1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

NOKIA 9500 vikaluettelo jatkuu vaan...

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja dayhill, 24/11/05.

1. dayhill

Tykkäykset:
    0
    Moi taas kaikille!
    Eipä sitten riittänytkään, että NOKIA 9500:ssa on täysin susi softa vielä paikkausversioidenkin jälkeen!
    Nythän niistä alkaa rikkoutua myös saranat. Mullakin viimein meni ylempi sarana sököksi. Laite ei ole kertaakaan pudonnut, eikä myöskään "ylitaitettu".
    Jo kaksi kaveriani joutui käyttämään pajalla. Siellä sitä lojui parikymmentä NOKIAn lippulaivaa sarana sökönä.
    Kaikista on mennyt sama sarana eli ylempi halki.

Ja nyt seuraa paras osa...

Ei kuulu takuun piiriin!

KÄYTTÄJÄVIRHE!!! Mitäs sitä pitää jatkuvasti sitä kantta availla ja sulkea.

Näinhän se on, oma syy! No onneksi maksaa "vain" pikkusta alle 120 euroa!

Huhhuh NOKIA...

2. nico...

nico... Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    845
    Puhelinmalli:
    WP, iOS
    Tiesitkö että tältä foorumilta löytyy myös käyttökokemukset topic johon tuon vuodatuksen olisi voinut kirjoittaa? Itsellä oli sama ongelma kommarissa mutta se meni takuukorjaukseen, eli et vain osaa.

3. jarkkoo Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    SGS @ Saunalahti
    Kun ei kerran ole tämä tuolla käyttäjäkokemuksissa niin vastataan tähän.

Jos noita saranaviallisia oikeesti on läjäpäin, ja silti eivät suostu takuuseen korjaamaan (tai jos takuu riippuu pärstäkertoimesta) niin eiköhän tuosta kiinnostu jo kuluttajavirasto/-asiamies pikkuhiljaa.

Oma 9500 on kanssa huollossa saranavian (tai oikeammin kannen jarrun) takia, ainakin huoltoon otettaessa antoi ymmärtää että pitäisi mennä takuuseen mutta saas nyt nähdä kun tulee takaisin. Kohta 2 viikkoa tulee täyteen.

Aika julmasti sanottu ettei osaa, jos ei saa takuukorjaukseen. Eiköhän se ole pärstäkertoimesta tai suhteista kiinni aika pitkälti, mikä on todella väärin. Selvästi on havaittavissa, että vaikuttaa pärstäkerroin tai miten huollon kaverin päivä on mennyt, tuohon että meneekö joku vika takuuseen vaiko eikö.

4. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Communicaattorit ovat suurimmaksi osaksi firmojen ostamia / tai muuten työkäytössä.

EI se ole väärin jos joku saa mitä sille ei kuulu (ei julkisista varoista). Se on väärin jos joku ei saa mitä hänelle kuuluisi.
    Joka tapauskessa ilmeisesti osa sarana ongelmsita menee takuuseen ogelmitta osa ei, tilanteen ei tarvitse olla epäoikeudenmukaista jos tilanne riippuu aidosti syystä.
    Pärstä kertoimella, taidolla perustella asia jne. voi toki joku saada itseaiheutetun vahingon "takuuseen". Toinen asia sitten maksaako sen huoltomies omalla vapaa ajallaan vai takuunmyöntäjä.

5. kumpu

Tykkäykset:
    0
    mulla napsahti ylempi sarana myös rikki takuuaikana, noin 8 kk käytön jälkeen.

olen availlut kantta melko tiuhaan (=useita kertoja päivässä), koska en juurikaan käytä kannen puhelinta vaan käytän tieturin sovelluksia ja soitan ja lähetän tekstiviestit aina tieturin puolelta, paljolti sen takia, että kannen puhelimessa ei ole automaattisesta näppäinlukkoa.

huollossa sanoivat että ei mene takuun piikkiin.

olin itse kuitenkin sitä mieltä, että sarana oli hajonnut laitteen normaalissa käytössä (kannen avaaminen) ja olen varma, etten ole ylitaittanut kantta.

otin yhteyttä nokian puhelimitse ja reklamoin tilanteesta perusteena:

Sarana on hajonnut käytettäessä laitetta siinä käytössä mihin se on tehty ja rikkoutuminen ei ole johtunut käyttäjävirheestä.

(tämä oli todellinen tilanne, koska tiedän etten ole taivuttanut luuria luokille)

Yllättäen, nokia suostui vaateeseni ja korjaus onnistui veloituksetta.

Sanomattakin selvää on, että tuotteessa joka ei kestä tavanomaista käyttöä vaan hajoaa tavanomaisen käyttöajan puitteissa, on joko valmistus tai suunnitteluvirhe ja valmistaja on velvollinen vastaamaan tuotteen virheistä.

Tästä neuvoksi niille saranarikkoisille 9500 omistajille, jotka tietävät, etteivät ole itse rikkoneet saranaa ja haluatte korjauksen maksutta:

1. esittäkää asianne hillitysti huollossa

2. vaatikaa korjaus takuuseen perustellen, miten olette laitetta käyttäneet ja todistakaa ettei se voi olla hajonnut käytössä.

