1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Nokia C6-01 vai Motorola Defy?

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja hesep, 24/8/11.

1. hesep

Tykkäykset:
    0
    Uusi puhelin hankinnassa ja valinta on nyt päätynyt noihin kahteen.

Aikaisemmat puhelimet on olleet melkein kaikki nokialaisia joten symbian on tuttu. Android taas itselle täysin vieras. Mielelläni pysyisin nokiassa ja tukisin "suomalaista" valmistajaa, mutta. Motorolassa houkuttaisi kestävyys (omassa käytössäni puhelin joutuu melko koville) ja androidin ohjelmatarjonta (mm. Navionics merikartat). Symbianista on huonoja kokemuksia, tosin en ole käyttänyt uusia kosketusnäytöllisiä nokioita. C6:ssa olisi parempi kamera jota arvostan omassa käytössäni. Tarkoitus on hankkia puhelin saunalahden kytkynä, jolloin C6 olisi hieman edullisempi.

Lähinnä seuraavat asiat askarruttaa: Kuinka suuri ero näiden mallien kameroiden välillä on ja mikä on näiden mallien luotettavuus? Olen kuullut että Motorolassa olisi ollut kaiutin/mikrofoni tms. ongelmaa. Muutakin kommenttia ja plussia & miinuksia saa heittää näihin liittyen

2. hesep

Tykkäykset:
    0
    Ja vielä lisäys. Mitenkäs navigointi softat näiden mallien välillä. Nokiassa tulee valmiina minulle tuttu nokia (ovi) maps, mutta entäs androidille? Onko Google mapsista Ovi mapsin korvaajaksi? Ja nyt siis ilmais ohjelmista kyse

3. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Google mapsin varaan ei kannata autonavigointia laskea, mutta Android koneisiin on kaupallista varsin hyvää autonavigointi softaa tarjolla.

Navionicsin tarjontaa on myös Symbianille (tosin ei ole ihan nappiin mennyt, kannattaa lukea ongelmista)

Kai tiedostat että C6-01ssa on ns EDoF kamera, ei tarkennusta alle puoleen metriin

C6-01n vaihtoehtona kannattaa miettiä myös C7, suurinpiirtein sama rauta, mutta eri paketti.

jos sisuskalut ja pehmot jätetään pois niin DeFyn eduksi ehdottomasti parempi olosuhdesuojaus.

4. Mauski Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    65
    Itse molempia käyttäneenä, suosittelen Motorola Defyä. Laadukas, istuu hyvin käteen ja lisäksi se, mihin itse ihastuin, eli joka sään puhelin. Enää ei tarvitse niin varoa puhelimen kastumista tai muutakaan.. Käytän itse puhelinta lenkkeilessä, kalastuksessa yms. harrastuksissa. Lisäksi kuuntelen musiikkia n. tunnin per päivä, luen postit puhelimella ja käytän facebookia.Akku kestää helposti sen 2-3 päivää. Kamera on mielestäni hyvä, vaikkei ihan laadullisesti ole C6-01 verrattavissa. Jos haluat, laita yv:tä, voin pistää pari kuvaa mitkä on otettu sekä C6-01 että Defyllä. Ja muuten, vaikka itse aina olin androidia vastaan, tuntuu, että nyt sen voittanutta ei olekaan,niin nopsa hakea marketista sovelluksia ja asentaa ne tai poistaa ja palauttaa jos ei ollutkaan tarkoituksiin sopiva. Eli en Nokian leiriin ainakaan Symbian luurilla enää palaa =). Mutta makuasioitahan nämä ovat.

5. mjkall

Tykkäykset:
    13
    Defy vai...

Näin se on, Defy taitaa olla parempi Suomen säässä.
    Kameran saa muuten paremmaksi HDR Cameralla.

6. Skopa Vieras

Taitaa olla Nuukkia varma toimisempi jos mutuilen?

7. Skopa Vieras

8. Mauski Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    65
    Omakohtainen kokemus tuohonkin, että Motorolassa ei ole ollut mitään ongelmia, kun taas Nokian C6-01 meni huoltoon parin päivän käytön jälkeen. Eiköhän näitä maanantai-kappaleita satu jokaiselle valmistajalle :).

9. Arwin Grubel

Arwin Grubel Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    1007
    Puhelinmalli:
    Note3 + Gear
    Eipä täälläkään ole ollut defyn kanssa ongelmia tässä 3kk aikana mitä se on ollut kovassa käytössä raksalla tosiaan huonoissa olosuhteissa. On ollut sadetta, pölyä ja ottanut osumaa ilman näkyviä jälkiä.

10. hesep

Tykkäykset:
    0
    Laitoin defyn tilaukseen, toivottavasti oli oikea ratkaisu. Eniten tällä hetkellä mietityttää toimivan ilmaisen navigointi softan puuttuminen androidilta. Tottunut että nokian mapsilla sai ilmaiseksi suunnistella, niin kynnys maksullisiin on kova. No ehkä tuo googlen mapsi tuosta kehittyy

Jaa tämä viestiketju