• Palvelimen muutostöiden yhteydessä on palautettu eilisaamuinen varmuuskopio eli sen jälkeiset viestit ovat poistuneet.

Nokia 9 PureView

Infra

Vuoden foorumilainen 2014/2018
Supermoderaattori
Rating - 100%
63   0   0
Reaction score
13,727
Phone model
Vaihtelee
Niin pitkään kun itse olen näitä kännykkäjulkaisuja seurannut, niin kertaakaan ei ole kameran kuvanlaatu parantunut "maagisesti" softapäivityksen jälkeen. Kyllä sitä softaa on hierottu jo ennen myyntiintuloa satoja tunteja ja näin ollen en usko mihinkään 'Ahaa!' elämykseen softakehityksen saralla.
Lisäksi on asioita joita ei jälkikäteen softalla pysty edes päivittämään.
No et oo kovin pitkään seurannut. Tässä nyt esim S10, Lg G7, op6/6T jossa kameran laatua on parannettu päivityksiä...

Infra

Supermoderaattori
Rating - 100%
63   0   0
Reaction score
13,727
Phone model
Vaihtelee
Hämäräkuvausominaisuudet ovat aika paljon kiinni siitä kamera appsista, eli löytyykö siitä kehittynyt "frame stacking" (HDR+ / Night Sight tyyppiset ominaisuudet). Itse käytän Xiaomi Mi Max 3 puhelimessa Googlen Gcam sovellusta ja hyvin usein sen "Night Sight" ominaisuutta. Nokia ei ole ainoa, joka on jäänyt vähän jälkeen tältä osin, Xiaomin lisäksi, mm. Sony sai juuri pyyhkeitä hämäräkuvauksesta GSM Arenalla:
Kyllä niitä hämäräkuvia voi ottaa ilman jotain gcamia ja niistä tulee laadukkaita.

About kaikilla valmistajilla on HDR/HDR+ tila kamerassa

amdnow

Supermoderaattori, Vuoden foorumilainen 2016/2017
Supermoderaattori
Rating - 100%
143   0   0
Reaction score
14,058
Phone model
Fiskarssin 10
No et oo kovin pitkään seurannut. Tässä nyt esim S10, Lg G7, op6/6T jossa kameran laatua on parannettu päivityksiä...
Noh noh.
Onhan sitä parannettu, kuten sanoin, mutta mitään "massiivista" parannusta ei ole tehty vielä missään. Niin massiivista että noista 9:llä otetuista hämäräkuvissa tulisi vertailukelpoisia muiden lippulaivamallien kanssa.

Infra

Supermoderaattori
Rating - 100%
63   0   0
Reaction score
13,727
Phone model
Vaihtelee
Noh noh.
Onhan sitä parannettu, kuten sanoin, mutta mitään "massiivista" parannusta ei ole tehty vielä missään. Niin massiivista että noista 9:llä otetuista hämäräkuvissa tulisi vertailukelpoisia muiden lippulaivamallien kanssa.
Nov enpä nää sitä mahdottomana. Onko todennäköistä? Ei välttämättä.

Ja ihan turha verrata lippulaivoihin kun näillä on se 400e hintaeroa. Hyvässä valossa han tämä pieksee melkein minkä tahansa lippulaivan.

amdnow

Supermoderaattori, Vuoden foorumilainen 2016/2017
Supermoderaattori
Rating - 100%
143   0   0
Reaction score
14,058
Phone model
Fiskarssin 10
Nov enpä nää sitä mahdottomana. Onko todennäköistä? Ei välttämättä.
Laitetaanko veto pystyyn... Jos HMD ei ole saanut kuvaa tuon paremmaksi julkaisuun, niin millä todennäköisyydellä se laitetaan myynnin jälkeen radikaalisti paremmaksi. "lippulaivat" kun tuntuvat joko uppoavan tai jäävän kellumaan sen mukaan minkälaisena se julkaistaan. Tämä julkaistiin ilman pohjatulppaa ja merenkäynti on kovaa markkinoilla jo valmiiksi ?

Rating - 0%
0   0   0
Reaction score
19
Phone model
Honor 7 Lite
Niin pitkään kun itse olen näitä kännykkäjulkaisuja seurannut, niin kertaakaan ei ole kameran kuvanlaatu parantunut "maagisesti" softapäivityksen jälkeen. Kyllä sitä softaa on hierottu jo ennen myyntiintuloa satoja tunteja ja näin ollen en usko mihinkään 'Ahaa!' elämykseen softakehityksen saralla.
Lisäksi on asioita joita ei jälkikäteen softalla pysty edes päivittämään.
Itse odotan merkittävää parannusta. Ainakin valoisampia kuvia on tultava, kuin mitä etukameralla. Muuten menee täydellisesti usko tuohon viiteen kameraan, ja koko pureview & light tekniikkaan/osaamiseen.

