1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Nokia 9300 vai 9500?

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja suuri.seikkailu, 1/4/05.

1. suuri.seikkailu

Tykkäykset:
    0
    Nokia 9300 vai 9500?

Kumpi kannattaisi hankkia Nokia 9500 vai 9300, jos minulle:

- WLAN ei pakollinen
    - Kamera ei pakollinen
    - Pienuudella ei lisäarvoa
    - Näppäimistön suuruus tärkeä
    - Näytön suuruus tärkeä
    - Laitteen nopeus tärkeä
    - Ohjelmiston/laitteen toimivuus tärkeä
    - Akun kesto tärkeä
    - Hinnalla ei merkitystä

Luin keskustelua kommunikaattorien softista, versioista ja päivityksistä. Onko niissä suuriakin eroja? Voiko päivitykset tarkistaa esim. ostohetkellä? Minkä version kommunikaattori kannattaisi hankkia jne.? Onko liikkeellä vielä kovasti vanhoja versioita…

Osaako kukaan sanoa onko Nokian kommunikaattorissa (9500) värinähälytystä? Onko kansinäytössä olevassa tekstiviestilähetyksessä arvaavaa tekstinsyöttöä? Nämä kaksi tärkeää ominaisuutta puuttuvat ainakin 9300 älypuhelimesta.

Onko mitään muuta syytä ostaa 9500 kuin WLAN ja kamera?

Kiitos jo etukäteen kaikille vastaajille.

2. kinde Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    25
    Puhelinmalli:
    Iphone 6 128GB
    Missään komussa ei ole värinää, eikä ennakoivaa tekstin syöttöä.

Listasi perusteella osta 9500, isompi näyttö ja isommat näppäimet

3. Omenanraato

Omenanraato Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    787
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    itellä on todella isot sormet mut näyttää tällä kirjottelu olevan todella helppoa :)....et kyllä ite suosittelen miettimään et vaikka hinnal ei olis väliä niin kannattaako maksaa niin paljon enemmän 9500:sta?

4. kumpu

Tykkäykset:
    0
    omat kokemukseni ovat seuraavat:

hankin 9500 koska oletin sen olevan State-of-the-art malli. Mitä se nyt sitten kuitenkaan ei ollut.

Puhelin on epämiellyttävän isokokoinen verrattuna edelliseen puhelimeeni joka oli SE P900.

Lisäksi, kuten jo aiemmissa viesteissä tuli ilmi, puhelimessa ei ole tärinäväristystä.

9500 mahtuu talvitakin taskuun, mutta nyt kevään koittaessa täytynee etsiä jokin liivi, jossa on sopiva tasku 9500:lle.

9300 suhteen en osaa verrata puhelinta. Sen verran kuitenkin, että 9500 oleva kameran mukana olo on kuitenkin siinä määrin tärkeä, että 9500 ison koon takia en kuitenkaan vaihda puhelinta 9300.

5. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Itse palasin vanhaan matolaatikkoon ,eli 9210i malliin. En tarvitse kameraa,enkä wlania.9210i malliin saa sentään softaa oikein olan takaa.Mua erityisesti on harmittanut sellaiset asiat,että tietyt softat duunissa ja vapaa-aikana ovat olleet pimennossa,kun 9500n ja 9300n ei ole niitä vielä saatavilla. No 9210i on iso kuin mikä,mutta on onneksi forssia jonkun verran heilauttaa se korvalle:)
    Nyt tulee 70 megaa hyvää tuttua softaa luuriin ja olen ehkäpä tyytyväinenkin(ainakin viikon;) 9210i:n rinnalla V3 jotta pysyy tuntuma tähänkin vuosituhanteen. Harvinaista oli saada täysin uusi 9210i alle,kun vanha peli on mallina. Eli paluu vanhaan on tapahtunut ainakin toistaiseksi,kun mulla ei nää luurit kauaa ylensä happane käsissä.

6. lartsi

Tykkäykset:
    9
    Puhelinmalli:
    Vaihtuva...
    Niin. Jos haluaa ehdottomasti isomman näytön ja näppiksen, niin sit 9500. Muutoin kyllä itse suosittelisin 9300. Se on selkeästi pienempi/kevyempi ja mielestäni helpompi kirjoittaa, koska "tavallisia kokoisia" sormia ei tarvitse venytellä näytöllä kirjoittamisen yhteydessä;)

7. ebo Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Itse pystyn kirjoittamaan esmes muistiinpanoja nopeasti 9500:lla, mutta 9300:n kanssa tulee harhaosumia aivan liikaa, joskus näppäintä ei tule painettua lainkaan, ja joskus taas kahdesti.

WLAN:n etuna pidän lähinnä sitä, että tulee lisää valinnanvaraa verkkoon pääsemisessä. Nopeutta siitä on turha toivoa, koska esmes selaimella käyttö on suunnilleen yhtä hidasta kuin GPRS:llä.

Jos siis 9300:n pienempi näyttö ja näppäimistö eivät häiritse, ostaisin sen. Oma suosikkini on vielä 9500, mutta en käytäkään sitä ainoana puhelimena, vaan enemmänkin kannettavan sijasta silloin, kun en kannettavaa tarvitse.

t. tero

Jaa tämä viestiketju