1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Nokia C6-00 käyttökokemukset

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja tervirta, 4/8/10.

1. tervirta

Tykkäykset:
    0
    Mulla on ollut C6-00 nyt viikon verran.. N-81 ennen sitä.

Kamerasta: tykkään, on verrattavissa vanhaan digikameraani (Nikon 4300) Totta kai optical zoom ja kuvanvakaaja puuttuu, mut silti. Erityisesti tykkään siitä, et paikannustiedot voi lisätä kuvatietoihin:)

Äänenlaatu OK, mp3:ni on pahempia kuin C6:)

Olin Pariisissa viikonloppuna, ja GPS toimi hienosti (walking mode). Käytin navigointia myös ajaessa, ja varoitti kivasti nopeustolpista. Aikaisemmin muuten väitin, että ajo-opastus vaikenee, kun saan tekstiviestin. Nyt näyttikin siltä, että Mondeon stereoiden bluetooth-yhteys sulkee ajo-opastuksen.. Siten stereot pois päältä, jos haluaa ääniohjaukset. Samalla sitten pitää kytkeä BT hands-free päälle erikseen ajon aikana. Oppia ikä kaikki.

Lentokentällä hain myös open wlania, mutta löytyi vain maksullisia, ja niitä ei meinannut saada millään pois päältä (estivät myös GSM-tietoyhteydet, kun otti itse yhteyttä vain lentokentän wlaniin, joka ei siis toiminut)..

Inhoan OVI suitea, mikä piti ladata karttojen lataamista varten, mut lienee mun ongelma. PC suite tuntuu kuitenkin toimivan myös tän kanssa, joten pärjään.

C6 on pitänyt myös buutata pariin kertaan :( Mutta yhteenvetona, tykkään edelleen. Mites muut?

2. fitnes

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Lg G 4
    Itsellä toista päivää käytössä ja muutamia mainintoja. Kameran linssinsuojusta kaipaan, erittäin heiluva takakuori häiritsee välillä käyttöä jonkun verran, muuten olen varsin tyytyväinen luuriin, nopea ollut verrattuna x6 tai n97 ei itsellä kaatuillut kertaakaan vielä.

+koko
    +näyttö
    +kameran laatu
    +viestien kirjoitus
    +kuuluvuus ja äänenlaatu muutenkin
    +gps toiminta
    +laturin paikka puhelimen alaosassa

-akun luokaton kesto, päivässä tyhjeni vähäisellä räpläämisellä, ilmoitettu jopa 16vrk nokialta
    -nitisevä ja heikko takakansi ainakin omassa mallissa, tuntuu että ei kauaa pysy paikallaan
    -vähän muovisen ja leluisen oloinen on ollut jämäkämpiäkin malleja

3. tervirta

Tykkäykset:
    0
    Akun kestoon vaikuttaa sen wlanin käyttö: mullakin akku tyhjenee päivässä, kun C6 pitää koko ajan wlania päällä kotiverkon alueella. WLAN-haun poisjättö ei tällöin auta :( Jos ei wlania käyttäis, kestäisi varmaan kauemmin.

Itse en kaipaa linssinsuojusta, kun se olisi taas yksi liikkuva (=rikkoontuva) osa.

Muovisen oloinen on, mutta samalla kevyt. Mun C6:n takakuori pysyy kyllä paikallaan..

4. seiluri

seiluri Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    273
    Puhelinmalli:
    Huihai+Lumia
    Upea laite tämä C6. Vihdoinkin nokia on saanut toimivan laitteen ulos uunistaan.
    En kyllä ymmärrä miksei N97:ssa ollut alun alkaen tätä loistavaa suomeen sopivaa qwertya omine ääkkös näppäimineen joka ilmeisesti periytyy E75:sesta (niinkuin tämä liuku mekanismikin) eikä niitä ääkkösiä saatu edes 97 miniin. Nyt on siis vihdoin kunnolliset nappulat tässä C6:ssa joka edustaneen nokian hinnat alkaen mallisarjaa jossa myydään toimivaa mutta vuoden vanhaa tekniikkaa säästöluokan materiaaleista tehdyissä kuorissa, mut pääasia että luuri toimii nopeasti ja vakaasti.
    Erikoinen ratkaisu myös tämä latauspuoli, kun on vanha pikkupäinen laturi puhelimen alle sijoitetulla latausreiällä ja kuitenkin puhelimen yläreunassa on microusb muttei lataa sitä kautta.

