1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Nokia 9500 softa

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja ArtoSy, 9/3/05.

1. ArtoSy

Tykkäykset:
    0
    Moi!
    Minkälaisia kokemuksia uudesta softasta onko se nyt 4.51. Itselläni on 04.44(01) versio ja toiminut kyllä moitteetta. Onko hyötyä tuosta uudemmasta?

2. Spintonik

Tykkäykset:
    0
    jos se ei ole rikki, älä korjaa sitä?

3. Raikke

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    S3, Sonera
    Älypuhelimien kohdalla tuo ei pidä paikkaansa.
    Nokia älypuhelimet on niin bugisia paskoja, kun ne tulee myyntiin, että aina kun on saatavana uusi softa takuuaikana,
    se ilman muuta kannattaa päivittää!
    Nokialla asiakkaat tekee tuotekehityksen kentällä.
    Tärkeintä on vain syytää mahdollisimman paljon uusia malleja markkinoille koko ajan,
    välittämättä niiden senhetkisestä toimivuudesta tuon taivaallista.
    Sitten kun uusi korvaava malli on saatu markkinoille, ei enää tarvitse vaivata päätään sen "vanhan" mallin kehityksen kanssa...;)
    Jos se ei toimi, niin osta uusi, ja taas bugeja täynnä oleva.

-RaS-

4. Spintonik

Tykkäykset:
    0

Mutta jos se bugittaa sillonhan se on rikki.

5. Spintonik

Tykkäykset:
    0
    Mikäli Artolla ei ole ongelmia nykyisen softan kanssa, se ei tuo Artolle mitään uutta hyötyä, jos puhelimen päivittää. Tämän lisäksi se ei välttämättä mene takuuseen, koska Artolla ei ole näyttää ongelmaa laitteessa. Uusia ominaisuuksia ei 4.51 tuo suhteessa 4.44:n.

6. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Uusin softa koneeseen vaan. Onnistuu sinä odottaessa. Perusteluna se, että lastentaudit vähenee.

7. ArtoSy

Tykkäykset:
    0
    Kiitoksia vastauksista. Tuota just tarkoitin, että onko mitään hyötyä uudemmasta softasta tai jotai uutta. Puhelimeni tosiaan toimii moitteetta tuolla (koputetaan puuta) vanhemmallakin joten ei ole syytä päivittää.

8. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Niin, sun laite ja itse päätät;)
    Itse ainakin laitan uusimman softan aina sisään, kuin mahdollista.

9. ArtoSy

Tykkäykset:
    0
    Niin jäi tuosta viellä pois, että kyselin huollosta niin sanoivat, että kannattaa odotella viellä uudempaa softaa kui tämä uusin (ilmeiseti 4.51) kun ei ongelmia ole ja takuuta on viellä melkein vuosi. Sain käsityksen, että parempia on tulossa.

10. pietini

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Honor 7, Sonera/Saunalahti
    Kaksi merkittävää parannusta uudessa softassa on ainakin selaimen nopeutuminen ja office2003 yhteensopivuuden korjaantuminen sekä itselle excel taulukoiden sarakkeiden leveyden "muistaminen" tietokoneella tehdyissä taulukoissa.

11. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Kyllä selaimen nopeutuminen ja vakaus on ollut parannuksena aika merkittävä, mutta ei 100%nen vieläkään. Olisi mukava tietää,että minkälaisessa käytössä 9500 on kysyjällä? Jos vain puhuu,tekstareita lähettää+kalenteria käyttää, niin ei softan päivityksellä merkitystä. Vanhalla softalla toimii nuo edm asiat oikein hyvin.

12. ArtoSy

Tykkäykset:
    0
    Käytän melko paljon wlania ja gprs:ää. Joo kyllä selain on melko hidas, mutta eikö se ole ominaisuus kommareissa. Eihän kommari pc:tä korvaa.

13. pietini

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Honor 7, Sonera/Saunalahti
    Onhan se tottakai huomattavasti hitaampi kuin pc, mutta tuo päivitys tuo kyllä nopeutta nimenomaan sivujen käsittelyyn.

14. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Itse huomasin sen, että 4.51 softalla akkua ei ole tarvinnut irroittaa vielä kertaakaan. Eli ei ongelmia millään saralla tähän mennessä* kop kop*

15. ArtoSy

Tykkäykset:
    0
    Jos softa päivitetään nollaantuuko kaikki tiedot esim. ositekirja ym. Ei ole kyllä tarvinnut akkua iroitella tuolla vanhallakaan softalla, mutta jos tuo selain nopeutuisi niin...

16. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Ei nollaannu, jos et itse halua näin käyvän(Mainitse huollossa, että tiedot pitää säilyttää). Tee kuitenkin varmuuskopio muistikortille, vaikka et päivittelekään.

17. karli

Tykkäykset:
    0
    9500

Käyttäjän on itse huolehdittava puhelimessa olevista tiedoista, voi olla että niitä ei saa talteen tai jotain muuta. Kannattaa aina ottaa varmuuskopio muistikortille tai pc:lle.

18. mtcorp

Tykkäykset:
    0
    Mulla tuo N9500 (softaversio 4.51 / 14-12-2004) on viimeisen viikon aikana soinut pari kolme kertaa täysin omia aikojaan. Ruudussa näkyy kenties sattumanvaraisesti luettelon muistista löytyvän henkilön nimi ja puhelin pirisee, kun "puheluun" vastaa, mitään ei kuulu eikä näy eikä "soittaja" ole ainakaan myöntänyt soittaneensa. Todella omituista.

Toisinaan kannen puhelin hakee soittohistoriaa (lokitietoja) jopa minuutinkin. Mistä lie kaukaa niitä etsii, hidas joka tapauksessa on.

En ole päässyt täysin selvyyteen laitteen sähköpostin toiminnasta. Olen asentanut tavallisen POP3-mailin laitteeseen. Kertaakaan vehje ei ole hakenut sekä viestin otsikoita että itse viestiä liitteineen ruutuun automaattisesti, vaan ensin aina otsikot ja sitten viestit kun vartavasten käskee. Ei auta vaikka kuinka asetuksiin käsken hakea aina viestit sisältöineen päivineen. Vastaavilla asetuksilla esim. N6230 toiminut kuin junan vessa ilman mitään ongelmia.

Olisko jonkun päivityksen paikka?

Jaa tämä viestiketju