1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Nokia 9500 vs. Tungsten T5

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja Naranek, 30/11/04.

1. Naranek

Tykkäykset:
    0
    Pitäisi järjestää kaverille mahd. näppärä datayhteys maailmalle että sais sähköposteja katottua ja nettiä käytettyä reissussa. Itse ajattelin että Tungsten T5 + Bluetooth puhelin & GPRS + erillinen näppäimistö olis aika bueno ratkaisu, mutta ilmeisesti tuo Nokian 9500 voisi myös täyttää tehtävän aika hyvin.

Miten on? Pystyykö 9500 kilpailemaan Tungstenin kanssa?

Käyttäjä ei ole mikään erityisen tekniikkaorientoitunut, joten helppokäyttöisyys on ihan avainasemassa. Palmin asennukset voisin kyllä tehdä itse, mutta nokiasta ei ole tosiaan mitään kokemusta.

2. Tapi

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z
    Hmm.. karkeasti arvioituna T5+GPRS+näppis~700 euroa. Itselläni käytössä kyseinen paketti ja olen ihan tyytyväinen.
    Tarvittaessa voi aina päivittää yhden ominaisuuden kerrallaan.
    Itsellä ei tällä hetkellä siihen tarvetta.
    9500:sta ei voi jättää välillä ylim.painoa pois matkasta..

3. ebo Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Minusta 9500:n QWERTY-näppäimistö on aivan ylivoimainen. Tietty Tungsteniinkin voi liittää ulkoisen näppäimistön, mutta mahtaako löytyä sellaista, jossa on ääkköset suoraan?

9500:n Opera-selain on huomattavasti parempi kuin Tungstenin mukana tuleva selain, mutta kuvasuhteethan ovat näiden näytöissä erilaiset. Minusta tärkein mitta on leveyssuunta, joka 9500:ssa on 640 pikseliä.

Minä valitsisin N9500:n, jos sähköpostin lukeminen, kirjoittaminen, muistiinpanojen tekeminen ja web-surffaus ovat tärkeimmät tehtävät. Jos taas haluaa erikseen kevyen puhelimen ja PDA:n, on Tungsten oikeampi valinta.

Itse tosin ostaisin mieluummin VGA-resoluution Pocket PC:n kuin Tungsten T5:n, vaikka ne hintavampia ovatkin.

t. tero

4. oh1jty

Tykkäykset:
    0
    Kyllä se yks laite on parempi, odota 9300 niin kokokin on sopiva.
    Kahdella laitteella käy äkkiä niin että Tungsten on nurkassa pölyttymässä kun pitää kahta laitetta kantaa mukana. 9500 taas voi käydä samalla tavalla jos ei ole sinut sen koon kanssa.

5. Tapi

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z
    Aivan, 9300:sta kannattaa odotella - tosin karsittu joitain omin. vrt. 9500, mutta eipä ole koolla pilattu tätä laitetta.

Ei ole pelkoa, että niin käy. ;)

6. ebo Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Kuvittelin itse kanssa aiemmin, että 9300 on enemmän makuuni. En ole enää aivan varma. Olen viimein saanut 9500:n WLAN:n toimimaan kotonakin ja tottunut näppäimistöön.

Illalla taas näpertelin 9300:aa, jossa näppäimet ovat selvästi pienemmät ja tiiviimmin toisissaan kiinni. Eikä nuoliohjauskaan toimi yhtä kätevästi. Ja onhan näyttö fyysisesti pienikokoisempi myös.

t. tero

7. oh1jty

Tykkäykset:
    0
    Totta tuokin, hyvä näppis on parempi kuin huono :)

Jaa tämä viestiketju