Tällä mennään hetki eteenpäin kovasti toivoen että uusi commari joskus tulisi markkinoille.

Olisin kyllä maksanut satkun enemmän ääkkösillä ja paremmilla materiaaleilla ja reilulla sisäisellä muistilla varustetusta N97(tai mini97) iivarista kuin tästä C6:sesta.

+mekaaniset vastaus nappulat
    +hinta
    +nopeus
    +vakaus ja toimivuus

-halvanoloinen muovinen saippuarasia joka nitisee jo uutena
    -ei latausta microusbilla

5. Timant

Tykkäykset:
    0
    Maanantaina sain C6 kotiovelleni. Ihmettelin vähän aikaa ketä tyyppi siellä oikein seisoo. Autossakaan ei ollut minkäänlaisia tarroja tai ylipäätään mitään tekstiä, jotta olisin tiennyt mitä asia koskee. :D No avasin oven ja sain ruskean pahvilaatikon ja tietysti kuittasin sen. Sitten välähti ettei vaan olis puhelin ;D Kiitin kuskia toimituksesta ja nyt olen onnellinen C6 käyttäjä.

Käynnistyksessä ja laitteen käytön aloituksessa ei ollut mitään vikaa/häiriöitä. Pelästyin paketin sisältöäni tutkiessa, että puuttuuko micro-SD muistikortti, sillä sitä ei ollut missään nähtävillä. Onneksi se oli jo valmiina puhelimen sisällä :D

Ensimmäinen ja toistaiseksi viimeinen ongelma syntyi kun yritin lähettää viestiä. Viestin lähetys ei yksinkertaisesti onnistunut. Onneksi asia korjaantui puhelimen uudelleen käynnistyksellä. Viestin kirjoitus makuuasennossa on hieman hankalaa, koska näyttö pyrkii kaatumaan painonsa vuoksi eteenpäin :D Näytön ja ylimmäisen aakkosrivin väliin olisin kaivannut enemmän tilaa.

WLAN-haun olen jättänyt kokonaan pois.

Näyttö kääntyy myös ilman näppäimistön avausta, mutta se täytyy asetuksista määrittää.
    Myös valikko-näppäimen vilkkuminen 6-8 sekunnin välein alkoi ärsyttää, joten otin senkin pois. Vilkkuu siksi että ilmoittaa puhelimen olevan valmiustilassa. Tätä en oikein ymmärrä.

Akun olen joutunut lataamaan nyt kaksi kertaa tämän viikon aikana, johtuen puhelimen alkuräpläyksestä.

+ koko
    + näppäimistö, näppäimet ovat koholla joten niiden hahmottaminen onnistuu helposti
    + ääkköset omina näppäiminään
    + navigointi
    + hyvin vahva GPS toimivuus, löytää satelliitit nopeasti
    + 3G ja etenkin 3.5G toimii heti jos siihen annetaan mahdollisuus
    + liukukansi vaikuttaa jämäkältä
    + toimivuus

- muovi, saattaa natista (oma puhelin ei natise), mutta saadaan puhelimesta kevyempi
    - paino 150 grammaa
    - kaiuttimen reiät suht isot, saattavat kerätä ajan saatossa paskaa
    - viestin kirjoitus makuuasennossa
    - symbian^1
    - + resistiivinen kosketusnäyttö (vrt. kapasitiivisen kosketusnäytön käyttöikä muutama vuosi)
    - näytön ja ylimmäisen kirjainrivin tilan puute

Tässä vielä muutamia kuvia:

Itse paketista v.1.00

Itse paketista v.2.00

Paketin sisällöstä

Kokovertailua edestä

Kokovertailua sivusta

Puhelin auki + näppäimistö + ääkköset

Näppäimistö + ääkköset

6. 22022004

Tykkäykset:
    23
    Miten valittu taajuus vaikuttaa puhelinlaskuun?

