1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Nokia 9300i tulossa

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja Maijuliini, 10/2/05.

1. Maijuliini

Maijuliini

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 920
    Onkos teidän muiden korviin kantautunut viestiä tästä mallista? Itse sain tänään kuulla Nokialta suoraan. Ovat toimittaneet kaikki 9300 mallit kauppoihin ja i-malli luvassa kuukauden - puolentoista päästä. Silloin pitäisi siis puhelimen tulla suoraan tehtaalta meikäläiselle. Odottelen mielenkiinnolla muutoksia "vanhaan" malliin.

2. ebo Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Minä odottelen lähinnä WCDMA-kommua, mutta se saanee ihan oman tuotenumerosna, 9600 tms.

Onko Nokia muutenkaan suosinut pitkiin aikoihin näitä i-malleja? Esmes 6230:n seuraajasta on puhuttu mallina 6230i, mutta osassa lähteistä se on 6320.

t. tero

3. mustis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    6
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy Ace II/Lumia 520, Elisa
    Voi olla "pelkkä" softapäivitys.
    Johonkin edelliseen communicaattoriin tuli muistaakseni aikoinaan vähän kattavampi softapäivityspaketti.

4. Leinonen

Tykkäykset:
    0
    Mä oon saanut sellaista tietoa, että 9300i on UMTS malli ja se tulisi kesällä markkinoille.

Mutta niinhän se on että niin monta tietoa kuin on korvaa.

5. muokkedee Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Niin siis mitä? Jopa niin paljon että kaikille kaupoille on riittänyt huomat 5 kpl? Vaiko jopa 10?

6. Ollilan Jokke

Tykkäykset:
    0
    Mulle "pikku linnut" kertoi että Nokialta tulee tulevaisuudessa monta uutta puhelinta.

7. mustis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    6
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy Ace II/Lumia 520, Elisa
    Eipä olekaan vielä ketjua 3GSM-spekuloinneille??
    Siinä 2005-ketjussa oli jo kaksikameraisesta 3g-luurista kuvia, eiköhän se ainakin esitellä.

8. Maijuliini

Maijuliini

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 920
    Ominaisuuksista en osaa sanoa mitään.
    Ja voi tosiaan olla, että markkinoille tuleekin vasta kesällä mutta kuitenkin hieman ihmettelen kun sanoivat, että kaikki 9300 kommukat on tehtaalta toimitettu eteenpäin, olisin nimittäin saanut sieltä suoraan tuon mutta ei ollut. Senpä takia voisi kuvitella, että myynnin tekemiseksi toimittaisivat uutta mallia piankin liikenteeseen. Minulle luvattiin tehtaalta toimittaa kuukaudessa - puolessatoista tuo 9300i, tarkoitus olisi toimia hieman niinkuin koekäyttäjänä. Annas kattoo ny kuinka käy.

9. Juzt Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    133
    Oudolta kyllä tuntuu jos 9300:n valmistuksen jo lopettivat, hädin tuskin ehtinyt kauppoihin (eioota myydään kyllä). Ruiskumalli tosin on perinteisesti commuissa ollut lähinnä softapäivitys, mene ja tiedä.
    Kameralle luulisi kysyntää olevan myös, 9500 ja 9300 menivät mielestäni kameran suhteen väärin päin. Nämä siis ihan mutuna, mitään sisäpiiritietoa ei ole.

10. tjanne

Tykkäykset:
    0
    Kyllä niitä tehdään täyttähäkää edelleen.

11. hkultala

Tykkäykset:
    0

12. vtormane

vtormane Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Silti noita protoja on aina silloin tällöin myynnissä. Eli valvonta ei liene sitten hirveän tarkkaa.

