1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Nokia 9500 sähköposti ongelma

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja neemu, 17/2/05.

1. neemu

Tykkäykset:
    0
    Eli sähköpostissa sellainen ongelma ettei GPRS yhteydellä lähetä viestejä ollenkaan. Vastaanotto toimii moitteetta. Jos yrittää lähettää viestiä näyttöön jää vain teksti sähköpostiviestiä lähetetään, on tällaisessa tilassa niin kauan kun laite aikakatkaisee lähetyksen. Mailiboxi on POP3 ja asetukset pitäisi olla kunnossa kun Wlan yhteydellä viestit LÄHTEE. Eli jos vain vaihdan käytettävän yhteyden Elisan internet yhteydeksi viestien lähetys ei enää toimi! Mihinkään muuhun asetukseen en en koske ja tällöin ei toimi. Mikähän avuksi?
    Alkaa ideat itseltä loppua joten toivottavasti joku osaa auttaa...

2. pietini

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Honor 7, Sonera/Saunalahti
    Lähtevän postin palvelimen pitää olla aina palveluntarjoajan palvelin, eli sähköposti tilin asetuksissa yhteydet välilehdellä kohdassa toinen yhteys, pitäsi olla se GPRS yhteys, ja kun se on valittuna paina muokkaa, sieltä kohtaan ohita lähtevän sähköpostin palvelin laitat sen elisan palvelimen. Näin puhelin vaihtaa lähtevän postin palvelimen aina käytettäessä GPRS yhteyttä.

3. jeba

Tykkäykset:
    0
    Nyt tulee ihan puhdas arvaus, en meinaan yleensä näistä jutuista mitään ymmärrä.

Mutta onko sulla lähettävänä palvelimena määritelty smtp.kolumbus.fi. Tai mikä se nyt onkaan se elisan palvelin. Meinaan sehän voi tökkiä jos sulla on Wlanin kautta esim soneran yhteys, ja sitten koitat gprs:llä ja elisan liittymällä. Tämä oli siis ihan arvaus.

Kerro jos auttoi:)

4. jeba

Tykkäykset:
    0
    Myöhästyin:)

Mutta taisin ainakin olla jäljillä. Jippii!!!!

5. neemu

Tykkäykset:
    0
    Kiitoksia nopeista vastauksista! Mikähän mahtaa olla Elisan lähtevän palvelimen osoite? Onko se tuo smtp.kolumbus.fi.?

6. Hiisty

Hiisty Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia 9500 Saunalahti
    smtp.radiolinja.net toimi ainakin vielä viime viikolla

7. jeba

Tykkäykset:
    0
    mäkin olen käyttänyt smtp.radiolinja.fi:tä. Mutta Elisan sivuilla lukee tuo smtp.kolumbus.fi. Kai ne sitten toimii molemmat.

8. neemu

Tykkäykset:
    0
    No niin nyt on tuo lähtevän palvelimen osoite vaihdettu ja alko pelittämään! Kiitoksia vielä kerran kaikille auttaneille. Ei tullut edes mieleen että tuo lähtevän palvelimen osoite pitää olla palveluntarjoajan osoite. No kaikkea sitä oppii :))

9. hiphei Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Tuota operaattorin SMTP-palvelinta tulee käytää, koska ei-operaattorin mailiserveri mitä luultavammin estää salaamattoman SMTP:n käytön 'ulkoapäin' spämmääjien vuoksi.
    Yleensä jos ei ole salausta käytössä, niin ei myöskään sallita autentikoitua käyttäjätunnuksella ja salasanalla.

Jos taas käytettään autentikointia - ja silloin yleensä myös salausta (SSL/TLS) - niin on käytettävä nimenomaan sitä mailipalvelimen oikeaa serveriä esim. smtp.gmail.com

10. SingletonII

Tykkäykset:
    0

LähetäLähetetty: 14.2.05 18:00 Viestin aihe: Commu sekoilee wlan, sähköposti ja webbikäytössä Vastaa lainaamalla viestiä
    Jos minulla on wlan-yhteys päällä niin se ei osaa hakea kuin todella harvoin meilejä vaan koittaa jääräpäisesti avat uudestaan helppokäyttöistä wlan-yhteyttä. Jos minulla on jo webbipuolella GPRS päällä niin silti se koittaa avata profiilin mukaista wlanyhteyttä vaikka olen laittanut asetuksiin, että vaihda yhteyttä automaattisesti. Jos minulla ei ole yhteyttä lainkaan ja painan hae spostit niin se koittaa jääräpäisesti muodostaa yhteyttä wlan-verkkoon vaikka olen kentän ulkopuolella ja määritykissä olen sanonut, että sen jälkeen käytetään GPRS-yhteyttä.

Auttaako näihin kaameisiin bugeihin softapäivitykset vai onko nuo vaan ominaisuuksia? Jää meinaa aika usein meilit hakematta tällä hetkellä.

Edit: Niin siis oletteko saaneet toimimaan tuota yhteiskäyttöä eli jos yksi yhteys ei toimi niin siirtyykö se automaattisesti toiseen yhteyteen ja sen jälkeen kolmanteen? Minulla on todistetusti toiminut tuo kerran, mutta sen jälkeen ei. Niin ja minulla on lähtevänä palvelimena Saunalahti ja toisessa laatikossa Gmail ja käytän sitten jompaa kumpaa riippuen missä verkossa olen, mutta kun tuo automaattinen yhteyden vaihto EI TOIMI niin ei tuolla mitään tee. Kaamean buginen laite!

11. tuumaaja

Tykkäykset:
    0
    No ainakin itselläni toimii ilman mitään ongelmaa. Yhteysvaihtoehdot WLAN(saunalahti ADSL) /Elisa internet. Yhteys löytyy automaattisesti. Kahta eri postilaatikkoa luen.

Jaa tämä viestiketju