1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

"nokia" akut?

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja Minaevaa92, 5/3/07.

1. Minaevaa92

Tykkäykset:
    0
    --

--

2. ijr

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Nokia N9
    Se on sitä alihankintaa, ei sen kummempaa. Kukin tekee sitä, mitä osaa ja mikä kannattaa. Nokialla ei omia akkutehtaita varmastikaan ole, vaan akut teetetään isoilla valmistajilla ja brändätään sitten alkuperäisiksi "Nokialaisiksi" tarroilla.

Miksi ne tarrat pitää repiä irti akuista? :)

3. Dillinger

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    5800 E90 Elisa Saunalahti
    Puhelin aihetta vähän sivuttaen, satuin huomaamaan että Creative käyttää ainakin osassa mp3 soittimistaan saman kaltaisia akkuja kuin Nokia BL-5B ainoa eroa akuilla oli tarrat tietysti ja navat olivat vastakkaisella puolella mutta muuten täysin sama akku.

4. kultapyssy

Tykkäykset:
    0
    Juurikin, että kukin tekee mitä parhaiten osaa.

Samalla tavalla toimitaa esim. kannettavien akku-markkinoilla. Tästä hyvänä esimerkkinä oli Sonyn valmistamat "syttyvät-liekkeihin-akut" lukuisille isoille valmistajille. Myöskään LCD-näyttöjen valmistajien ole läheskään niin monta mitä merkkejä on. Sitten omissa tuotantolaitoksissa tuotteet testataan merkin omilla kriteereillä ja lätkästään logo-tarra kylkeen.

Viime sunnuntaina kävin Toys 4 Boys messuilla, huomasi selvästikin kun volkkari-konsernin omistuksessa olevassa 250 000 € Lamborghini Gallardosta paistoi emoyrityksen perusmuovinappulat keskikonsolista. Kakka fiilis, sanon minä, vaikka se todennäköisesti pelasti kyseisen autonvalmistajan.

5. AdvT

Tykkäykset:
    0
    Pitäiskö Nokia kuorissakin lukea joku Hippopippo. Tuskin Nokia itse kuoriakaan valmistaa?

6. Imperial

Imperial

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iPhone 6
    Ja mainostettaisi samalla muuta yhtiötä? Nokia on akuistaan maksanut ja siten päättää missä kuosissa niitä myy, syöttäköön ne vaikka sioille jos sikseen näkee.

Niin, tuskin Nokia kuoriakaan itse tekee ja eihän ne jokainen käytetty komponenttikaan Nokian omaa tuotantoa ole.

7. Jollemi

Jollemi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaisia kapuloita
    Jos firma A maksaa firmalle B siitä että firma B valmistaa firmalle A akkuja firman A brandillä niin näin tehdään. Kuluttajatkin on vähemmän sekaisin kun ei oo useampia brändejä akun tarrassa.

Eipä Nokian puhelimissakaan oo pahemmin Nokian tekemiä komponentteja, joten täytyisikö puhelimeenkin merkitä Nokia, Intel, Texas Instruments jne.?

Nokia on brändi jonka alle kuuluu useita eri tuotteita. BL-5C akut ovat yksi niistä sadoista eri tuotteista joita myydään Nokian brändillä. Kuka valmistaa puhelimiin menevät komponentit ja kuka valmistaa Nokian akut, eivät kuluttajan kannalta ole kovinkaan oleellisia asioita ja turhaan sekoittavat Nokian brändin muihin brändeihin.

Update: taas myöhässä :)

8. Dillinger

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    5800 E90 Elisa Saunalahti
    Tuli vaan mieleen että ihan ymmärrettävää että akut tulee joltain muulta valmistajalta, mutta eikös se olisi jossainmäärin ymmärettävää jos he vaikka maksaisi akuistaan hieman enemmän ja saisivat ne pelkillä Nokian tarroilla. Itseäni ei kyllä tuo pieni "yksityiskohta" häiritse jos siellä nyt joku muu valmistaja lukee, mutta osa käyttäjistä voi nähdä asian hieman eritavalla.