Infra

Supermoderaattori
Rating - 100%
63   0   0
Reaction score
13,727
Phone model
Vaihtelee
Laitetaanko veto pystyyn... Jos HMD ei ole saanut kuvaa tuon paremmaksi julkaisuun, niin millä todennäköisyydellä se laitetaan myynnin jälkeen radikaalisti paremmaksi. "lippulaivat" kun tuntuvat joko uppoavan tai jäävän kellumaan sen mukaan minkälaisena se julkaistaan. Tämä julkaistiin ilman pohjatulppaa ja merenkäynti on kovaa markkinoilla jo valmiiksi ?
Ei mulla ole tarvetta mitään vetoja laittaa. Korjaavat jos korjaavat, vaikuttanee tulevaisuudessa sitten maineeseen. Nyt kun noita kuvia on katsonut ihan omien käsien kautta (eikä vaan foorumien jne ) niin kyllähän tuolla vaikuttaisi vaan algoritmeissa olevalta bugilta. Se onko ongelma Lighting. Vai HMD:n puolella selvinnee ensi viikolla kun saadaan kommenttia HMD:ltä.

Aika huono "hauska" vertauskuva oli...

Tommihg

ViiJaiPii
Rating - 100%
36   0   1
Reaction score
2,439
Phone model
Laivalippu
Itse odotan merkittävää parannusta. Ainakin valoisampia kuvia on tultava, kuin mitä etukameralla. Muuten menee täydellisesti usko tuohon viiteen kameraan, ja koko pureview & light tekniikkaan/osaamiseen.
Sun mielestä paska on jo sysipaska. :D

jaripi

Tunnettu jäsen
Rating - 0%
0   0   0
Reaction score
427
Phone model
Lumia 950XL DS
Kyllä niitä hämäräkuvia voi ottaa ilman jotain gcamia ja niistä tulee laadukkaita.

About kaikilla valmistajilla on HDR/HDR+ tila kamerassa
Ihan tosi ?

Infra

Supermoderaattori
Rating - 100%
63   0   0
Reaction score
13,727
Phone model
Vaihtelee

andy

Rating - 100%
3   0   0
Reaction score
6,638
Phone model
S10
Olin just kirjoittamassa ennen @Tohtoripuoskari n viestiä, että olisi mukava nähdä miltä automaattiasetuksilla/niitä vastaavilla asetuksilla otettu dng-kuva näyttää. Eli miten paljon kamerasofta kuvan pakatessaan kadottaa informaatiota. Näköjään kadottaa kaiken ja ihan varmasti on tulossa päivitystä :)

Jva79

Tunnettu jäsen
Rating - 0%
0   0   0
Reaction score
7
Phone model
LG G6, iPhone 5S
Aikanaan kun Lumia 920:n ostin, ei sillä saanut hämärässä minkäänlaista siedettävää otosta, vaan kaikki kuvat oli tärähtäneitä. Ilmeisesti tarkennus ei toiminut oikein, mutta päivityksen jälkeen se on hämäräominaisuuksiltaan edelleen yksi parhaista puhelinkameroista, mitä minulla on ollut. No se ei ehkä ollut niin laajaa käyttäjäkuntaa koskeva ongelma, kun sitä kameraa oli testeissä ja julkisuudessa kuitenkin kehuttu, mutta pointti oli, että kyllä merkittävää parannusta voi tulla päivityksellä. Minustakin lukemani perusteella ongelma vaikuttaa enemmän bugilta, kuin paskalta raudalta. Nolo ja ikävä asia joka tapauksessa, kun tämä olisi ollut Nokian suuri mahdollisuus, jonka olisin sille mielelläni suonut.

Infra

Supermoderaattori
Rating - 100%
63   0   0
Reaction score
13,727
Phone model
Vaihtelee
Me tullaan ottamaan testiin mukaan vertailu op6t ja view20 vastaan ainakin niin että n9:lla.käytetään manuaalitilaa ja asetetaan asetukseksi samat kuin vertailukohtana oleva view20/op6t kamera käyttää automaatilla. Tämä siis nyt ainakin yksi osa meidän testin kameraosuutta, tulee luultavasti olemaan aikamoinen romaani :cool:

Antti Hämäläinen

Tunnettu jäsen
Rating - 0%
0   0   0
Reaction score
62
Phone model
OnePlus 7 Pro
Mitä enemmän näitä kuvia näkee, sitä enemmän alkaa puhelin houkuttamaan - puutteistaan huolimatta.

jsalmika

Tunnettu jäsen
Rating - 0%
0   0   0
Reaction score
339
Phone model
Aina käytettynä hankittu ex-lippulaiva
Aikanaan kun Lumia 920:n ostin, ei sillä saanut hämärässä minkäänlaista siedettävää otosta, vaan kaikki kuvat oli tärähtäneitä. Ilmeisesti tarkennus ei toiminut oikein, mutta päivityksen jälkeen se on hämäräominaisuuksiltaan edelleen yksi parhaista puhelinkameroista, mitä minulla on ollut.
Kiitos tiedosta, pitääpä laajentaa Lumia 920 käyttöä mediakaukosäätimestä, ja verrata sen kuvaa tällä hetkellä action-hommissa GoPro Heroa täydentävään Lumia 830:een WP8.1:llä Lumia Cameroineen ym. oikean Nokian kehittämine softineen.

Nolo ja ikävä asia joka tapauksessa, kun tämä olisi ollut Nokian suuri mahdollisuus, jonka olisin sille mielelläni suonut.
HMD:n motiivit ja/tai resurssit eivät ehkä ole ihan ne samat mitä Nokialla eEa (ennen Elopin sössimistä)?

Infra

Supermoderaattori
Rating - 100%
63   0   0
Reaction score
13,727
Phone model
Vaihtelee
Top Bottom