13. hkultala

Tykkäykset:
    0
    Muistaakseni edellinen huuto.net:ssä ollut nokian prototyypin huutokauppa ei päätynyt tuotteen myymiseen, vaan siihen, että joku tuli koputtelemaan myyjän ovelle ja vihjaisi myyjälle jotain mikä sai tämän peruuttamaan kaupat(ja ilmeisesti antamaan luurin takaisin nokialle)

Yhteistyökumppanit eivät tosiaankin aina ilmeisesti tajua, että saivat luurin nokialta vain lainaksi ja että nokia haluaa sen vuoden päästä takaisin, ja saattavat esim. "antaa työntekijälle omaksi" tms. mistä tuollaisia soppia voi syntyä..

14. Maijuliini

Maijuliini

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 920
    Niin kuten tekstissäni luki "tarkoitus olisi toimia hieman niinkuin koekäyttäjänä". En siis edes kuvittele olevani "virallinen" koekäyttäjä.
    Ja mulle on kyllä ihan se ja sama mitä täällä heitetään. Kateellisten panettelua sanon ma.
    Mä saan 9300i kommukan kuukauden - puolentoista päästä eikä ole mikään proto eikä "kerätä pois".

15. Valderrama

Tykkäykset:
    0
    Varmaan...
    Palataanpa asiaan kuukauden - puolentoista päästä.

16. arivi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Näin on, ja kyseessä oleva puhelin on jo koekäytössä asianomaisilla henkilöillä. Lopullinen hienosäätö vasta suoritetaan loppukäyttäjien toimesta ;)

17. nhk_ Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Oliko tuo veikkaus, vai onko 9300 iivari koekäytössä jossain?

18. rasanttu

rasanttu Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    12
    Maijuliini lienee sitten Nokian / alihankkijan palkkalistoilla. Kasaatko peräti puhelimia linjoilla?

19. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Korjataanpa asioita ihan pikkuisen taas. Mä hkultala en itse ole Nokian palkkalistoilla ja olen silti saanut testata 9210i,7650,9500 puhelimia ihan talon ulkopuolisena. Se miten se on mahdollista on mun oma asia(Suhteita täytyy olla ainakin sellaiseen henkilöön, jolla lukee käyntikortissa se "päällikkö" sana;).Se on totta,että luurit palautetaan takaisin. Kannattaa vaan olla ajantasalla testaustuotteen itsellä pitämisestä,että ei käy kuin allekirjoittaneelle. Jäi luu käteen ;)

Maijuliinille sen verran, että Nokialle ei testailla "hieman niinkuin" koekäyttäjänä. Siellä nimenomaan ollaan tai ei olla testaaja. Koekäyttäjä on virallinen, koska joutuu allekirjoittamaan "ihan oikean sopimuksen" testikäyttäjänä testausajastaan. Se mitä Nokia sopii henkilökuntansa kanssa virallisuudesta on ihan toinen seikka,koska niitä koskee jo työsopimuksen kautta velvollisuus pitää suut supussa ja erillisiä sopimuksia mun käsityksen mukaan ei tarvitse testausajalta enään tehdä(Palautetta antaa myös henkilökuntakin uutuusmalleista kuitenkin). Se että jos jollain tuttavallasi on puhelinmalli, joka on testauksessa vielä ja saat hiukan kokeilla ,katsoa,hiplata jne, niin ei tee sinusta testaajaa. Testaaja olet sitten kun olet sopimuksen allekirjoittanut koskien lähinnä salassapito yms asioita. Esimerkiksi itse sain "hiplata" ja kokeilla Nokian 7200 aikanaan,ennen tukkuihin ja kauppoihin tuloa. Ei tullut mieleenkään paukutella siitä mallista henkseleitä,kuten sä nyt höpötät vailla uskottavuutta tuosta 9300i mallista. Sun lauseiden välistähän selvästi aistii pelkän paskan puhumisen testaamisesta.
    Ja tuo 9300i jutun paikkaansa pitävyydestä en jaksa edes päätäni vaivata.

20. arivi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Tyyppimerkinnästä ei tietoa. Koekäytössä on, niinkuin muitakin tulevia malleja.
    Asian puiminen päättyy osaltani tähän.

Jaa tämä viestiketju