9. dami

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    8800 & dna
    "käytä vain alkuperäisiä nokia lisävarusteita"

;)

10. sane Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    13
    Kilpailijoita ja yhteistyökumppaneita.

11. Imperial

Imperial

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iPhone 6
    Näkeehän tuollaista muuallakin. Esimerkiksi automaailmassa, Renault tekee Volvon kanssa yhteistyötä ja omistaa Nissanista jonkin verran. Silti automarkkinoilla kilpailevat keskenään. Onpas outoa juu.

12. hiphei Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Lisensoihan Nokiakin molemmille S60-käyttöjärjestelmää - ja vielä yhtä tasavertaisin ehdoin kuin itselleenkin.

13. Minaevaa92

Tykkäykset:
    0
    JUST NII ja niitä saa? ;) ei niitä saa koska niitä oo olemaskaan,huijausta :D

14. samumanu Vieras

Kyl ja ei! Varmaan noi akut täyttää nokian standardit ja ovat olleet mukana suunnittelussa ni voi sitä jo sanoo alkuperäiseksi.. Mun mielipide.

15. Imperial

Imperial

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iPhone 6
    Kerro sitten mikä on? Mitä haluat alkuperäisen tarkoittavan? Sitä, että tuotetta omana myyvä firma tekee sen 100% itse?

Toivoisitko sitten sitä, että esim. Nokia tekisi itse aivan kaiken mitä puhelimensa sisältävät? Tekisi itse pahvilaatikon jossa puhelin myydään? (jota tuskin nyt tekee) Veikkampa, että silloin puhelimilla olisi hintaa sen verran, ettei sinulla olisi ensimmäistäkään sellaista. On edullisempaa hankkia osat muualta ja sellaisilta valmistajilta jotka ovat niiden tekemiseen jopa erikoistuneet.

16. KaKe

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    Samsung Glaxy S2, Saunalahti
    ja eihän Nokia valmista/kasaa itse kaikkia puhelimiakaan vaan niitä teetetään myös alihankkijoilla. Toki ihan samanlaisilla valmistusmenetelmillä joten eivät ne sen huonompia ole.

17. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    No entäs ne ihmiset sitte, onko ne aitoja suomalaisia kaikki ja Nokia samaten, vain suomalainen firma? Mikään firma ei tee itse kaikkea sähkösiä osiaan itse, tai jos tekee, niin kyllä pitää olla sitte tosi harvinainen. Vahvistin, televisio, dvd ym... Merkki on vain merkki, sillä myydään. Ei sen tartte olla niin nihlistimäisen aito, ettei mitään parempaa muualla olevaa ei voisi käyttää.

Turhan ruusuinen kuva on sitten jos luullaan niin... Se on kuin prinsessasatua lähentelevä.

18. coffee

coffee

Tykkäykset:
    0
    Kumma juttu kun aina jaksetaan valittaa tehottomista akuista. Niin kuin se olisi iso asia laittaa laturiin sitä puhelinta parin päivän välein?

Jos verrataan vaikka auton bensankulutukseen niin ei siitä valiteta niin paljoa tyyliin: "tankki taas tyhjä voi helv Toyota".

Pitäisi hieman suhteuttaa asioita ja sen kun tekee niin sen akun kestävyys on elämässä aivan mitätön juttu. Ihmisillä on jonkinlainen tarve aina valittaa ja tämä akku-asia on helppo kohde mihin purkaa hieman elämän yleisvitutusta.

19. Minaevaa92

Tykkäykset:
    0
    tästä saa kuvan että nokia tekee noin 5% ite koneistaan O.O

20. sane Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    13
    Osista lienee lähempänä nollaa.. Nokia taitaa toistaseksi olla vähiten tuotantoaan ulkoistanut valmistaja, joten suurin osa koneista sentään kasataan Nokian tehtailla. Faktatietoa ei ole, mutta en uskoisi Nokialla olevan pätkääkään omaa siru-, tai muidenkaan osien tuotantoa, vaan kaikki hankitaan alihankkijoilta.

Jaa tämä viestiketju