3. jos huolto ei myönny takuukorjaukseen: ottakaa yhteys nokiaan, ja vaatikaa korjaus veloituksetta

6. mdmd

Tykkäykset:
    0
    9500 sarana

Mun 9500:n ylempi sarana hajosi 11 kk:n jälkeen eli takuuaikana.

Saranan vaihto onnistui sen jälkeen kun olin ottanut yhteyttä Nokiaan. Huoltoliikkeessä ei oltaisi korjattu ilmaiseksi muuten.

Entä tulevaisuudessa? Pitäisikö Nokialta vaatia vakuutus siitä, että kannen/saranan saa uusia niin monta kertaa kuin on tarvis, jos ja kun on vika on puhelimen tekovirheestä. Eli hajoaako sarana taas vuoden päästä?

7. Vmpi

Tykkäykset:
    0
    Moi, toi sarana on tosiaan Nokia 9500:n heikko kohta. Firmalle ostettiin 2 kappaletta helmikuussa 2005 ja molemmista meni saranat eli se oikean puoleinen ts. ylempi sarana. Ensin naksuntaa, sitten viiva murtuma, ja lopuksi hajosi koko sarana.

Huoltofirma sanoi, että ei mene nokian valmistusvirheen piikkiin, koska Nokia kuulemma "myöntää" valmistusvirheen vain, jos runko on valmistettu ennen v. 2004 loppupuolta. Meitin oli valmistunut 2005 tammikuussa. Huoltofirman kaveri ei kyllä ollut mitenkään avulias (itse asiassa harvinaisen töykeä) koko prosessissa...liekö puhunut täyden totuuden.

No päätin sitten vain korjata toisen puhelimen ja firmiksen päivityksen kanssa hinta oli 170€. Tsekataan kuinka kauan uudet saranat kestävät.

Kokonaisuutena olen kyllä pettynyt 9500:n laatuun, eli saranaongelmien lisäksi pinnoitus irtoilee ja kannen sisänäppäimet eivät tottele kunnolla.

En tehnyt reklamaatiota Nokialle huoltofirman kautta (kun ei kaveri ollut kovin avulias) mutta ajattelin ottaa itse suoran yhteyden......

8. TK9500

Tykkäykset:
    24
    Puhelinmalli:
    Galaxy Note 3 /Saunalahti
    Voiskohan siihen murtuneeseen saranaan jotain ihmeliimaa laitttaa? Muoviahan se on, ei ihan mikä tahansa liima tepsikään.

Vai onko vaara että liimaan kuoren auki-asentoon?

9. Qwertyi

Qwertyi Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016

Tykkäykset:
    4726
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    Hetken aikaa jos vietät aikaa kommarisi kanssa, availet ja sulkeilet niin eiköhän se selviä mitkä osat saranasta liikkuu ja mitkä ei. Liimaahan ei kannata liikaa sinne lyödä.

On se vaan ihme kun ihmisillä hajoo kommarit ns. normaali käytössä. Ei oo tippunu eikä saranaa yliväännetty. Itsellä vanha 9210 ja toimii kuin junan vessa. Ei murtumia kuoressa/saranoissa. Juttuhan oli 9500-sarjalaisesta, mutta sama juttu. Valmistusvirheitähän sattuu yrityksille, mutta käyttövirheitäkin sattuu.

10. akyttala

Tykkäykset:
    0
    OT: Tuo tosiaankin on omituinen juttu. Kyse on SE puhelimesta, mutta kuitenkin.
    Puhelimen mikki lakkasi toimimasta takuuhuollossa, kun puhelin käytettiin auki. Huolto tehtiin juuri kun takuu oli viimeisillään, joten mikkiviasta puhelin vietiin huoltoon takuun päätyttyä. Takuuseen sentään lupasivat korjata. Puhelin viipyi korjattavana 2vko, sen jälkeen soitto sinne ja odottivat kuulemma osaa Ruotsista. Taas kului aikaa eikä mitään. Seuraava soitto ja puhelin oli kuulemma odottanut jo viikon valmiina ja takuukorjattuna. Ei muuta kuin hakemaan, siellähän se odotti laskun kera. Eipä ollut silloin rahaa mukana, joten sain laskun ja puhelimen mukaan. Maksettava se oli kuitenkin. Luovuttajana oli eri henkilö kuin soittaessa ja tällä välin hävisi takuu.
    Eikä puhelimeen sitäpaitsi oltu edes vaihdettu mitään osaa, jota Ruotsista olisi voinut odottaa, vaan mikin liitin oli vain putsattu. Varmaan saa hyviä pumpulipuikkoja Ruotsista, kun sieltä asti tilaavat tai sitten SE:hen ei käy Suomalaiset puikot..
    Jokatapauksessa SE lähtee ja uutta ei tule, vaikka puhelin onkin perkeleen hyvä. Huolto vaan toimii kuin masturbaatio ilman käsiä..

Jaa tämä viestiketju