7. Timant

Tykkäykset:
    0
    No eihän se mitenkään vaikutakkaan, mutta kun on ihan uus laite käsissä niin ei tiedä mihin kaikkeen se yrittää ottaa yhteyksiä. Tämä oli siis vain varotoimenpiteenä :D

8. puikko

puikko Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    205
    Puhelinmalli:
    iPhone 6
    Ihan yhtälailla se sen yhteyden ottaa GSM verkossakin, jos on ottaakseen. :)

9. Timant

Tykkäykset:
    0
    Totta joo :D
    Edellinen puhelin oli mulla 7 vuotta ja siitä tekniikasta hyppäys tähän päivään niin kaikki on periaatteessa uutta.
    Luulen että tavallisilla matti meikäläisillä yleinen mielikuva 3G:stä on langaton nettiyhteys vai kuinka?

PS.
    Mutta tämä on käyttökokemusketju... :D

10. MGM

MGM Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    3141
    Puhelinmalli:
    OnePlus 3
    Vähän OT, mutta miksi joku viitsii käyttää tota imageshackia kuvien jakamiseen, kun on parempiakin olemassa? Imageshack on tuohottoman hidas.

11. mustis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    6
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy Ace II/Lumia 520, Elisa
    Vaikuttaa se sen verran, että 3G:n kautta voi melko huomaamatta nettisurffaillessa tulla suuriakin (roaming)datamääriä kun taas GPRS/EDGE ovat sen verran hitaita, että isojen datamäärien tuloa ei jaksa odotella. Teen itse joskus ulkomailla saman varotoimenpiteen. Lisäksi, tuntuu siltä että GSM-tilassa puhelinten akut kestävät edelleen vähän pidempään kuin 3G.

12. Timant

Tykkäykset:
    0
    Tuohon akun kestoon, niin 3G syö akun ihan kohtuu nopeesti ainakin tässä C6 :ssa.

13. tervirta

Tykkäykset:
    0
    Kuten myös wlanin käyttö, kuten olettaa sopiikin. Pitäkää vara-akku tai virtalähde lähellä.

C6:lla voi ottaa myös 1,5 tunnin videoita. Käytän sitä urheillessani tekniikkavirheiden korjaamiseen, kun kuvanlaatu mun lajissa riittää hyvin.

14. arskas_s

Tykkäykset:
    0
    Onko Nokia Maps 3.0.4 vai 3.0.3?

15. Timant

Tykkäykset:
    0
    Näyttäis olevan v3.03

Päivittämisestä en tiedä kun Nokian nettisivuilla Ovi Maps ei tunne vielä C6 mallia.

16. tervirta

Tykkäykset:
    0
    3.04 .

17. Timant

Tykkäykset:
    0
    Hä? Siis ootko päivittäny sen? Vai mistä ylipäätään katoit sen?

18. tervirta

Tykkäykset:
    0
    Edelleen, kun C6-00-navigaattorini tiedoista katsoo: "v3.04 10wk17 b07MW OpenGL LM MN"

19. Timant

Tykkäykset:
    0
    Jaahas.
    Mulla on kuitenkin '' v3.03 10wk13 b01 MW OpenGL LM MN ''

20. tervirta

Tykkäykset:
    0
    Tasan ei mee Nalle-karkit, jos niitä on pariton määrä. Mun oli ostettu Nokian verkkokaupasta, mistä sinun?

Jaa tämä viestiketju