:
    0
    Voisitteko katsoa sen softaversion *#0000#
    Kiitos

7. Daniel Braun

Tykkäykset:
    0
    v06.27.1.0
    10-07-2006
    rm-170

8. John Cooper

Tykkäykset:
    0
    Näyttö lienee sama kuin 6233:ssa, mutta fyysisiä mittoja en tarkasti tiedä (muistan lukeneeni että se olisi 2").

9. rixa Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Eikö se olekkaan se "normaali" 2,1 tuumaa mikä on ollut yleensä näissä s60 puhelimissa

10. John Cooper

Tykkäykset:
    0
    Ei, minutkin yllätti se että E50:n näyttö on todellakin hieman pienempi fyysisesti kuin esim. N80:n näyttö (se on sen 2,1").

11. Jusa.L

Tykkäykset:
    4
    Olen samoilla linjoilla mielipiteineni edellisten kanssa...

Tuo E50 on todella käteen sopiva, toimii kuin junan vessa, on laadukkaan tuntuinen, näyttö on hyvä, akkukin kestää kohtuu pitkään ja joidenkim parjaama joikkarikin on oikein hyvä! Ehkä ne joikkarien haukut tulivat joiltain puumallien tuntuman perusteella, kun nehän eivät välttämättä ihan vastaa oikeaa tuotetta...

Edgekin tuntuu todella rivakalta, eikä sitä 3g:täkään sen takia kaipaa...

12. Daniel Braun

Tykkäykset:
    0
    Jeps joo, toinen päivä takana ja ei minkäänmoista ongelmaa ole tullut vastaan.
    Tai, tottuminen taas s60 käyttikseen on ongelma :D

Kuuloke ääni on selkeä ja mikrofonista lähtee myös selkeä ääni, vastapuolikin tykkää.
    Puhelimen sivukaiutin soittoäänille tms on ok tasoa, ei mikään superhyvä, mutta parempi kuin edellisessä 6111:sessä...

Ulkonäkö+yleinen todella jämäkkä fiilis herättää kokoajan suuremmat ja suuremmat fiilikset.
    Toi on vaan NIIN pirun vakuuttavan oloinen laite...

13. MaTiAz Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Mitäs kaikkea tossa myyntipaketissa tuleekaan mukana? Saisiko joku tämän kameralla otettuja kuvia nettiin? (tiedän, ei tätä ole kuvaamiseen tarkoitettu, mutta mutta.... :))

14. Daniel Braun

Tykkäykset:
    0
    Pakkauksessa oli itse koneen + akun lisäksi:
    laturi
    adapteri vanhan mallisille latureille
    käyttöohjeita
    narun perässä hf
    cd:romppu

15. Miqqo

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    -
    Miksi tuo E50:n näytön pienuus verrattuna N80:een herättää ihmetystä? E50:n näyttöhän on resoluutioltaankin täysin eri(240x320), kuin mitä näissä uudemmissa S60 puhelimissa on ollut: E60, E70, N80(352x416).

Itse kun kokeilin E50:ä, niin huomio kiinnittyi heti joystikkiin, jonka tuntuma oli todella huono. En tiedä, oliko syynä se, etten ollut ensimmäinen, joka oli puhelinta räplännyt, mutta ei joikkarin kuitenkaan samantien pitäisi tuntumaansa menettää vaikka puhelinta olisikin käytetty jo jonkun aikaa..

Muuten puhelin oli kyllä todellakin sopivan kokoinen ja jämäkän tuntuinen.

16. 238554

Tykkäykset:
    0
    Liityn ylistäjien joukkoon! Aivan verraton peli.
    + hyvä näppäimistö
    + laadukas, jämäkkä (ei tarvitse enää haaveilla 6310:ä)
    + käteen istuu kuin hanska
    + briljantti näyttö (kirkas ja terävä)
    + uusi s60 pelittää jouhevasti
    + joystick on mielestäni vertaansa vailla, tunnokas.
    + puheääni, kuuloke ja kaiutin loistavat äänenlaadullaan
    + "kynänäppäin" sivulla - yksikätisenäkin onnistuu leikkaamaan ja liimaamaan
    + koneelle en ole kuvia siirtänyt, mutta luurin omalla näytöllä ihan terävinä kuvat toistaa

miinusta radion puutteesta eikä tuo mp3toisto laadultaan huimaa - kyllähän noita kuitenkin kuuntelee...

Kyllä tämä on aivan päällikköluuri - ihan puhelimeksi näköjään tehty!
    p.s.
    Onko muilla sen "tekstinääneenlukuohjelmiston" asetuksissa suomi? Itselläni vain englanti ja ruotsi...

17. John Cooper

Tykkäykset:
    0
    Eihän tässä resoluutiosta puhuttukaan vaan fyysisistä mitoista. Kuvien perusteella luulin että E50:n näyttö olisi suurempi (omalla pöydällä verrokkina tällä hetkellä N80, E70, N70), mutta kun E50:n sain käteeni niin totesin kuvien valehdelleen.

18. Miqqo

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    -
    Mainitsin resoluution eroavaisuuden sentakia, että siitäkin voi päätellä, että koko näyttömoduuli on teknisesti täysin erilainen, kuin muissa uusissa julkaisuissa, joten todennäköisesti myös fyysinen koko ei ole täysin sama.

19. rixa Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Onhan esim N71:ssä tuo sama qvga resoluutio, mutta se on silti 2,4 tuumainen. Mut ei enää OT:a

20. Paerae

Paerae Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Kuuminthottiii+Elisa:)
    jep jep ja sama qvga myös n93 ja siinä pirun iso näyttö kanssa. mutta kyllä tuo on tarkan näköinen e50ssä, vaikka joutuukin hieman enemmän "tihruttamaan" :) <3

Jaa tämä viestiketju