1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Nokia 9300 ja Soneran Nettinopeutin

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja maverick, 20/11/05.

1. maverick

Tykkäykset:
    23
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 930
    Onko joku saanut Soneran nettinopeuttimen toimimaan kommun kanssa?

Itselläni toimii, kyllä esim. läppärin kautta GPRS yhteyttä käytettäessä, kun on tuo Nettinopeutin-ohjelma asennettu, mutta kommun omalla selaimella (eikä itseasiassa läppärinkään selaimella), ei suostu siirtymään http://nettinopeutin.inet.fi sivuille.

Yhteysosoite on ihan oikeaoppisesti tuo prointernet ja läppärin Nettinopeutin softahan toimii!

Vanhassa 6600 puhelimessani ja Opera selaimella meni kiltisti tuonne nettinopeuttimen sivuille, ja pääsi määrittelemään kuvien pakkaustasoa. Tosin tästä on jo jonkinverran aikaa, kun käytin 6600 Opera selainta.

Onko mulla jotain häikkää, vai onko Sonera särkenyt tuon palvelinpohjaisen nettinopeutuksen?

2. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Voi olla jotain yhteensopivuushäikkää kommun selaimen ja tuon sivun koodauksen kanssa. (Eli kommun selaimella ei pääse sinne...?)

Kannattaa varmaan soitella Soneralle ja kysäistä saisko tuohon jotain korjausta jos sama ongelma on useammallakin laitteella (kommulla).

3. maverick

Tykkäykset:
    23
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 930
    Niin, tai oikeastaan koko sivu ei edes yritäkkään aueta. Sama juttu ihan läppärilläkin. Haiskahtaa, että vika on kyllä Soneran päässä. Pitääpi varmaan sitten soitella Soneralle, ja kysellä.

Jossainvaiheessa tuo tosiaan toimi ihan hyvin, ja nopeutti kyllä nettisurffausta 6600:lla ihan kiitettävästi. Tuo olisi pirun hyvä kommun kanssa, niin pystyisi ihan oikeastikkin vähän surffaamaan tarvittaessa, nyt noiden kuvien lataus tahtoo hidastaa surffaamisen aika tuskaiseksi.

4. zzz

Tykkäykset:
    0
    Viimeksi, kun itse olisin nettinopeutinta tarvinnut, löytyi Soneran sivuilta maininta, että palvelinpohjainen nettinopeutin on väliaikaisesti pois käytöstä. Samoin sitä edellisellä kerralla, ja nämä kokemukset oli arviolta puoli vuotta ja vuosi sitten. Jälkimmäisellä kerralla meinasin valittaa aspaan, mutten sitten jaksanut.

Pikaisesti hakemalla en nyt löytänyt vastaavaa ilmoitusta Soneran sivuilta. Milloin joku on viimeksi käyttänyt palvelinpohjaista nettinopeutinta onnistuneesti?

5. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Kyllä nettinopeuttimen palvelinpohjainen versio toimi vielä tänä aamuna...ainakin läppärillä.

6. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Sitten syyksi voisi melkein epäillä että kysyjällä on kuitenkin väärä yhteys (apn) käytössä.

7. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Mahdollista. Omien kokemusten mukaan tuo kommun selain ei avaa kaikkia sivuja vaan joidenkin kohdalla jää vain kellottamaan. Siinä olisi työsarkaa selvitellä mitkä muuttujat vaikuttavat tuohon.

8. maverick

Tykkäykset:
    23
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 930
    Miksiköhän mulla ei sitten toimi. APN on kyllä tasanvarmasti oikea prointernet, koska tämä läppärillä oleva nettinopeutin softa ei toimi jos APN ei ole prointernet.

Voi olla, että jostain syystä liikenne ei osaa reitittyä tuohon nettinopeutin.inet.fi osoitteeseen. IP kun on tälläinen privaatti-IP (10.0.20.1)

Kaipa mun pitää sinne asiakaspalveluun sitten soittaa ja koittaa selvittää mikä tässä voisi olla ongelmana.

9. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Sori, ymmärsin että Communicaattorin omalla selaimella et pääse kyseiseen osoitteeseen? Mutta ongelma on siis PCllä?, aika vähän olen tuota ohjelmaa kokeillut ja en muista miten se toteutti asian, mutta siinähän pakaukset määriteltiin ohjelmaan, eikä sinänsä tuolla mainitsemallasi sivulla ole tarvetta.

Jos kuitenkin puhe Communicaattorin käytöstä, niin ei PCn yhteydessä käytetyllä APNllä ole merkitystä siihen.

10. maverick

Tykkäykset:
    23
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 930
    Joo, siis tarkoituksena mulla on surffata Commun omalla selaimella käyttäen hyväksi tuota Soneran nettinopeutinta.

Kuitenkaan jostain syystä Communicatorin selain ei suostu siirtymään tuolle webbisivulle (http://nettinopeutin.inet.fi), jossa määritellään tämä nettinopeuttimen pakkaustaso.

Soitin asiakaspalveluun, ja siellä pääsivät kyllä läppärin kanssa tuolle sivulle, mutta eivät itsekään päässeet Communicatorin omalla selaimella tuolle sivulle.

Itse olen aikanaan 6600:n kanssa käyttänyt tuota nettinopeutinta ja ainakin Operan selain meni kiltisti tuolle sivulle. Tiedä sitten onko vika tuossa Nokian selaimessa vai missä, mutta tuolle nettinopeuttimen sivulle ei tunnu pääsevän Commun selaimella.

Läppärin olen sotkenut tähän sen takia, että sen kanssa olen yrittänyt testata saako edes sillä tuota sivua auki. (en ole saanut).

Eli onko kukaan onnistuneesti käyttänyt tuota Soneran palvelinpohjaista nettinopeutinta Commun selaimen kanssa? Jos on niin, onko pitänyt tehdä jotain erikoisia jippoja tms?

11. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    On ja ei erikois kikkoja.
    Toki onhan se voinut muuttua (Tosin en muista koska viimeksi). Yleensä syy pääsemättömyyteen on ollut väärä APN.

12. tuotanur

Tykkäykset:
    9
    Onko kukaan saanut selvyyttä tähän nettinopeutin asiaan?
    Alkaako vielä joskus toimia esim 9300 käytettynä?

Kiits..

13. maverick

Tykkäykset:
    23
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 930
    Mä ainakin olen vähän jo luovuttanut tuon suhteen. Ei tunnu jostain syystä toimivan kommun kanssa :(

SonyEricssonille olisi mielenkiintoinen Java sovellus, joka tekee vähän saman asian (http://www.toonel.net) Valitettavasti tuo Symbian versio ei toimi Kommun kanssa.

Olisi mielenkiintoista kuulla, jos joku on löytänyt jonkun toimivan tavan nopeuttaa nettiselailua (=kuvien pakkaminen).

Jaa tämä viestiketju